Hai,
ik heb sinds gistermiddag een merkwaardig probleem...Ik hoop dat ik het in het juiste topic bespreek, anders mijn excuses!
Anyway, ik heb sinds vrijdag een ds210j, en tot gisteren werkte het perfect, ik kon via ps3 films etc. bekijken, iphone app werkt ook heerlijk, via internet bestanden benaderen, allemaal geen probleem. Tot ik gisteren een ftp op wilde zetten, dit lukte totaal niet en tot overmaat van ramp, begaf mijn router het ook nog eens, vanwege al het gepiel met poorten forwarden. Dus die heb ik moeten resetten.
En dan nu het probleem, nadat ik het met de ftp opgegeven heb (ga ik later weer mee verder), is de NAS niet meer zichtbaar in het LAN, bij windows niet als UPnP device en op de PS3 niet meer als mediaserver

.
Wat ik tot nog toe gedaan heb:
- Instellingen teruggezet zoals ze stonden voor het gepiel met de ftp. (map privileges, mediaserver en filestation etc. aan).
- Reset gebruikt (op backpanel).
- Op de router geprobeerd instellingen te veranderen, mocht ook niet baten...
Nu kan ik de nas wel via zijn interne IP benaderen via mijn webbrowser, dus hij staat nog wel in het netwerk, de router herkent hem ook. Maar op de een of andere manier niet meer als los networked device. Dus ik kan gewoon bij het management en de bestanden komen ook gewoon over naar mijn PC...
De hardware en software die ik gebruik:
Win xp x64
Experiabox van kpn (Thomson Speedtouch 780)
Router is via ethernet verbonden met pc en NAS en de PS3 is draadloos verbonden met de router...
Nu heb ik zelf het vermoeden dat er ergens een instelling fout staat, of dat de router lastig doet (want die moet als ik het goed begrijp het signaal van de NAS doorsturen naar PC en PS3, toch?). Maar doordat ik al zoveel aangepast heb, zie ik zelf niet meer wat ik nog anders zou kunnen doen, ik heb overigens ook de FAQ van Synology doorgenomen. Het frustrerende is dat hij het out of the box perfect deed, dus ik weet dat hij het zou moeten doen...
Het is een flinke lap tekst geworden, maar ik hoop dat iemand een suggestie heeft over hoe de NAS weer 'zichtbaar' te krijgen op het netwerk...
Alvast bedankt voor de tijd en moeite,
Vhall