Auteur Topic: Haperende WAV bestanden  (gelezen 4750 keer)

Offline GuntherM

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
    • http://www.arvfm.be
Haperende WAV bestanden
« Gepost op: 26 november 2010, 16:21:29 »
Hallo allemaal,

Wij zitten met een vervelend probleem en weet ook niet juist waar deze topic te plaatsen.
Wij zijn een beginnend radio station en gebruiken onze DS107+ met een 1GB WD green HD, enkel en alleen voor opslag van onze WAV bestanden.
De DS107+ zit aan een 3com 2928 SFP Plus Gbit swith op een aparte VLAN waar er ook 3 werkstations op staan. 1 voor de studio, 1 backup en één waar cd's op geript worden.
Wij gebruiken Radio Express automatisatie software dat rechtstreeks de WAV bestanden inleest, soms hapert de muziek, vooral met snelle overgangen en voicetracks en ook wanneer er van een andere pc muziekstukken worden toegevoegd aan de server. Is de DS107+ wel geschikt voor onze toepassing? Het lijkt me dat hij zich verslikt in de bandbreedte die wij vragen.

Ik moet zeggen dat al onze WAV bestanden (zo'n 15000) in 1 map (music) staan, misschien dat daar het probleem ligt? Wat denken jullie hier van? Ik ben teneinde raad, zo kunnen we onmogelijk on air gaan.

Alvast bedankt en fijn weekend.

Met vriendelijke groet,
Gunther
ARVFM.be
Live stream ARVFM.be 104,8 Mhz

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2010, 16:46:29 »
Heb je audiostation aan staan? Of de iTunes server software? Er zijn een aantal functies in de Synology die bestanden checken als je ze aan de NAS toevoegd. Onder meer foto bestanden in de photo folder en muziekbestanden in de music folder.
Probeer eens een andere folder en kijk eens of het dan ophoudt, of probeer eens die andere software uit te zetten.

Ik heb ook een DS107+ en de snelheid hangt ook erg af van de snelheid van de schijf. Ik weet niet of het de capaciteit te boven gaat.

Ik zou wel -als het met de workflow mogelijk is- de muziek niet in 1 map zetten, ook onder linux is dat niet altijd even snel. Kan je geen folders maken op jaar of artiest of genre of iets dergelijks?

Succes
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157

Offline GuntherM

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
    • http://www.arvfm.be
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2010, 16:27:03 »
Citaat van: "klen"
Heb je audiostation aan staan? Of de iTunes server software? Er zijn een aantal functies in de Synology die bestanden checken als je ze aan de NAS toevoegd. Onder meer foto bestanden in de photo folder en muziekbestanden in de music folder.
Probeer eens een andere folder en kijk eens of het dan ophoudt, of probeer eens die andere software uit te zetten.

Ik heb ook een DS107+ en de snelheid hangt ook erg af van de snelheid van de schijf. Ik weet niet of het de capaciteit te boven gaat.

Ik zou wel -als het met de workflow mogelijk is- de muziek niet in 1 map zetten, ook onder linux is dat niet altijd even snel. Kan je geen folders maken op jaar of artiest of genre of iets dergelijks?

Succes

Hallo Klen,

ik zal het eens proberen, alleen is dat een enorme job om de automatisering te hertaggen :|
Ik laat nog iets weten in elk geval, bedankt alvast.

Mvg
Gunther
Live stream ARVFM.be 104,8 Mhz

Offline GuntherM

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
    • http://www.arvfm.be
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2011, 11:17:42 »
Even een update,

ik heb de NAS voorzien van een Seagate ST31000340NS - 1Tb en 32 mb Cache op 7200 toeren.
Ik gebruik andere van deze intensief op mijn PC met een multitrack programma en heb er geen problemen mee gehad tot zover.
Maar in de NAS hapert deze ook, dus aan de harde schijf ligt het niet, aan de switch ook niet.
Maar ik heb eens een screenshot gemaakt KLIK over het CPU verbruik van de NAS wanneer ik stream naar mijn speler en naar het internet en dan bestanden toevoeg in de onderverdeelde mappen van de NAS.


Kan het daar mee te maken hebben? Heb ondertussen versie 3.0 van de DSM, mooie interface trouwens.

Mvg
Gunther
ARVFM.be
Live stream ARVFM.be 104,8 Mhz

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 09 februari 2011, 09:32:33 »
Ik denk dat je aan de rand zit wat de DS107+ kan, al vind ik wel dat zo'n NAS het aan moet kunnen om een WAV bestand uit te spelen en tegelijk er een op te slaan.

Ik zie ongeveer dezelfde snelheid als jij op de grafiek laat zien: deze NAS zal moeilijk meer dan 20MByte/sec aankunnen in reeele situaties.
Bij mij is dan de CPU load ook rond de 80%

Weet je zeker dat er tussen de systemen gigabit zit? Op de NAS kan je dat zien met bijv. dit commando:
ethtool eth0
(Hoewel je met 20MB/s al over de 100 mbit/sec zit, dus dat zal wel ok zijn)

Op welke manier benader je de bestanden? Gaat dat via een AFP share?

Het is jammer dat je dit probleem hebt, ik kan het niet reproduceren omdat ik niet overal gigabit heb, maar ik zal eens een test doen met mijn mac laptop via een bedraad netwerk op 100mbit en gigabit en kijken wat mij lukt. Ik kan wel een stereo wav track in mijn iTunes zetten ofzo. Maar ik heb geen multitrack wavs. Zijn het 16 bits/44.1KHz files of is het een hogere resolutie/samplerate?

Succes
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157

Offline GuntherM

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
    • http://www.arvfm.be
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2011, 16:05:04 »
Hallo Klen,

ik heb gedeeltelijk mijn probleem kunnen oplossen door de NAS een vast IP adres te geven, blijkbaar was de DHCP ook een oorzaak, maar je hebt gelijk, voor onze toepassing is de 107+ een beetje licht, ik heb hier nog een Asus P6T WS Pro moederbord en ga daar een xeon processor (1366 socket) op installeren en een iets krachtigere server assembleren met 2 SAS harde schijven.

Voor de rest is dit een zeer goede NAS, draait hier 24/24/7 en ondertussen is hij toch ook al enkele jaren oud. hij zal nu hoofdzakelijk gebruikt worden voor administratie en het downloaden van ons nieuwsberichten.
BTW binnen korte tijd gaan we over op glasvezelkabel van de studio richting switch, dus deze is zeker 1Gb :)

Heel erg bedankt voor je input alleszins.

Mvg
Gunther
Live stream ARVFM.be 104,8 Mhz

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2011, 15:07:27 »
Gunther,

Duidelijk. Ik heb overigens nog wel even gekeken naar mijn snelheden tussen mijn macbook en de Synology, en ik haal bij 100mbit verbinding die linksnelheid en bij gigabit verbinding rond de 17MByte/sec, dus ongeveer 150 mbit/sec. Dat zijn dan ftp inputs naar de NAS, in een andere folder dan photo of music.

Als ik dan via iTunes of Audiostation naar muziek luister (en dat waren 192 kbps mp3 bestanden) kan ik ook af en toe haperingen krijgen, met name als ik ook nog eens naar een webpagina op de server ga kijken. Photostation-index pagina's zijn met name zeer traag.

Het ding is gewoon niet sneller... wanneer het aankomt om verschillende taken tegelijk te doen.

Ik ga zelf dan ook achter een 710 aan.

Succes verder met de audiozaken!  :D
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157

Offline GuntherM

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
    • http://www.arvfm.be
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2011, 11:38:16 »
Citaat van: "klen"
Gunther,

Duidelijk. Ik heb overigens nog wel even gekeken naar mijn snelheden tussen mijn macbook en de Synology, en ik haal bij 100mbit verbinding die linksnelheid en bij gigabit verbinding rond de 17MByte/sec, dus ongeveer 150 mbit/sec. Dat zijn dan ftp inputs naar de NAS, in een andere folder dan photo of music.

Als ik dan via iTunes of Audiostation naar muziek luister (en dat waren 192 kbps mp3 bestanden) kan ik ook af en toe haperingen krijgen, met name als ik ook nog eens naar een webpagina op de server ga kijken. Photostation-index pagina's zijn met name zeer traag.

Het ding is gewoon niet sneller... wanneer het aankomt om verschillende taken tegelijk te doen.

Ik ga zelf dan ook achter een 710 aan.

Succes verder met de audiozaken!  :D

Hallo Klen,

ben nu al enkele maanden intensief aan het werken met de NAS en het werkt perfect.
Ik heb heel de chain ontkoppeld en problemsolving toegepast op elk component.
Aan de Gb switch lag het niet, die deed zijn werk perfect van in den beginne. Feit is dat de switch al een vast IP-adres gekregen heeft. En ik de structuur intern heb aangepakt. VLAN10 gaat voor internet, VLAN20 gaat voor de muziek werkstations.

Wat betreft de NAS ben ik dezelfde weg blijven volgen als de switch, dus de NAS heeft nu ook een vast IP adres en heb de map met muziek stationletters gegeven.

Niks haperingen meer, werkt als een trein nu. Ik kan bestanden lezen, verwijderen, importeren en scannen in de broadcast software zonder dat ie stottert. Bizar dat je met enkele wijzigingen zoveel effect hebt. kijk HIER het verschil met vorige broncontrole, een wereld van verschil hé  :mrgreen:

bedankt alleszins voor het meedenken.

Gunther
Live stream ARVFM.be 104,8 Mhz

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Haperende WAV bestanden
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2011, 08:13:22 »
Mooi dat het is opgelost!
Bedankt voor de feedback  :wink:
--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157


 

Extreem trage en haperende NFS

Gestart door feemanbeBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 6
Gelezen: 3536
Laatste bericht 23 januari 2014, 21:43:15
door feemanbe
Haperende netwerkverbinding door NAS

Gestart door InspiremanBoard Windows

Reacties: 16
Gelezen: 5046
Laatste bericht 17 november 2015, 19:06:21
door Inspireman
DS209 en DS214+ nfs/ samba en DLNA haperende video's

Gestart door GalturBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 16
Gelezen: 5004
Laatste bericht 31 oktober 2014, 12:55:42
door Ben(V)
FTP via windows verkenner geeft foutmelding en heeft slechte haperende verbindin

Gestart door GaffertBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 1
Gelezen: 1421
Laatste bericht 21 februari 2014, 20:21:51
door Birdy
Haperende 3D film NAS ISM MEDE8ER

Gestart door Remon1979Board The lounge

Reacties: 2
Gelezen: 1298
Laatste bericht 08 februari 2015, 15:55:59
door Remon1979