Auteur Topic: Webpagina extern niet zichtbaar  (gelezen 6504 keer)

Offline Chris Beaart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Webpagina extern niet zichtbaar
« Gepost op: 09 oktober 2008, 21:46:23 »
Hoi,

Ik heb een Diskstation 107. Intern kan ik mijn website goed benaderen. Ik heb een Web-folder en daarin een index.html geplaatst. Via serverthuis.com heb ik mijn externe IP adres gekoppeld aan een domeinnaam. In mijn modem heb ik een port forward ingesteld naar mijn router. Aan mijn router hangt de NAS. Ook heb ik in mijn NAS met de wizzard het Webstation ingeschakeld en via de wizzard mijn NAS rechtsreeks verbonden met het Internet. Dus volgens mij zou het moeten werken, maar als ik nu in IE mijn sitenaam invul, bijvoorbeeld http://www.naam.nl, dan wordt er niets gevonden.

Ik snap het nu echt niet meer. Zie ik iets over het hoofd?

Groeten,
Chris.

Offline perzik

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:09:06 »
kijk eens naar:

viewtopic.php?f=32&t=1294

misschien zit hierin je antwoord

groet
perzik

Offline Mast

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 59
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2008, 17:19:59 »
Citaat van: "Chris Beaart"
Hoi,

 In mijn modem heb ik een port forward ingesteld naar mijn router.......

De poort (80 en evt. ook 21, 5000) moet naar je NAS verwijzen.

Mocht het een router beperking zijn geef je website url eens op? Dan kunnen we kijken.

Offline Chris Beaart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2008, 19:39:48 »
Helaas ben ik er nog steeds niet uit gekomen.

Mijn externe IP-adres is 80.127.67.146 en mijn tijdelijke website is http://www.christest.nl-web.net. In mijn router staat aangegeven dat het IP-adres van de Diskstation 192.168.123.101 is. Zowel in de moden als in de router heb ik een port forward ingesteld naar het IP-adres van de Diskstation. Toch lukt het niet om via http://www.christest.nl-web.net toegang te krijgen tot mijn website.

Als ik http://192.168.123.101/ in IE invul, dan zie ik mijn site wel.

Weet iemand raad?

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 289
  • Berichten: 1.500
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2008, 04:02:04 »
Op 15 oktober schreef je (afwijkend van wat je op 9 oktober schreef):
Citaat van: "Chris Beaart"
... Zowel in de moden als in de router heb ik een port forward ingesteld naar het IP-adres van de Diskstation. ...
Eerst even: Als je in je modem ook port-forwarding kan instellen / hebt ingesteld is je modem dus tevens een router.
Je hebt dus effectief twee routers achter elkaar hangen, je "modem" en je router.

Ik neem aan dat je vanaf je "modem" met een ethernet-kabel naar de WAN poort van je router gaat,
en dat je DS op een van de LAN poorten van je router is aangesloten.

Als bovenstaande aanname klopt, is het logisch dat het thans niet werkt. Je "modem" stuurt dan namelijk binnenkomende
requests naar het IP adres van je DS, dat echter binnen het netwerkdeel tussen je "modem" en je router helemaal niet bestaat,
of op zijn best bij een ander device behoort. Het IP adres van je DS is pas achter je router bekend.
Je "modem" moet requests dus doorsturen naar je router; je router vervolgens naar je DS.

De juiste instellingen zijn dan:
* Op je "modem" moet je de relevante poorten forwarden naar het IP adres van de WAN-poort van je router.
   Voor zover je router wat betreft het IP adres van de WAN poort staat ingesteld op DHCP, kan je dat verreweg
   het beste veranderen in een vast IP adres, vallend buiten de range IP adressen die je "modem" middels DHCP uitgeeft,
   maar binnen de IP/subnet range van je "modem".
* Op je router moet je de relevante poorten forwarden naar het IP adres van je DS (zoals door jou beschreven thans al het geval).
   Voor zover je DS wat betreft zijn IP adres staat ingesteld op DHCP, kan je dat verreweg het beste veranderen
   in een vast IP adres, vallend buiten de range IP adressen die je router middels DHCP uitgeeft, maar binnen de IP/subnet
   range van je router.

Dan zou het moeten werken.

Succes!

Plerry

P.S.
Besef ook dat het vaak lastig is om vanaf je eigen netwerk je van buiten binnenkomende verbinding te testen.
Of dat ook een probleem is of kan zijn als je je site niet oproept middels je externe IP-adres, maar middels
http://www.christest.nl-web.net (en dus via een DNS server), weet ik niet.
Zie bijv.: http://synology.nl/forum/viewtopic.php?f=67&t=2009&p=9327#msg9327 voor een oplossing.
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Anonymous

  • Gast
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2008, 19:40:11 »
Waar ik zelf tegen aan ben gelopen is het feit dat er in mijn modem nog een firewall zit.
Ook al had ik de porten geforward hield ie toch nog al het verkeer tegen.

Offline Mast

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 59
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2008, 21:49:08 »
aanvullend op het verhaal van Plerry mag ik mischien voorstellen , vooropgesteld dat het modem inderdaad ip adressen uitgeeft en routert, de 2e router er voorlopig eens tussen uit te halen.
In standaard thuisnetwerken heeft dat waarschijnlijk trouwens toch geen zin, of er moet een zeer specifiek geval bij je aan de hand zijn wat ik niet kan beoordelen.
Door het (tijdelijk zo je wilt) verwijderen van de 2e router elimineer je al 1 obstakel.

Ander voorstel zou kunnen zijn om, als bijvoorbeeld de router functionaliteit van je modem-router onvoldoende is, de router functie van het modem uit te schakelen en de ip adressering en routering volledig en alleen over laten aan de (2e) router.

Mocht je bovenstaande om welke reden dan ook niet willen dan is Plerry's voorstel de weg te gaan.

O ja, ik heb geen enkele ervaring met de door jou genoemde "serverthuis.com" . Hun website is veelbelovend, maar ik heb geen ervaring of de forwarding echt goed gaat en dus de verwijzing naar jou IP.

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 289
  • Berichten: 1.500
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2008, 03:33:48 »
In aanvulling op mijn eerdere mail:
In je DS dient als gateway het LAN IP-adres van je router te zijn vermeld.

Citaat van: "Mast"
... In standaard thuisnetwerken heeft dat waarschijnlijk trouwens toch geen zin, of er moet een zeer specifiek geval bij je aan de hand zijn wat ik niet kan beoordelen. ...
Vaak heeft een modem/router geen WiFi functionaliteit aan boord.
En (vanwege de grotere aantallen) is een WiFi-/router vaak zelfs goedkoper dan een WiFi-access-point.
Het is dus de vraag of Chris Beaart zijn (WiFi/)router wel wil/kan missen.
Maar technisch gezien is het zeker een oplossing.

Uiteraard kan je ook met gebruik van een modem/router en een WiFi/router je DS direkt op je modem/router
aansluiten (mits de modem/router meerdere LAN poorten heeft of je aanvullend een switch gebruikt).
Het is dan alleen zaak de IP-adressen goed te organiseren, zodat er geen overlap is in de IP ranges van het
netwerkdeel tussen modem/router en WAN-poort van je (WiFi/)router en het LAN deel achter je (WiFi/)router.
Uiteraard moet je DS dan een IP adres krijgen binnen de eerst genoemde range.
En dan dient als gateway het IP-adres van de LAn poort van je modem/router te worden ingesteld.

Plerry
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Offline Chris Beaart

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Webpagina extern niet zichtbaar
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2008, 09:38:36 »
Hartstikke bedankt Plerry voor de uitgebreide uitleg. Deze heeft mij zeker verder geholpen en zoals zo vaak blijkt was het klein probleem. In had in mijn modem een verkeerde port forward aangegeven. Nu ik deze inderdaad naar de WAN poort van mijn router heb doorverwezen lukt het prima.

Ik heb me eigenlijk nooit goed gerealiseerd dat mijn router wellicht overbodig is omdat ik dit wellicht ook via mijn modem zou moeten kunnen regelen (routeren). Ik ben alleen benieuwd of mijn moden net zo'n snelle draadloze verbinding kan realiseren als mijn router. Dit ga ik allemaal eens nazoeken.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

groeten,
Chris.


 

persoonlijke webpagina

Gestart door jr212Board Web Station

Reacties: 6
Gelezen: 1797
Laatste bericht 21 juli 2020, 19:50:44
door jr212
snelheid webpagina op 106e

Gestart door comcaseBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 2072
Laatste bericht 01 november 2006, 09:59:15
door ed_x
hoe foutmelding en bedankt op dezelfde webpagina

Gestart door richard5000Board Web Station

Reacties: 6
Gelezen: 3271
Laatste bericht 11 maart 2012, 15:17:12
door richard5000
Alle services als aparte webpagina krijgen?

Gestart door joostmanBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 8
Gelezen: 2645
Laatste bericht 02 maart 2014, 13:20:14
door r00n
webpagina wordt langzaam opgestart.

Gestart door Burner1977Board Spotweb

Reacties: 1
Gelezen: 975
Laatste bericht 26 november 2015, 21:21:21
door Birdy