Auteur Topic: [Handleiding] AutoSub Installatie  (gelezen 25857 keer)

Martijn85

  • Gast
[Handleiding] AutoSub Installatie
« Gepost op: 13 maart 2012, 14:08:20 »
Er zijn een aantal fanatieke mensen die een geweldig script hebben geschreven voor het automatisch downloaden van ondertiteling voor tv-series.

Dit programma download Nederlandse en eventuele Engelse ondertiteling voor je favoriete tv-series van de website bierdopje.

Het topic op bierdopje
Het script (download)

Ik geef hier een uitleg hoe we dit script kunnen installeren op de DiskStation met een kleine integratie in je DSM. Ook geef ik een uitleg hoe je een opstartscript kunt maken zodat bij elke herstart AutoSub automatisch wordt gestart.

Installatie

Ik ga er vanuit dat je optware al geïnstalleerd hebt zodat je IPKG commando`s kan uitvoeren.
Heb je optware nog niet geïnstalleerd, bekijk dan deze pagina.

Log in op je DiskStation met Telnet of Putty met de gebruiker: root

PS: Heb je al de Python versie van SynoBlog of SynoCommunity geïnstalleerd dan zal dit geen conflicten geven! Je kunt deze veilig installeren.

We beginnen met het update van de IPKG pakketten. Voer hiervoor het volgende commando uit:

ipkg update
Nu kunnen we beginnen met het installeren van Python 2.6, deze hebben we nodig om het script te kunnen draaien, voer hiervoor het volgende commando uit:

ipkg install python26
Ook hebben we het python-cheetah pakket nodig voor het draaien van dit script. Deze installeren we door het volgende commando uit te voeren:

ipkg install py26-cheetah
We gaan nu naar de map toe waar we AutoSub gaan installeren. Dit doen we op de volgende manier:

cd /volume1/@appstore/
We gaan nu het script downloaden in deze map. Voer hiervoor het volgende commando uit:

wget http://auto-sub.googlecode.com/files/auto-sub.Beta.0.5.6.zip
Nu kunnen we het gedownloade zip bestand uitpakken. Voer hiervoor het volgende commando uit:

unzip auto-sub.Beta.0.5.6.zip
Na het uitpakken kunnen we het zip bestand weer weggooien. Voer hiervoor het volgende commando voor uit:

rm auto-sub.Beta.0.5.6.zip
We kunnen nu het script gaan starten zodat het configuratie bestand wordt aangemaakt. Pas het configuratie bestand aan naar eigen wens. Standaard wordt poort 8083 gebruikt kijk daarom even goed of deze niet al gebruikt wordt door een ander programma op je DiskStation.

We kunnen AutoSub.py starten door het volgende commando uit te voeren:

python2.6 AutoSub.py
Pas het configuratie bestand aan via de webinterface (http://ip-adres-nas:8083). Na het aanpassen gaan we het script weer stoppen, dit doe je door op CTRL + C te drukken in je SSH / Telnet sessie.

Integratie in je DSM

Hiervoor maken we gelijk een nieuwe map aan en dit doen we op de volgende manier:

mkdir /usr/syno/synoman/webman/3rdparty/AutoSub
Nu gaan we naar deze folder toe zodat we hier een aantal bestand in kunnen aanmaken:

cd /usr/syno/synoman/webman/3rdparty/AutoSub
We beginnen met het aanmaken van het bestand application.cfg deze maakt de snelkoppeling in je DSM. Voer hiervoor het volgende commando uit:

vi application.cfg
Druk op i om de configuratie te bewerken en voeg de onderstaande tekst toe:

text = AutoSub
description = AutoSub Web UI
type = embedded
icon_16 = autosub16.png
icon_32 = autosub32.png
type = popup
protocol = http
port = 8083

Om het bestand op te slaan druk je op de ESC toets en type je in :wq en drukt op enter.

Nu gaan we de iconen downloaden in deze map. Voer hiervoor de volgende commando`s uit:

wget mdevries.org/synology/images/autosub/autosub16.pngwget mdevries.org/synology/images/autosub/autosub32.png
Voor mensen die DSM 4 gebruiken heb ik een iets groter icoon gemaakt, zodat het overeen komt met de rest van de iconen. Download deze door dit commando uit te voeren:

wget mdevries.org/synology/images/autosub/autosub48.png
Geef in het bestand application.cfg bij icon_32 = dan het volgende aan:

icon_32 = autosub48.png
Als je nu opnieuw aanmeld op je DiskStation heb je het icoon van AutoSub erbij in het menu.

Opstartscript maken

We gaan gelijk beginnen met het aanmaken van het bestand, voer hiervoor het volgende commando uit:

vi /opt/etc/init.d/S92autosub
Druk op i om de configuratie te bewerken en voeg de onderstaande tekst toe:

#!/bin/sh

cd /volume1/@appstore/auto-sub
/opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/auto-sub/AutoSub.py -c /volume1/@appstore/auto-sub/config.properties -d -l

Om het bestand op te slaan druk je op de ESC toets en type je in :wq en drukt op enter.

Nu gaan we de rechten instellen van het opstartscript zodat we deze kunnen uitvoeren, type hiervoor het volgende commando:

chmod 755 /opt/etc/init.d/S92autosub
Het opstartscript is bij deze aangemaakt, we gaan nu AutoSub starten met het net aangemaakt opstartscript. Voer hiervoor het volgende commando uit:

/opt/etc/init.d/S92autosub

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 256
  • -Ontvangen: 763
  • Berichten: 5.041
Re: AutoSub Installatie
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2012, 15:26:50 »
  • Beste antwoord
  • Installeren moet zo wel lukken, maar of het configureren zal ook een uitdaging zijn.

    Overigens laat ik SickBeard de gedownloade afleveringen altijd hernoemen. Dit heb ik gedaan omdat een aflevering maar zelden een correcte naam heeft en het al snel onoverzichtelijk wordt. Maar met de nieuwe naamgeving kan een correcte ondertiteling niet meer gevonden worden door door het sript. Bovendien volgt een Nederlandse ondertiteling vaak pas een paar dagen nadat een aflevering al binnen is.

    Wat ik eigenlijk zou willen is een aflevering (met originele naam) "parkeren" in de download folder van SABnzbd en daar laten staan totdat AutoSub de ondertiteling in het Engels en in het Nederlands gevonden heeft (enkele dagen later dus). Daarna mag SickBeard pas gaan post-processen: meta data ophalen + hernoemen + verplaatsen naar doelmap.

    Omdat ik verwacht dat dit niet mogelijk is hou ik altijd een handmatige stap over: handmatig downloaden van subs (zoals ik nu doe) of handmatig starten van postprocessen van SickBeard.

    Of heeft iemand een geniaal idee?
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Martijn85

    • Gast
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2012, 15:39:26 »
  • Beste antwoord
  • Ik denk dat het erg lastig gaat worden Matr1x. Ik denk dat het bijna niet mogelijk is om dit te realiseren.

    Het SABnzbd en Sickbeard script zal hiervoor ook moeten worden aangepast.
    Als je goed met de python scripting kunt omgaan zou dit mogelijk zijn, denk ik.

    Je zult ook bij elke update van SABnzbd en Sickbeard je eigen script werkt weer moeten toevoegen, wat mij ook niet echt handig lijkt. Zo blijf je bezig, of je moet dit niet meer updaten.

    Verder heb ik het hier op de volgende manier werken:

    Sickbeard stuurt de aflevering (indien aanwezig) naar SABnzbd, SABnzbd hernoemt alleen de folder naar /Serie/Serie S**E**/ en laat de bestandsnaam met rust. Op deze manier heeft AutoSub geen problemen met het zoeken naar de juist versie. AutoSub hernoemt het .srt bestand zodat deze het zelfde is als de .mkv / .avi

    Offline Matr1x

    • Global Moderator
    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 256
    • -Ontvangen: 763
    • Berichten: 5.041
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2012, 15:47:02 »
  • Beste antwoord
  • Citaat van: "Martijn85"
    Verder heb ik het hier op de volgende manier werken:

    Sickbeard stuurt de aflevering (indien aanwezig) naar SABnzbd, SABnzbd hernoemt alleen de folder naar /Serie/Serie S**E**/ en laat de bestandsnaam met rust. Op deze manier heeft AutoSub geen problemen met het zoeken naar de juist versie. AutoSub hernoemt het .srt bestand zodat deze het zelfde is als de .mkv / .avi

    Ja ik denk dat ik hier ook maar aan moet geloven. Mijn mediaspeler doet verder ook niks met de bestandsnaam (gebruikt de meta-data) en ook SickBeard kan het niet schelen hoe een aflevering heet. Dus ik zal het aanpassen en voortaan de bestandsnaam niet hernoemen. Kan dit altijd achteraf nog (handmatig) met SickBeard.
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Offline Matr1x

    • Global Moderator
    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 256
    • -Ontvangen: 763
    • Berichten: 5.041
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2012, 19:53:21 »
  • Beste antwoord
  • Citaat van: "Martijn85"
    Het opstartscript is bij deze aangemaakt, we gaan nu AutoSub starten met het net aangemaakt opstartscript, voer hiervoor het volgende commando uit:

    /opt/etc/init.d/S92autosub

    Voordat je dit doet moet je het bestand wel eerst uitvoerbaar maken. Dus dit nog even aan de instructies toevoegen:

    chmod 755 /opt/etc/init.d/S92autosub
    Verder zijn de instructies helemaal correct en helder. Werkt hier perfect. Zal nu even verder testen en nog wat tips geven. Bijvoorbeeld het logbestand op USB stick zetten, zodat je harddisk niet onnodig uit slaap gehouden wordt.
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Martijn85

    • Gast
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2012, 20:10:31 »
  • Beste antwoord
  • Citaat van: "Matr1x"
    Citaat van: "Martijn85"
    Het opstartscript is bij deze aangemaakt, we gaan nu AutoSub starten met het net aangemaakt opstartscript, voer hiervoor het volgende commando uit:

    /opt/etc/init.d/S92autosub

    Voordat je dit doet moet je het bestand wel eerst uitvoerbaar maken. Dus dit nog even aan de instructies toevoegen:

    chmod 755 /opt/etc/init.d/S92autosub
    Verder zijn de instructies helemaal correct en helder. Werkt hier perfect. Zal nu even verder testen en nog wat tips geven. Bijvoorbeeld het logbestand op USB stick zetten, zodat je harddisk niet onnodig uit slaap gehouden wordt.

    Zag ik nu ook pas inderdaad, heb het gelijk toegevoegd. Bedankt!

    edit: En op de juiste plaats  :lol:

    Offline Matr1x

    • Global Moderator
    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 256
    • -Ontvangen: 763
    • Berichten: 5.041
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2012, 20:15:02 »
  • Beste antwoord
  • Wel op de goede plek natuurlijk, dus voor het opstarten  :wink:
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Offline Matr1x

    • Global Moderator
    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 256
    • -Ontvangen: 763
    • Berichten: 5.041
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2012, 13:40:06 »
  • Beste antwoord
  • Ik heb het programma nu een paar dagen draaien en het werkt echt perfect. Ik heb even wat oude series op de skip lijst moeten zetten omdat er bij bierdopje geen subs voor gevonden kunnen worden. Nu toont de Wanted lijst alleen recente afleveringen waar nog geen NL subs voor beschikbaar zijn. De EN subs zijn al wel opgehaald inmiddels (zie Download lijst). AutoSub check nu regelmatig even of de NL subs er inmiddels zijn en download deze dan automatisch.

    Ik heb hernoemen in SickBeard weer aangezet, want AutoSub kan daar toch prima mee overweg (wel kwaliteit in naam laten staan). Voor de recente afleveringen is er gelukkig vaak maar één versie.

    Ik ben heel tevreden over het programma en kan het iedereen aanraden.
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Martijn85

    • Gast
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2012, 19:08:34 »
  • Beste antwoord
  • Bedankt voor je reacties en tips Matr1x  :D

    Ik ben inmiddels ook bezig met het maken van een SPK voor dit programma.

    Ben al aardig op weg alleen loop nog op een aantal dingen vast bij het installeren van deze SPK. Weet nog niet precies wanneer ik deze klaar zal hebben maar als het zover is zal die hier ook bij komen te staan.

    Zijn er verder mensen die ervaring hebben met het maken van een SPK?

    Offline groennom

    • Bedankjes
    • -Gegeven: 3
    • -Ontvangen: 1
    • Berichten: 65
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2012, 20:16:19 »
  • Beste antwoord
  • Heb de installatie gedaan, verloopt super. Uitleg is zeer helder. Ga nu even kijken hoe het werkt, als het doet wat het zegt dat het doet dan is het een super tool.

    Alvast bedankt voor deze handleiding!

    Offline groennom

    • Bedankjes
    • -Gegeven: 3
    • -Ontvangen: 1
    • Berichten: 65
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2012, 20:21:00 »
  • Beste antwoord
  • Een eerste aflevering gedaan en deze werd direct herkend en verwerkt. Zoals net gezegd een top tool en super uitleg. Hier ga ik veel plezier aan beleven.

    Offline Matr1x

    • Global Moderator
    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 256
    • -Ontvangen: 763
    • Berichten: 5.041
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2012, 16:00:50 »
  • Beste antwoord
  • Ik heb de e-mail notificatie inmiddels ook werkend. Erg handig! Net als SABnzbd krijg ik nu een e-mailtje als een ondertiteling gedownload is:

    Citaat
    Hi,

     AutoSub downloaded the following subtitle:
     Grey's Anatomy S08E17 One Step Too Far HD TV.en.srt
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Martijn85

    • Gast
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2012, 16:37:35 »
  • Beste antwoord
  • Ik heb de SPK zover dat ik het kan installeren, ik kan het pakket helaas niet starten!

    Ik dacht ik maak gebruik van de Python van SynoBlog alleen werkt deze helaas niet. Ik krijg allemaal foutmeldingen terwijl de Python versie 2.6.6 is. Zou dus theoretisch gezien moeten werken.

    Als ik ook nog een eigen Python installatie moet gaan maken ga ik toch echt de hoop opgeven dus ben bang dat een SPK versie er niet inzit. Als er nog mensen zijn die hiermee kunnen helpen, ik hoor het graag!

    Offline Matr1x

    • Global Moderator
    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 256
    • -Ontvangen: 763
    • Berichten: 5.041
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2012, 16:57:15 »
  • Beste antwoord
  • Citaat van: "Martijn85"
    Ik dacht ik maak gebruik van de Python van SynoBlog alleen werkt deze helaas niet. Ik krijg allemaal foutmeldingen terwijl de Python versie 2.6.6 is. Zou dus theoretisch gezien moeten werken.

    Dat lijkt mij ook. Ik heb nu dus net als jij 2 versies van Python, die ik kan starten:

    Citaat
    DiskStation> /volume1/@optware/bin/python2.6
    Python 2.6.7 (r267:88850, Feb 15 2012, 19:59:56)
    [GCC 4.2.3] on linux2
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    >>>
    DiskStation> /opt/bin/python2.6
    Python 2.6.7 (r267:88850, Feb 15 2012, 19:59:56)
    [GCC 4.2.3] on linux2
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    >>>

    Jammer dat je het pakket niet gestart krijgt. Laten we even een nieuw onderwerp starten en dan specifiek over met maken van een spk pakket die gebruik maakt van een bestaande Python installatie. Misschien dat we dan hulp van anderen krijgen. Ik weet dat Remco ook spk pakketten maakt, dus misschien heeft hij tips.
    • Mijn Synology: DS224+
    • HDD's: 2x HAT3300-4T
    • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

    Offline Donny

    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 21
    • -Ontvangen: 90
    • Berichten: 371
    Re: AutoSub Installatie
    « Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2012, 12:08:18 »
  • Beste antwoord
  • Ten eerste... Wat een fijn programma is dit zeg :D

    Ik heb alleen een probleempje, namelijk:

    Ik heb zojuist een aantal afleveringen van CSI gedownload, de bestanden:
    CSI.S12E14.720p.HDTV.X264-DIMENSION
    CSI.S12E15.720p.HDTV.X264-DIMENSION
    etc.

    Op bierdopje staan de subs wel, maar ik denk dat AutoSub de link niet kan leggen tussen CSI en CSI-Crime-Scene-Investigation:
    http://www.bierdopje.com/shows/csi-crim ... estigation

    2012-03-18 12:04:51,926 ERROR  getShowid: showid not found for Csi

    Ik had dit gisteren ook al met Spartacus Vengeance, IMMERSE had deze keer de titel van de file Spartacus.Vengeance.S02***** genoemd, en op Bierdopje heet de serie Spartacus-Blood-and-Sand.

    Misschien is het een idee om in AutoSub een optie te maken waarbij je een link kan leggen een titel van de release group en het bierdopje ID?

    Zoiets als: 'CSI = 2186' of 'Spartacus Vengeance = 13942'?

    edit: ik zie dat jij niet de dev bent van dit programma, sorry. Eens kijken of ik iemand kan vinden die bij het dev team zit.

    edit 2: reported op de googlecode site: http://code.google.com/p/auto-sub/issues/detail?id=65  :)
    • Mijn Synology: DS212+
    • HDD's: 2x WD20EARX
    Synology DS212+ (4TB - RAID 0)
      AutoSub Bootstrap Bill
      NZBGet
      Sonarr
      Spotweb


     

    AutoSub Bootstrap Bill v0.6.2

    Gestart door Matr1xBoard Auto-Sub

    Reacties: 293
    Gelezen: 88159
    Laatste bericht 16 september 2016, 15:18:55
    door Birdy
    SlimServer de-installatie?

    Gestart door AnonymousBoard Media Server (UPNP/DLNA)

    Reacties: 1
    Gelezen: 2351
    Laatste bericht 23 september 2008, 12:31:51
    door Björn
    Autosub API problemen (Opgelost)

    Gestart door Undertaxxx25Board Auto-Sub

    Reacties: 4
    Gelezen: 2347
    Laatste bericht 28 september 2013, 14:45:01
    door Undertaxxx25
    Info over autosub

    Gestart door Ben(V)Board Auto-Sub

    Reacties: 0
    Gelezen: 10345
    Laatste bericht 17 maart 2019, 02:32:57
    door Ben(V)
    AutoSub 0.5.6 (sneak preview)

    Gestart door Matr1xBoard Auto-Sub

    Reacties: 1
    Gelezen: 2477
    Laatste bericht 06 oktober 2012, 17:05:03
    door Donny