Auteur Topic: Gebruiker wordt niet automatisch aangemeld  (gelezen 3462 keer)

Anonymous

  • Gast
Gebruiker wordt niet automatisch aangemeld
« Gepost op: 17 augustus 2009, 23:37:30 »
Hallo,

Ik heb sinds kort een DS109+ en heb daarop gebruikers/groepen aangemaakt."
De gebruikernamen/wachtwoorden voor de DS109+ zijn identiek aan de gebruikernamen/wachtwoorden gebruikt op de PC.
De PC draait Vista.
Op de PC heb ik stationsletters toegekend aan enkele gedeelde mappen op de DS109+
Na het opstarten /inloggen op de PC krijg ik een melding "Niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld".
Vervolgens zie ik wel de toegekende stationsletters, maar met een kruis.
Als ik erop klik kan ik nogmaals mijn naam en wachtwoord invoeren, waarna ik wel toegang krijg.
Dit moet toch automatisch goedgaan, dus wat zie ik over het hoofd?

Ronald

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 289
  • Berichten: 1.500
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: Gebruiker wordt niet automatisch aangemeld
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2009, 11:09:30 »
Maak je de netwerkverbinding via ethernet (bedraad) of via WiFi?

Na het opstarten van Windows duurt het doorgaans een geruime tijd  (indicatie 30 tot 120 seconden) voordat
een WiFi verbinding tot stand komt. In die tussentijd probeert Windows al wel die drive-letters te mappen
aan de netwerklocatie(s), wat dus faalt als er nog geen (WiFi) netwerkverbinding is.
Zie bijv. http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=3163
of http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=1753

Maak je verbinding via ethernet, dan gaat het normaal gesproken goed, omdat je ethernetverbinding
doorgaans direkt aktief is.
Maar, als je wil kan je ook in dat geval met een *.bat/*.cmd-bestand werken en drives mappen via
het "net use ..." commando.

Plerry
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Anonymous

  • Gast
Re: Gebruiker wordt niet automatisch aangemeld
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2009, 19:09:33 »
Ik maak gebruik van een bedraad netwerk.
Mijn oude server is een SME server, welke dit probleem niet heeft.

Maar hoe werkt dat mappen met "net use.." en moet ik dit op de pc voor iedere gebruiker apart aanmaken?

Ronald

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 289
  • Berichten: 1.500
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: Gebruiker wordt niet automatisch aangemeld
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2009, 09:37:19 »
Opmerkelijk dat het bedraad niet goed werkt.
Ik weet niet of de opgeslagen instructie tot het mappen van drives op de PC wordt opgeslagen op basis van netwerk-naam
of op basis van IP-adres. In dat laatste geval is het goed denkbaar dat wanneer je DS niet op een vast IP-adres,
maar op DHCP staat ingesteld, dat IP-adres nu anders is dan initieel.

Citaat van: "Ronald van W"
...Maar hoe werkt dat mappen met "net use.." ...
Zie de tweede referentie van hierboven: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=1753
Per te mappen drive(letter) moet je een eigen "net use ..." regel met unieke drive-letter gebruiken

Citaat van: "Ronald van W"
... en moet ik dit op de pc voor iedere gebruiker apart aanmaken?...
Dat hangt ervan af wat je wil en eventueel hoe bedreven je bent met batch/cmd bestanden.

Als iedere gebruiker dezelfde gemapte drives beschikbaar moet/mag krijgen met dezelfde bevoegdheden,
dan volstaat één rechttoe rechtaan *.cmd-bestand, dat je  plaatst in C:Documents and SettingsAll UsersDesktop.
Iedere user heeft dan dat *.cmd-bestand op zijn Desktop, en kan dat gebruiken.
Je kan ook het *.cmd-bestand plaatsen in C:Documents and SettingsAll UsersStart MenuPrograms of een sub-map
daarvan; het kan dan via Start worden aangeroepen.

Als iedere gebruiker andere netwerkdrives gemapt moet krijgen en/of als andere gebruiker op je DS moet inloggen
vanwege verschillen in bevoegdheden, dan kan je voor iedere user individueel zo'n *.cmd-bestandje aanmaken en bijv.
op de Desktop van die user plaatsen.
Als je bedreven bent in het schrijven van *.bat/*.cmd bestanden, dan kan je desgewenst ook een generiek *.cmd-bestand
maken dat bijv. op basis van de voorgedefinieerde  variabele USERNAME differentieert welke netwerkdrives worden
gemount, en onder welk user/password combo dat wordt gedaan, en dat weer onder All Users opslaan.

Plerry
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Offline silver_318

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Gebruiker wordt niet automatisch aangemeld
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2011, 17:29:09 »
Hallo,

Misschien wat laat maar wellicht wel een oplossing. Je moet in het configuratiescherm bij Referentiebeheer je eigen gegevens even invullen door een nieuwe windows-referentie te maken. Hierbij vul je het ip-adres in samen met je eigen gegevens. Je moet ook even bij deze computer op rechter muisknop klikken en eigenschappen doen. Dan bij computernaam, domein en werkgroep even op instellingen wijzigen klikken. En dan netwerk-id veranderen naar gebruik deze computer voor thuis oid. Zo wordt je niet automatisch aangemeld met de domeinnaam van je computer wat wellicht voor problemen zorgde.


 

gebruiker DownloadStation als eigenaar van een directory

Gestart door TullyBoard Download Station

Reacties: 4
Gelezen: 852
Laatste bericht 17 mei 2019, 14:31:50
door Tully
2e gebruiker voor kodi aanmaken

Gestart door VuurvreterBoard The lounge

Reacties: 38
Gelezen: 1674
Laatste bericht 22 januari 2024, 13:35:26
door bartmans99
Gebruiker ziet geinstalleerde package

Gestart door zotteke1Board Synology DSM algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 1912
Laatste bericht 23 januari 2014, 07:00:13
door zotteke1
Sabnzbd gebruiker aanmaken

Gestart door 911gt2Board SABnzbd (usenet)

Reacties: 4
Gelezen: 3336
Laatste bericht 07 april 2012, 15:43:12
door crazymans
Nieuwe gebruiker gebruikt standaard 2.1 GB

Gestart door nicosBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 2
Gelezen: 2300
Laatste bericht 24 juni 2012, 09:29:05
door nicos