Auteur Topic: Audio station via popcorn naar receiver??  (gelezen 12731 keer)

Offline FrankW

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Audio station via popcorn naar receiver??
« Gepost op: 29 maart 2010, 22:53:56 »
Ik heb een DS209 staan en een popcorn A-110. De popcorn heeft m.i. een zeer slechte interface om mp3 af te spelen. De audio station van de ds209 komt al veel beter bij mijn wensen in de buurt!
De DS209 en popcorn hangen bedraad in mijn netwerk. De Popcorn is via HDMI op mijn versterker aangesloten.
Het lukt me om vanaf de popcorn mp3 te streamen van de NAS met geluid over de receiver.
Omdat de beheersinterface van audio station van de DS 209 handiger is zou ik dit graag andersom doen.
Dus: middels de pc/laptop audio station benaderen en geluid laten lopen via de popcorn naar de receiver. Nu kan ik ook de laptop aansluiten op de receiver, maar dan heb ik weer een kabeltje door de kamer lopen. Alles is eigenlijk al met elkaar verbonden, dus zou het toch moeten kunnen lijkt mij.
PS audio station herkent de popcorn hour niet als DLNA media speler in het netwerk.

Iemand een idee of dit mogelijk is??

Alvast bedankt!

Groet
Frank

Offline DJ_jovel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 103
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2010, 14:58:23 »
Ja het is mogelijk, maar dat heeft niks van doen met audio station.
Je kan met de juiste software de mp3's serveren aan de PCH-A110. Maar je moet inderdaad software hebben die de PCH als een DLNA client ziet (en dat doet audio station niet). Wat je dus nodig hebt is software ergens in je netwerk die van je Synolgy (DLNA server) naar een renderer/DLNA client (PCH-A110) afspeelt.

Ik gebruik daarvoor de plugplayer app op mijn iTouch maar deze is niet ideaal voor grote hoeveelheden mp3's (playlists werken niet stabiel, het werkt wel prima om een film te starten) Er zal vast nog wel andere software (voor PC's) zijn die ook iets dergelijks kunnen (maar ik ken ze zo niet en kan je dus ook niet helpen aan titels).
  • Mijn Synology: DS223j
Een fout maken is niet erg, een fout herhalen is dat wel.

Offline FrankW

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2010, 09:03:19 »
Bedankt voor je antwoord! Ik zal eens zoeken naar software die wel de popcorn kan herkennen. Ik had de hoop dat dit met audio station zou kunnen. Ik heb wel veel mp3'tjes, maar heb met de eenvoudige interface van audio station precies wat ik nodig heb: een zoekfunctie en een playlist. Audio station voldeed aan alle eisen.
Zou software als BPM studio of Virtual DJ ook een DLNA client/server kunnen herkennen?

Offline no_bo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2010, 13:02:10 »
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt gezocht naar een manier om met Audiostation muziek naar mijn HDX1000 te streamen, maar gebruik al geruime tijd de Cidero mediaplayer (instalaltie op pc). Niet nieuw, niet fancy, maar werkt wat mij betreft naar behoren: ik kan mp3 files die op mijn 207+ of op de NMT staan selecteren (of een playlist (3mu)) en die zonder dat ik mijn televisie aan hoef te zetten afspelen. Vooral het feit dat mijn tv niet aanhoeft is voor mij de voorwaarde..

Gr. NoBo

Anonymous

  • Gast
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #4 Gepost op: 01 april 2010, 22:09:26 »
Volgens mij is dit ook mogelijk door een Synology ondersteunende USB geluidskaart aan te sluiten en deze vervolgens te koppelen aan je receiver.

Offline FrankW

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2010, 08:59:05 »
Het is me toch gelukt via Audio station!  :D Rechtsonderaan is een keuze voor een media renderer te maken. Daar stond de popcorn ineens wel. Versterker aan, Popcorn aan, op de laptop een mp3tje in de wachtrij gezet en voila: muziek!
Ben helemaal blij. De popcorn heeft namelijk een echt waardeloze interface om muziek te spelen! Audio station is perfect voor een avondje muziek luisteren met de vriendin, maar ook om een playlist tijdens een feestje af te draaien.
Allen heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de reacties!

Groet
Frank

Anonymous

  • Gast
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2010, 20:04:51 »
Jij ook bedankt, had al bijna een usb stekker gekocht om de ds209 op de versterker aan te sluiten. Heb het zojuist ook geprobeerd en werkt perfect met de popcorn!

Offline robertjk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2010, 22:41:25 »
SInds kort ben ik ook in het bezit van een synology DS209+ en dit is precies wat ik wil in combinatie met mijn Popcorn A-110.
Ik heb de popcorn en de Synology voorzien van de laatste firmware maar ik zie geen mediarenderer in Audiostation om de muziek via de Popcorn af te spelen. Zijn er nog speciale instellingen of acties nodig om dit werkend te krijgen?

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.985
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2010, 23:29:27 »
Kwestie van even goed kijken:


Succes!

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline robertjk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2010, 08:47:25 »
Die rode omlijnde button zag ik wel. Maar als ik daar op klik zie ik:  "er is geen media" renderer beschikbaar

Offline Björn

Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2010, 19:21:05 »
Citaat van: "robertjk"
Die rode omlijnde button zag ik wel. Maar als ik daar op klik zie ik:  "er is geen media" renderer beschikbaar
Bij mij hetzelfde met een A-200.. Moet er op de PopcornHour nog iets ingesteld/gestart worden toevallig?

Offline Björn

Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2010, 19:38:42 »
Inmiddels gelukt.. NMT apps geupdate.. Waren verouderd..

Offline Björn

Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2010, 19:52:22 »
Wel geinig: ipv. audiostation kun je ook PlugPlayer op de iPhone gebruiken. Je kunt dan je NAS als mediabron kiezen en de PCH als renderer.

Offline robertjk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2010, 22:46:23 »
Zowel de firmware als de NMT apps ook geupgrade naar de laatste versie die beschikbaar is voor de A-110. Echter geen media renderer beschikbaar in Audio Station. Iemand nog tips om dit aan de praat te kragen icm een DS207+ een Popcorn A-110?

Offline Björn

Re: Audio station via popcorn naar receiver??
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2010, 22:53:54 »
Ik heb ook de mediaserver aangezet. Weet niet of dat perse noodzakelijk is.


 

DS Audio op IPAD werkt niet

Gestart door janh1011Board Audio Station

Reacties: 1
Gelezen: 1986
Laatste bericht 07 februari 2011, 11:22:38
door Björn
ds audio nr kwijt

Gestart door Henk-ieBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 16
Gelezen: 4040
Laatste bericht 27 januari 2017, 18:42:33
door Hutje
Nieuwe versterker - NAS als audio server - Apple Airplay

Gestart door BabyloniaBoard Audio Station

Reacties: 7
Gelezen: 6478
Laatste bericht 22 december 2014, 14:25:31
door goldenwonder
VERPLAATST: Ds audio voor iOS 9.3.6

Gestart door BirdyBoard Audio Station

Reacties: 0
Gelezen: 1207
Laatste bericht 11 februari 2020, 12:30:34
door Birdy
Audio mixen

Gestart door MixdoctorBoard Audio Station

Reacties: 6
Gelezen: 2950
Laatste bericht 06 december 2015, 17:03:21
door Mixdoctor