Auteur Topic: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd  (gelezen 7370 keer)

Offline wowo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 152
Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Gepost op: 25 november 2008, 10:19:27 »
SABnzbd kan je in zijn interface wel stoppen, maar niet starten.
Omdat ik helaas geen programmeur ben, plaats ik hier een (nogmaals) een verzoekje voor een mooie integratie van het opstartscript van SABnzbd.
Tot nu toe gebruik ik de webshell (binnen DSM) of telnet  (Putty) met het volgende "opstartscript" :
/opt/etc/init.d/S70sabnzbdplus
(Synology DS 107+; bootstrap Maarten Damen; ipkg)
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een programmaatje (combinatie van webshell en het benodigde opstartscript) te schrijven, zodat ik alleen op een "opstart" icoon hoef te klikken om de boel weer te laten werken? :?:

Het is bijna Sinterklaas en dit kadootje zal zeer welkom zijn. :wink:
DS-107+ / DSM 2.2-0959 / WDC WD5000AAJS-0 (500GB) / eSATA WDC WD10EACS-00D (1TB) / USB-backup 500GB

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.985
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2008, 11:54:19 »
Wowo,

Ik zat er al over te denken om het scherm van SABnzbd te vangen in een frame op een aparte pagina, waarbij boven dat frame een startknop hangt o.i.d. Ga er mee aan de gang.... Weet alleen niet of de Sint het nog op tijd in de zak kan krijgen :mrgreen:

Maar voor de tussentijd: het Automate script kent al een knop om SABnzbd te (her)starten... Wellicht dat je daar alvast mee uit de voeten kunt (al zal je denk ik wel een heel kleine aanpassing moeten doen...: in het script wordt SABnzbd gestart via een aanroep naar een script:

elseif ($_REQUEST['action'] == 'SABnzbd') exec('/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S99SABnzbd.sh restart');
zal dus moeten worden:

elseif ($_REQUEST['action'] == 'SABnzbd') exec('/opt/etc/init.d/S70sabnzbdplus.sh restart');Of iets dergelijks; ik weet natuurlijk niet zo even of jouw script een 'restart'-functie aan boord heeft :mrgreen:

Succes!

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline Luit

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 301
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2008, 12:44:37 »
Als je SABNZBD als SPK package installeert (zie andere thread op dit forum) kan je simpel het pakket starten en stoppen vanuit pakketbeheer.

Luit

Offline wowo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 152
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2008, 12:59:10 »
Citaat van: "Luit"
Als je SABNZBD als SPK package installeert (zie andere thread op dit forum) kan je simpel het pakket starten en stoppen vanuit pakketbeheer.Luit
Dat is een bruikbare oplossing.
Maar ............. ik vind het leuk om gelijk de allernieuwste SAB-versies zelf te installeren en niet afhankelijk te zijn van iemand die overigens fantastische packages maakt.
DS-107+ / DSM 2.2-0959 / WDC WD5000AAJS-0 (500GB) / eSATA WDC WD10EACS-00D (1TB) / USB-backup 500GB

Offline wowo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 152
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2008, 13:04:32 »
Citaat van: "wizjos"
Wowo,
Ik zat er al over te denken om het scherm van SABnzbd te vangen in een frame op een aparte pagina, waarbij boven dat frame een startknop hangt o.i.d. Ga er mee aan de gang.... Weet alleen niet of de Sint het nog op tijd in de zak kan krijgen :mrgreen: Wizjos
Ik wizt dat je een creatieve geest had!. Wie weet komt de goede Sint. Ik zet alvast mijn schoen klaar.
Citaat van: "wizjos"
Maar voor de tussentijd: het Automate script kent al een knop om SABnzbd te (her)starten... Wellicht dat je daar alvast mee uit de voeten kunt (al zal je denk ik wel een heel kleine aanpassing moeten doen...: in het script wordt SABnzbd gestart via een aanroep naar een script:
Wizjos
Ga ik straks even naar kijken.
DS-107+ / DSM 2.2-0959 / WDC WD5000AAJS-0 (500GB) / eSATA WDC WD10EACS-00D (1TB) / USB-backup 500GB

Offline Luit

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 301
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2008, 14:21:17 »
Citaat van: "wowo"
Dat is een bruikbare oplossing.
Maar ............. ik vind het leuk om gelijk de allernieuwste SAB-versies zelf te installeren en niet afhankelijk te zijn van iemand die overigens fantastische packages maakt.

Die afhankelijkheid valt wel mee, kijk maar eens hoe het SPK package SABNZBD heeft geïnstalleerd, volgens mij is het een peuleschil om daar een nieuwe versie in te kopieren....

Luit

Offline wowo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 152
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2008, 14:29:58 »
Citaat van: "Luit"
Die afhankelijkheid valt wel mee, kijk maar eens hoe het SPK package SABNZBD heeft geïnstalleerd, volgens mij is het een peuleschil om daar een nieuwe versie in te kopieren....Luit
Prima idee! Wat een fijn forum is dit toch.
Zal ik ook naar gaan kijken.
Bedankt Luit.
DS-107+ / DSM 2.2-0959 / WDC WD5000AAJS-0 (500GB) / eSATA WDC WD10EACS-00D (1TB) / USB-backup 500GB

Offline merty

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 130
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #7 Gepost op: 25 november 2008, 15:22:46 »
Citaat van: "Luit"
Die afhankelijkheid valt wel mee, kijk maar eens hoe het SPK package SABNZBD heeft geïnstalleerd, volgens mij is het een peuleschil om daar een nieuwe versie in te kopieren....

Luit

Als maker van de package kan ik dat beamen :) Ik heb het zo gemaakt dat de sabnzbd+ sources gewoon 'meeverpakt' kunnen worden zonder aanpassing. Wil je zelf updaten doe dan:

1. ga naar /var/packages/sabnzbd/target (softlink naar /<volume waar package staat>/@appstore/sabnzd/
2. pak hier je SABnzbd sources uit die je download van hun site (tar -zxvf sabsources.tar.gz)
3. stop SABnzbd (duh)
4. zorg dat de softlink 'sab' naar de laatste versie wijst
   - rm sab
   - ln -s nieuwste-sab-dir sab
5. Copieer eventueel oude installingen 'sab.ini' naar nieuwe directory
6. Herstart :)

Tenzij de commandline switches of configuratie opties voor hostname, portname en ini file veranderd zijn, dan kost het iets meer moeite :)

Ik heb dit zo opgezet opdat ik snel een update package kon maken hiervoor.
Voordeel van mijn package tov. optware is dat ik 'nice' heb meegecompileerd (om SABnzbd niet gelijk alle CPU te laten innemen) en nergens van afhankelijk is en alleen maar ruimte op de gekozen volume in neemt.

Groeten,

Remco

Offline wowo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 152
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #8 Gepost op: 25 november 2008, 16:07:33 »
Merty,
Mijn dank is wederom groot.  :lol:
Met deze post over het zelf kunnen upgraden van jouw package, mocht je langdurig op vakantie zijn of zo, zullen meerdere mensen blij zijn.  :wink:
DS-107+ / DSM 2.2-0959 / WDC WD5000AAJS-0 (500GB) / eSATA WDC WD10EACS-00D (1TB) / USB-backup 500GB

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.985
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #9 Gepost op: 25 november 2008, 20:33:22 »
Wowo,

Ik heb een mogelijke (en simpele) oplossing voor je vraag:



Lijkt net alsof er niets bijzonders is  :mrgreen:
Echter, als je naar beneden scrollt ontwaar je ineens een knop 'Herstart SABnzbd'....  :D

De code in SABnzbdschil.php:

<?php
putenv
('HTTP_COOKIE='&#46;$_SERVER['HTTP_COOKIE'&#93;);
putenv('REMOTE_ADDR='&#46;$_SERVER['REMOTE_ADDR'&#93;);
$user=exec('/usr/syno/synoman/webman/modules/authenticate&#46;cgi');
if(
$user != 'admin'){
    
header("HTTP/1&#46;0 403 Forbidden");
    exit;
}
if (
$_REQUEST['action'&#93; != '') {
if ($_REQUEST['action'&#93; == 'Herstart SABnzbd') exec('/usr/syno/etc&#46;defaults/rc&#46;d/S99SABnzbd&#46;sh restart');
}
?>

<html><head><title>SABnzbdSchil</title></head>
<script>function $(e) {return document.getElementById(e);}</script>
<style>
body,input{font:11px Verdana}
.fieldset {
height: 780px;
width: auto;
}
</style>
<body>
<form name="SABnzbdschil" method='post' action='sabnzbdschil.php'>
<input type="hidden" id="action" name="action" value="" />
<fieldset class="fieldset">
<legend>SABnzbd</legend>
<iframe id="iframe" src="http://JOUWIPADRES:8080/sabnzbd" height="100%" width="99%"></iframe>
<p>
</fieldset>
<fieldset>
<legend>Controlpanel</legend><br />&nbsp;
<input type="button" id="type" value="Herstart SABnzbd" onClick="$('action').value=this.value;submit();">&nbsp;
</fieldset>
</body></html>

Even een paar kleinigheden:

- je dient JOUWIPADRES te vervangen door je IP-adres
- evt. gebruik je een ander opstartscript... Vervang dan de aanroep naar '/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S99SABnzbd.sh restart' door jouw eigen startscript
- mocht je de Herstart-knop toch boven in beeld hebben (mij zat 'ie daar in de weg...), dan simpelweg in de code de beide fieldsets met inhoud en al laten stuivertje wisselen
- eventueel kun je de fieldset van het SABnzbd scherm nog aanpassen in hoogte en breedte door de class .fieldset te wijzigen in bv. 'height: 700px;' i.p.v. 780

Ik hoop dat je hier wat mee kan :mrgreen:

****EDIT Ai, iets te snel gepost :( Code aangepast en werkt nu helemaal.... :mrgreen: ****
edit 2 :evil: en dan ook nog te snel saven.... zucht


Groet,

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline wowo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 152
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #10 Gepost op: 25 november 2008, 21:23:18 »
Ik krijg ook nooit rust van jullie. :lol:
Wizjos, ik ben van de "Maarten Damen" SABnzbd variant (poort 8080) overgestapt naar de "Merty" SABnzbd (poort 9200).
Die was wel erg gemakkelijk te installeren, en dus ook te upgraden. Verder hoop ik dat het processorgebruik ook beter is zoals Merty zei.
In pakketbeheer kan ik gewoon SABnzbd restarten door op "uitvoeren" te klikken.
Maar ja het kan dus nog mooier met een herstartknop in de webinterface....................
Met jou code zal ik binnenkort gaan experimenteren of het ook bij mij lukt. Binnenkort kan bij mij trouwens wel een tijdje duren. :mrgreen:
DS-107+ / DSM 2.2-0959 / WDC WD5000AAJS-0 (500GB) / eSATA WDC WD10EACS-00D (1TB) / USB-backup 500GB

Offline Luit

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 301
Re: Verzoek integratie opstartscript SABnzbd
« Reactie #11 Gepost op: 25 november 2008, 22:06:59 »
Citaat van: "wowo"
ik ben van de "Maarten Damen" SABnzbd variant (poort 8080) overgestapt naar de "Merty" SABnzbd (poort 9200).
Die poorten zijn trouwens vrij te kiezen via de browser met behulp van configuratiemenu van SABnzbd


 

Verzoek om uitleg van rechten

Gestart door RicoKBoard Windows

Reacties: 13
Gelezen: 5529
Laatste bericht 29 januari 2013, 23:25:13
door RicoK
[Opgelost]Fout melding: kan dit verzoek momenteel niet verwerken. HTTP ERROR 500

Gestart door jellerubenBoard Web Station

Reacties: 6
Gelezen: 2629
Laatste bericht 23 maart 2020, 20:48:06
door Birdy
[Verzoek] SubForum Netwerk en dergelijken?

Gestart door m4v3r1ckBoard Vragen en opmerkingen OVER het forum

Reacties: 2
Gelezen: 1634
Laatste bericht 09 januari 2018, 22:18:38
door m4v3r1ck
melding time-out van het verzoek (-1001)

Gestart door ja.hendriksBoard Photo Station / Photos

Reacties: 0
Gelezen: 1446
Laatste bericht 13 juni 2019, 19:15:41
door ja.hendriks
Hulp verzoek voor rename<map> script

Gestart door reempjeBoard NZBGet

Reacties: 7
Gelezen: 2643
Laatste bericht 12 januari 2015, 12:28:37
door reempje