Auteur Topic: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages  (gelezen 13867 keer)

Offline merty

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 130
Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Gepost op: 23 september 2011, 15:07:23 »
Hi allemaal,

Ik werd de afgelopen weken platgemaild over DSM3.2 en packages, zoals de SABnzbd+ en Config File Editor, die het niet meer deden. Door drukke werkzaamheden heb ik de packages niet lang meer bijgehouden, dus de packages die nog handig zijn konden wel een oppoetsbeurt gebruiken.

Met DSM3.2 (final versie, niet in beta's) komt gelijk ook de mogelijkheid om bij een niet-synology update server packages binnen te halen. Gelijk vanuit admin/package manager menu packages selecteren en installeren. Uiteraard kon ik het niet laten om uit te vogelen hoe deze server werkte en heb nu mijn eigen server staan die ik nu open heb gezet voor iedereen die de nieuwste packages wilt hebben.

Ga in Synology Admin pagina naar package manager kies settings -> other sources -> "add"
Vul hier volgende in :
naam->Mertymade (of welke naam je maar wilt gebruiken)
location->http://packages.mertymade.com/
(let op: de URL is alleen bedoeld voor packagemanager, niet voor "rechtstreekse" toegang met browser)

vervolgens kun je bij 'install'->'other services' kiezen welke paketten je wilt installeren van mijn server.

De volgende packages zijn te vinden en zijn geupdated:
  • SABnzbd+ (6.9 versie) met SABZND Helper
    Verbeteringen: Laatste versie  aan Ext JS 3 en look & feel (javascript library in DSM 3.2)
  • Utility packages: Base Utils, Python Utils, Compression Utils

    Ik heb SABnzbd+ en bijbehorende binaries nu 'uitgesmeerd' over meerdere packages, zodat ik deze later nog opnieuw kan gebruiken voor andere packages, zonder dat ik ze opnieuw met de package mee moet bundelen of compileren. De source is gelijk aan die van de optware/ipkg packages, maar men hoeft dus geen 'enge' dingen op de commandline te doen, of bang te zijn dat installatie hiervan interfereerd met Synology software.

    Base Utils Creeert de directory structuur en heeft de "gewone" unix programma's als ps, fuser e.d. die gebruikt kunnen worden door andere packages. Andere 'util' packages installeren hun programma's bij de directories die Base Utils gebruikt..

    Python Utils Versie 2.6.6, zodat nu ook IPV6 ondersteund kan worden. Helaas is versie 2.6 iets trager en meer geheugen vreter dan 2.5 (die in oude package zat)

    Compression Utilsunzip, unrar (niet direct nodig, omdat het nu (nog) zit in DSM3.2 zelf), par2 utils. Zip libraries.
  • Config File Editor
    Verbeteringen: Laatste versie  aan Ext JS 3 en look & feel (javascript library in DSM 3.2). Geen aparte ExtJS pakket meer nodig.
  • Current Connections
    Verbeteringen: IP adres only (anders werd het te traag), alle netwerk informatie, dus nu ook poorten die openstaan voor verzoeken. Laatste versie  aan Ext JS 3 en look & feel (javascript library in DSM 3.2)


Komende dagen zal ik mijn syno page (http://www.mertymade.com/syno/) updaten met deze informatie en links naar de package files voor mensen die niet package manager rechstreeks kunnen of willen gebruiken.

Hoop dat jullie ze kunnen gebruiken, mail me als er specifieke bugs zijn met instaleren of gebruik van mijn package server. Voor vragen over SABnzbd+ of technische hulp bij het configureren of foutzoeken in SABnzbd heb ik echter te weinig tijd en is het zinvoller dat in een van de forums - zoals deze - de vraag te plaatsen.


Groeten,

Remco

Offline Michael D

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 40
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2011, 16:21:52 »
@Remco, Ik heb je Package server toegevoegd en daarna Config File Editor geïnstalleerd. Werkt super!
  • Mijn Synology: DS211+
  • HDD's: 2 x hds5c3020ala632

Offline redneck eyeball

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 247
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2011, 16:45:57 »
Ik kon zelfs een online upgrade doen van de oude versie die er op stond.

Werkt super !
Dankjewel.

Offline Michael D

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 40
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2011, 16:57:24 »
Mag ik nog even terug komen op een 'bug' in Config File Editor? Of moet ik dan in een ander topic zijn?
Ik heb CFE geïnstalleerd en het pad naar 'mails' toegevoegd, maar hij geeft niet alles weer.
Op gegeven moment krijg je een lijn en daaronder staat niks meer, maar je kunt nog wel naar beneden scrollen. Er moet nog iets staan wat hij niet weergeeft.

Zie bijlage: Je ziet aan de laatste regel wel dat er echt nog wel iets achteraan moet komen.

Edit: Dit zelfde geldt trouwens ook voor de php.ini file, maar ik kon maar 1 bijlage toevoegen :)
Edit2: Als ik rechts klik en kies voor 'Alles selecteren' en 'kopiëren' en plak in een tekstbestand dan zie ik wel alle regels. In de CFE zit er gewoon iets voor waardoor je 't niet ziet.
  • Mijn Synology: DS211+
  • HDD's: 2 x hds5c3020ala632

Offline markdark

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 58
    • http://www.markinthedark.nl
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2011, 12:29:19 »
Remco,

Zojuist je package source toegevoegd en het updaten van CFE gaat prima, echter bij het updaten van sabnzb+ krijg ik de melding:

Poort 9200 die voor dit pakket is geconfigureerd wordt gebruikt door een andere service of is voorbehouden voor systeemgebruik. Schakel de service die het conflict veroorzaakt uit of neem contact op met de ontwikkelaar om de configuratie van het pakket te wijzigen.

De eerste keer had ik sabnzb+ niet gestopt. De keer daarop wel, echter ik blijf de melding houden en updaten lukt niet. Een telnet op poort 9200 levert ook niks meer op, dus sabnzb is wel degelijk gestopt en er luistert ook niks meer op de poort.

Mark

*** EDIT ***
Ik moest eerst de andere utils pakketten installeren zoals je aangaf. Daarna komt de melding niet en is alles te installeren en te updaten via de package manager.
*** EDIT ***
MailStation Plus - Voor als je meer uit MailStation wilt halen! Lees ook de HELP die online staat!
PlayStation Media Server installatie guide voor Synology NAS

Offline winnieandbuzz

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2011, 19:07:20 »
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een DS411 en zag er al tegenop om SABnzbd+ te installeren maar deze package is het echt super eenvoudig. Werkt perfect, thanks!

Offline merty

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 130
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2011, 21:17:11 »
Citaat van: "Turmin"
Mag ik nog even terug komen op een 'bug' in Config File Editor? Of moet ik dan in een ander topic zijn?
Ik heb CFE geïnstalleerd en het pad naar 'mails' toegevoegd, maar hij geeft niet alles weer.
Op gegeven moment krijg je een lijn en daaronder staat niks meer, maar je kunt nog wel naar beneden scrollen. Er moet nog iets staan wat hij niet weergeeft.

Zie bijlage: Je ziet aan de laatste regel wel dat er echt nog wel iets achteraan moet komen.

Edit: Dit zelfde geldt trouwens ook voor de php.ini file, maar ik kon maar 1 bijlage toevoegen :)
Edit2: Als ik rechts klik en kies voor 'Alles selecteren' en 'kopiëren' en plak in een tekstbestand dan zie ik wel alle regels. In de CFE zit er gewoon iets voor waardoor je 't niet ziet.

Hmmm...er lijkt iets vreemd te gaan met het tonen van het tekstveld met sommige browsers & ExtJS.3.1 (javascript library die Synology gebruikt). De hele file is er wel, maar kan soms laatste regel niet tonen...zal er naar kijken..

Offline cyrus1977

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 27
  • -Ontvangen: 54
  • Berichten: 1.529
    • http://www.bonaerial.nl
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #7 Gepost op: 27 september 2011, 22:31:30 »
Wel super initiatief !
  • Mijn Synology: DS415
  • HDD's: 4
See http://www.bonaerial.nl
I am root. If you see me laughing, you better have a backup!
The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand.

Offline markdark

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 58
    • http://www.markinthedark.nl
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2011, 14:08:24 »
Citaat van: "merty"
Hi allemaal,Met DSM3.2 (final versie, niet in beta's) komt gelijk ook de mogelijkheid om bij een niet-synology update server packages binnen te halen. Gelijk vanuit admin/package manager menu packages selecteren en installeren. Uiteraard kon ik het niet laten om uit te vogelen hoe deze server werkte en heb nu mijn eigen server staan die ik nu open heb gezet voor iedereen die de nieuwste packages wilt hebben.

Remco,

Zou je deze informatie willen delen? Hoe je dus unofficial packages kunt laten updaten via Package Manager?

Mark
MailStation Plus - Voor als je meer uit MailStation wilt halen! Lees ook de HELP die online staat!
PlayStation Media Server installatie guide voor Synology NAS

Offline merty

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 130
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2011, 19:29:44 »
Citaat van: "markdark"
Zou je deze informatie willen delen? Hoe je dus unofficial packages kunt laten updaten via Package Manager?

Maar natuurlijk, alleen heb ik het op de 'hack' manier gedaan : eerst programmeren , daarna pas documenteren ;) Er is uiteraard niets geheims aan oid. Hoe meer mensen packages en servers maken,  hoe liever :) Komende dagen zal ik mijn website updaten en gelijk ook de synology's WIKI pagina.
Tevens wil ik mijn eigen build scripts, server code e.d. ook beschikbaar maken, ook al is dat niet echt nette code, kan het toch hopelijk anderen inspireren.

Er zijn trouwens al paar andere die hetzelfde hebben gedaan of zijn aan het doen:

* Diaoul is ook al bezig geweest: https://github.com/Diaoul/syno-package-server , dit is een package server in php & mysql. Ik heb mijn twijfels over security van de server maar code & werking is redelijk clean en makkelijk te begrijpen.

* Een paar duitsers, waar ik ook mee in contact ben, zijn bezig met een "Community Package Hub" : http://package.10trum.de/. Ze zijn nog in Beta fase en door paar bugs lukt het nog niet om mijn packages te plaatsen daar, maar heeft alles in zich om een 'verdeelpunt' voor alle niet-synology packages te worden..

Dus .... meer komt nog

Groeten,

Remco

Offline merty

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 130
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2011, 20:07:18 »
Citaat van: "merty"
Citaat van: "Turmin"
Ik heb CFE geïnstalleerd en het pad naar 'mails' toegevoegd, maar hij geeft niet alles weer.

Hmmm...er lijkt iets vreemd te gaan met het tonen van het tekstveld met sommige browsers & ExtJS.3.1 (javascript library die Synology gebruikt). De hele file is er wel, maar kan soms laatste regel niet tonen...zal er naar kijken..

Ok, bug aan mijn kant, stom dat ik het niet zelf zag. Is gefixed nu. Update is via dezelfde weg binnen te halen

Groeten,

Remco

Offline Boudewijn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #11 Gepost op: 28 september 2011, 20:38:52 »
Hallo Merty,

De update heb ik er via bijwerken alweer opstaan. Heel handig zo :)
Overigens is ConfigFileEditor voor mij ideaal om mailstation goed ingesteld te krijgen!!!

Wel heb ik twee vragen:
- Het oude icoontje blijft zichtbaar (heb al opnieuw geïnstalleerd en de syno herstart. Dubbelklikken op het icoontje werkt niet, alleen openen in nieuw venster. heb jij een idee of ik dit kan fixen?
- Is het mogelijk iets in te bouwen zodat je eigen dirs meegenomen worden naar een nieuwe versie? Nu moet ik ze opnieuw intypen en ik weet ze niet uit mijn hoofd. Ik heb ze weer staan in de config-file die jij meelevert en dus worden ze waarschijnlijk weer overschreven bij de volgende versie.

Dank,
Boudewijn.

Offline mikeo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 61
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #12 Gepost op: 29 september 2011, 09:31:36 »
Super dank voor deze service. Werken prima.

Offline markdark

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 58
    • http://www.markinthedark.nl
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2011, 16:17:50 »
Citaat van: "merty"
* Een paar duitsers, waar ik ook mee in contact ben, zijn bezig met een "Community Package Hub" : http://package.10trum.de/. Ze zijn nog in Beta fase en door paar bugs lukt het nog niet om mijn packages te plaatsen daar, maar heeft alles in zich om een 'verdeelpunt' voor alle niet-synology packages te worden..

Dus .... meer komt nog

Groeten,

Remco

Denk dat ik me daar maar ga aanmelden. Lijkt me ook verstandig dat de community 1 grote website krijgt met alle un-official SPK files. Is voor alle gebruikers veel handiger dan zoveel verschillende sites.

Heb op de duitse site dus een account gevraagd omdat het nog in beta is, maar goed initiatief!
MailStation Plus - Voor als je meer uit MailStation wilt halen! Lees ook de HELP die online staat!
PlayStation Media Server installatie guide voor Synology NAS

Offline markdark

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 58
    • http://www.markinthedark.nl
Re: Nieuwe DSM3.2 package server voor mertymade packages
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2011, 16:21:00 »
Citaat van: "Boudewijn"
- Het oude icoontje blijft zichtbaar (heb al opnieuw geïnstalleerd en de syno herstart. Dubbelklikken op het icoontje werkt niet, alleen openen in nieuw venster. heb jij een idee of ik dit kan fixen?
Heb je allicht je cache al eens geleegd van de browser?

Citaat van: "Boudewijn"
- Is het mogelijk iets in te bouwen zodat je eigen dirs meegenomen worden naar een nieuwe versie? Nu moet ik ze opnieuw intypen en ik weet ze niet uit mijn hoofd. Ik heb ze weer staan in de config-file die jij meelevert en dus worden ze waarschijnlijk weer overschreven bij de volgende versie.
Zie volgende link:
http://markinthedark.nl/news/ubuntu-lin ... -1922.html
MailStation Plus - Voor als je meer uit MailStation wilt halen! Lees ook de HELP die online staat!
PlayStation Media Server installatie guide voor Synology NAS


 

Moet cloud station drive alles opnieuw synchroniseren na nieuwe pc ?

Gestart door Jan01Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1405
Laatste bericht 10 juli 2017, 22:25:10
door Jan01
Mail van echel0n over nieuwe API - wat denken jullie?

Gestart door bartmans99Board SickRage

Reacties: 4
Gelezen: 1645
Laatste bericht 19 november 2017, 11:58:14
door kaosnews
Nieuwe gebruiker met een inlogprobleempje

Gestart door motilBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 10
Gelezen: 2793
Laatste bericht 21 december 2013, 17:32:28
door Birdy
Toegang tot onderliggende map van photo aan nieuwe gebruiker

Gestart door IrraBoard Photo Station / Photos

Reacties: 38
Gelezen: 6081
Laatste bericht 06 mei 2018, 16:30:48
door Vuurvreter
Bewegingsdetectie werkt niet op nieuwe camera's (SS 8.2)

Gestart door mauricenl68Board Surveillance Station

Reacties: 2
Gelezen: 1049
Laatste bericht 02 november 2018, 16:00:20
door mauricenl68