Synology-Forum.nl

Tweaks / Addons A.K.A. The Underground => Algemeen => Topic gestart door: LukeVredeveld op 11 augustus 2011, 20:45:51

Titel: Syno Tech support niet zo hulpvaardig?
Bericht door: LukeVredeveld op 11 augustus 2011, 20:45:51
Hallo allemaal,

Ik heb goede ervaringen met Syno Tech support. Ik merk de laatste tijd dat ze niet meer zo hulpvaardig zijn? Hebben jullie daar ook last van? In het verleden heb ik meerdere malen hulp gehad met mijn 209j, met daarop allerlei mods. Nu heb ik een 211+ waarvan de MySQL-backup constant mislukt. Ik heb Syno techsupport gemaild en een kernellog gestuurd. Krijg ik deze reactie terug (let ook op het engels  :D ):

Hi ,


Thank you for the feedback.

It looks the 3rd-party is making affection. As we don't provide the technical support to the modified system, we will first suggest that you make a reset by this way to get a fresh system and run the backup again:

Blijkbaar kan ik nu nooit meer aankloppen omdat ik wat ipkg'tjes van Wizzjos en Couchpotato heb geïnstalleerd? Na wat verder zoeken vandaag kwam ik achter het euvel: één tabel in een niet meer gebruikte database was gecrashed. Drop database en alles werkte weer. Dat hadden ze volgens mij best ff kunnen checken, het kwam er meteen uitrollen toen ik de database probeerde te backuppen via een telnet sessie (zelfs met behulp van een wiki-artikel op de site van synology zelf!). Bovendien denk ik dat deze crash wel in het kernellog opgeslagen moet zijn geweest.

Maar goed, alles is weer opgelost. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Titel: Syno Tech support niet zo hulpvaardig?
Bericht door: cyrus1977 op 11 augustus 2011, 22:14:58
Ik snap syno wel. Support leveren op een default systeem is vragen om problemen.