Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: Nick_66 op 27 februari 2019, 21:27:10

Titel: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Nick_66 op 27 februari 2019, 21:27:10
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn Samsung Note 8 de Synology app DS Audio geinstalleerd. Zodra ik deze open en me aanmeld via mijn Quickconnect account, krijg ik geen verbinding met mijn NAS. Krijg dan de melding: Diskstation is niet aangesloten.

Voor de duidelijkheid, ik probeer dan via de 4G verbinding contact te maken met mijn NAS. Via Wifi werkt de app wel.

Vreemd genoeg werken de apps DS File en DS photo wel via de 4G verbinding. Betekent dit dat de app DS Audio alleen via Wifi werkt?
Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Babylonia op 28 februari 2019, 08:11:20
DS Audio zou net zo goed via QuickConnect van buitenaf (mobiel) moeten kunnen werken.
Je weet zeker dat je geen vergissing hebt gemaakt in het intikken van het QuickConnect adres?

Omdat bij een QuickConnect verbinding daarbij alle data via de servers van Synology lopen,
zou het onder slechte omstandigheden (bij grote drukte) kunnen zijn dat het niet (goed) werkt of vertraging oploopt.

Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen in een router de juiste poorten die benodigd zijn door te sturen,
en dan te werken met een DDNS domein, of mooier nog een eigen (NL) domein op de internet WAN-aansluiting.
Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Ben(V) op 28 februari 2019, 09:47:55
Het is gewoon niet waar dat bij quickconnect alle data via de Synology servers lopen.

Dat was in een de eerste versies van quickconnect zo, maar is al lang niet meer zo.
Enkel de initiele connectie wordt met behulp van de Synology servers opgezet en daarna wordt die connectie overgedragen, zodat de rest gewoon rechtstreeks gaat.

Synology kwam er al snel achter dat als een substantieel aantal Nas gebruikers al die data via hun servers zouden laten lopen dat ze een serverpark van de afmetingen van google nodig zouden hebben.

Lees dit eens door zou ik zeggen.
https://global.download.synology.com/download/Document/WhitePaper/Synology_QuickConnect_White_Paper.pdf
Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Babylonia op 28 februari 2019, 10:55:37
QuicConnect verbindingen zonder port forwarders te hebben ingesteld loopt toch echt wel trager,
dan gewoon wel port forwarders en bijv. een eigen domein te hebben ingesteld en niet afhankelijk te zijn van de Synology servers.

Nu is het wel zo dat ik dat al langer geleden met elkaar heb vergelijken. Maar verschil tussen die twee methoden was er wel degelijk.
Inmiddels is er een Europese server. Vroeger als de ene server niet werkte werd je omgeleid naar Taiwan met de nodige extra vertraging.

Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Ben(V) op 28 februari 2019, 12:19:01
Echt heel oude informatie.
Heeft ook niets met Europese servers te maken.
Ik zou je toch echt willen aanraden het document eens te lezen voor je dit soort sterk verouderde informatie als feit de wereld ingooit.

Quickconnect gebruikt gewoon wat zij een hole punch methode noemen, maar wat niets anders is dan dat vanuit de Nas zelf poorten geopend worden naar de applicatie of de browser toe en dan heb  je uiteraard helemaal geen port forwarding meer nodig.
Alleen het opzetten van zo'n connectie loopt even via de Synology servers.

Alleen als een firewall hebt die ook uitgaande poorten en/of connecties tegenhoud werkt dat niet, maar dan werkt quickcconnect helemaal niet want dan kan hij ook geen connectie naar de Synology servers opzetten.
En verder kan dan geen enkele applicatie meer het internet op.
Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: a.zwartkruis op 28 februari 2019, 12:27:35
Ik heb mijn  S7  even  van de wifi afgehaald en  DS audio  gestart.

Er is wel wat anders  qua lay=out en  benaderen  maar t werkt hier prima.

Wel je  wachtwoord  ingevuld, want dat staat standaard  niet ingevuld itt je  username.
Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Babylonia op 28 februari 2019, 13:20:19
Echt heel oude informatie.
Heeft ook niets met Europese servers te maken.

Het zal best dat het oude informatie is, dat geef ikzelf ook aan. (Ik denk een aantal jaren terug).
Ik geef alleen mijn persoonlijke bevinden met het testen van die twee methoden (indertijd).
Afgezien of het nu heden ten dage dan wel of geen effect zou hebben,
Europese servers hebben er op zichzelf wel degelijk mee te maken. Dat is namelijk een voortvloeisel uit de AVG, een verplichting.

Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Nick_66 op 28 februari 2019, 23:02:32
Bedankt voor de reacties tot dusver....

Alles is goed ingevuld in de app, dus wachtwoord enz, want het werkt wel via de WIFI, dus neem ik aan dat mijn Quickconnect account goed is.

Ik ga de app eens verwijderen en opnieuw installeren. Kijken of dat helpt.....

Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Babylonia op 28 februari 2019, 23:15:05
Dat het wel werkt met WiFi hoeft niets met QuickConnect te maken te hebben.
Tenzij je via WiFi voor je lokale netwerk ook van QuickConnect gebruik maakt?
Maar het lijkt me wat onlogisch om voor je lokale netwerk in de connectie daarvoor een "uitstapje" buiten de deur te zoeken?

Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Birdy op 28 februari 2019, 23:27:31
Als je op LAN zit gaat QC direct op LAN connectoren, zo slim is QC wel.
Titel: Re: Android app DS Audio werkt niet
Bericht door: Ben(V) op 01 maart 2019, 01:02:25
Het heeft ook niets met quickconnect te maken, want DS Files en DS Photo werken wel met quickconnect volgens TS.