Auteur Topic: casting via apps  (gelezen 890 keer)

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 589
  • -Ontvangen: 1146
  • Berichten: 6.538
Re: casting via apps
« Reactie #15 Gepost op: 06 oktober 2022, 22:32:35 »
Kortom ik ga gewoon het een en ander testen... ;)

Dat is de enig juiste manier om achter zaken te komen wat er mogelijk aan scheelt, en achter oorzaken te komen wat er fout is.
Uitspraken als "lijkt me stug" en kabels die net nieuw zijn vervangen, daar heb je allemaal niks aan. Loze kreten IMO.
DS213j   2x 3TB WD Red            -  DSM 5.0  -  glasvezel 200/200 (Solcon) Fritzbox 7530 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600axRT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro (2019).....
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.0
              Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline stapper

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 50
  • -Ontvangen: 85
  • Berichten: 1.383
Re: casting via apps
« Reactie #16 Gepost op: 06 oktober 2022, 22:39:05 »
ok ok, laat ik het dan zo zeggen, ik begin bij wat me het meest logisch lijkt... ;)
Mijn Synology: ds920+
HDD's: 2*4TB, 1*8TB
Router: Synology RT2600ac
UPS: APC Back-UPS 750VA BX750MI-GR

Life is like a box of chocolates......

Offline Vuurvreter

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 83
  • -Ontvangen: 47
  • Berichten: 933
    • vuurvreter
Re: casting via apps
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2022, 22:42:59 »
Citaat
Die tv zou het probleem ook niet moeten zijn, dan denk ik nog eerder aan die telefoon.
Kortom ik ga gewoon het een en ander testen...

Wanneer je je eigen telefoon verdenkt, dan zou je toch ook even de telefoon van je vrouw of kinderen gebruiken als test?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2 x 8TB Toshiba N300
Ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 589
  • -Ontvangen: 1146
  • Berichten: 6.538
Re: casting via apps
« Reactie #18 Gepost op: 06 oktober 2022, 22:59:33 »
ok ok, laat ik het dan zo zeggen, ik begin bij wat me het meest logisch lijkt... ;)

Als alles naar behoren zou werken "prima".   Maar dat is het hem nu juist, dat doet het niet.
Het is de grootste valkuil die je maakt om op dit soort "valse intuïtie" te vertrouwen.
Men zal werkelijk  "alle stappen"  -sto├»cijns-  zonder uitzondering moeten doorlopen om oorzaken van storing te achterhalen.
(Is me door de jaren heen inmiddels uit eigen ervaring ook duidelijk geworden).
DS213j   2x 3TB WD Red            -  DSM 5.0  -  glasvezel 200/200 (Solcon) Fritzbox 7530 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600axRT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro (2019).....
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.0
              Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline stapper

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 50
  • -Ontvangen: 85
  • Berichten: 1.383
Re: casting via apps
« Reactie #19 Gepost op: 07 oktober 2022, 18:43:44 »
Zo bedoelde ik het ook niet... meer van dat ik dan als eerste die tel ga testen, meerdere toestellen..
Daarna vraag ik een maatje of die thuis eens kan zien bij hem hoe dat draait.

Ik zag bij die sony chromecast ook nog wat instellingen..
Kortom ik ga het 1 en ander uit testen, in die volgorde...  ;)
Mijn Synology: ds920+
HDD's: 2*4TB, 1*8TB
Router: Synology RT2600ac
UPS: APC Back-UPS 750VA BX750MI-GR

Life is like a box of chocolates......

Offline stapper

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 50
  • -Ontvangen: 85
  • Berichten: 1.383
Re: casting via apps
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2022, 18:17:24 »
Ben inmiddels weer wat verder...

Maatje van me is even gaan casten naar zijn tv, en via zijn foon.
Werkt allemaal uitstekend zei die,
kwaliteit ook prima, en ook geen buffering, dus dat is allemaal ok.

Hij doet het dus zuiver niet goed, lokaal met mijn eigen tv en eigen foon.
Das niet zo'n ramp, dat gebruik ik hier toch niet.

Binnenkort ga ik ff naar hem toe cast ik even via mijn eigen foon, als dat goed is, dan is alles ok.
Mocht ik dan al nog op reis gaan deze winter richting Vietnam, dan heb ik mooi mijn films bij de hand. :)
Mijn Synology: ds920+
HDD's: 2*4TB, 1*8TB
Router: Synology RT2600ac
UPS: APC Back-UPS 750VA BX750MI-GR

Life is like a box of chocolates......


 

VERPLAATST: casting via apps

Gestart door BirdyBoard Overige software

Reacties: 0
Gelezen: 305
Laatste bericht 01 oktober 2022, 21:24:24
door Birdy