Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: hdb op 14 oktober 2023, 14:29:52
-
Als gebruiker van 216 play loop ik tegen een vreemd voorval aan in de DS audio app.
Ik heb echt geen idee waar deze vraag thuis hoort.
Twee mappen met albums blijven in de app staan, terwijl deze al hoog en breed van de NAS zijn verwijderd.
Bij het afspelen van individuele track is de melding logisch: "Kan bestand niet afspelen."
Is er iemand die raad weet.
-
DS Audio naar ik vermoed op een Android telefoon? (Zou mogelijk ook Apple iOS kunnen zijn, maar heb daar geen ervaring mee).
Uitgaande van Android. Tik niet even kort op het DS audio icoontje (want daarmee start DS Audio op).
Maar houd de keuze langer vast. Krijg je een extra pop-up menu regeltje. Met o.a. "App-info".
Kies voor "App-info", en er opent zich een uitgebreid "Android" systeem menu m.b.t. DS Audio.
Bovenaan "Stop forceren". (Doe dat).
Daarna naar het menu "Opslaggebruik".
Vervolgmenu: "Cache wissen" (doen).
Ga weer uit het menu, en kijk met een normale opstart van DS Audio of het probleem daarmee is opgelost.
Zo niet, weer hetzelfde als hiervoor beschreven. Maar dan nog extra erbij: "Gegevens wissen".
Daarmee is alles geschoond, inclusief inlog account gegevens van het DS Audio account op de NAS.
Opnieuw DS Audio opstarten. En je account opnieuw instellen.
-
Bedankt voor de reactie en het uitgangspunt klopte, namelijk een android telefoon.
Door een foutje van mijn kant was ik vergeten te vermelden dat het voorval ook met mijn tablet voor komt (ook android).
Ik heb de acties uitgevoerd, maar helaas zonder succes.
Zijn er nog andere opties ?
Ik ga nu meer denken aan de NAS zelf.
Gelukkig heeft het geen invloed op het luisterplezier.
-
Ik zou de Muziek map(pen) even opnieuw indexeren op je NAS..
-
Bij het afspelen van individuele track is de melding logisch: "Kan bestand niet afspelen."
Als dit door indexeren van de nas te verhelpen is, is dit een bug. Als de nas merkt dat de file niet vindbaar is, zou hij zelf zijn index moeten aanpassen.
En als die mappen vanuit audiostation verwijderd zijn, is dat ook een bug. Audio station had dit uit de index moeten halen.
-
Eerst maar eens indexeren, pas dan weet je het.
-
Hartelijk dank voor het advies om te indexeren.
Zowel op de telefoon als tablet is alles weer in orde.
En ook weer wat bijgeleerd. :)