Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: wvwoerkom op 29 januari 2020, 12:25:31
-
Hallo,
Ik heb een DS216play met de volgende software: DSM 6.2.2-24922 Update 4
Sinds vorige week een nieuwe telefoon en daarop geprobeerd mijn QuickConnect apps te installeren.
DS video en DS photo werken prima maar DS file krijg ik niet werkend!
Telkens als ik de app open op deze nieuwe telefoon, dan krijg ik een scherm, waarin wordt gevraagd een 4 cijferig wachtwoord/code in te typen. Ik ken dit wachtwoord niet, dus kan ik de app niet gebruiken.
Op mijn (oudere) tablet heb ik ook deze apps en daar werken ze wel alle drie!
Ik hoop, dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank!
Wil van Woerkom
-
Google authenticator? Dan wil de DS bij mij ook wel eens om 4 cijfers vragen. Bij de ene app wel, de andere niet.
-
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ken de app van Google, maar deze app heb ik niet geïnstalleerd op mijn telefoon...
-
Waarschijnlijk heeft het account wel 2 factor authenticatie aan staan.
De 4-cijferige code die in de 2FA-app wordt gegenereerd moet hier dus ingevuld worden.
-
Bedankt dvd.
Volgens mij staat de 2FA niet aan.
Waar zou ik dat evt. kunnen checken?
Ik heb in mijn DSM gezocht maar zag daar alleen maar, dat de 2-staps verificatie niet aangevinkt stond!
-
Is het niet de code van je toestel zelf? Het kan zijn dat de app extra toegang nodig heeft tot je telefoon en dat je die toegang moet bevestigen met de toegangscode van de telefoon.
Plaats anders eens een screenshot van de melding.
-
Bedankt Hofstede,
Ik heb elke code (die ik ken en evt. ingevoerd zou kunnen hebben) geprobeerd, maar niets helpt.
Zie hier het screenshot: [attach=1]
-
Dit is volgens mij het wachtwoord wat je hebt ingesteld om DS File te beveiligen.
-
Heb je bij de nieuwe telefoon soms de data van de oude telefoon overgezet? Heb je al geprobeerd om DS File inclusief settings van de telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren?
-
Ja, ik heb inderdaad de data van mijn oude telefoon over laten zetten.
En ja, ik heb (al een aantal keren) de DS file app verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd.
Maar hij komt steeds weer terug met dit inlog scherm....
Ik denk inderdaad, dat ik op mijn oude telefoon de zaak heb 'verknoeid', want ook daar ervaar ik nu hetzelfde.
Terwijl de app op mijn tablet (welke ik niet heb verwijderd) nog wél goed werkt...
En #dvd: zoals ik al heb aangegeven: ik heb alle - bij mij bekende - 4-cijfer wachtwoorden geprobeerd, maar niets werkt!
-
Dit is volgens mij het wachtwoord wat je hebt ingesteld om DS File te beveiligen.
Klopt, als je in DS-File naar "instellingen" --> "wachtwoord configureren" gaat, kun je daar de optie aanzetten om een 4-digit wachtwoord in te stellen.
Op zich ontgaat mij het nut ervan, omdat je ook gewoon kunt uitloggen. Misschien is dat er voor de mensen die ingelogd blijven, maar toch een extra beveiliging zoeken#. Voor mij is die optie nieuw en zal iets zijn van DS-File zelf en niet van DSM. Maar die code heb je dan zelf gekozen. Je moet die 4-cijfer code 2x intikken voordat de optie actief wordt.
Ik heb zelf even een code "1234" ingesteld. Hierna komen er nieuwe opties. b.v. elke paar minuten om het wachtwoord vragen of vingerafdruk ontgrendeling aan te zetten. Maar geen wachtwoord herstel optie.
Waarschijnlijk is het wachtwoord weg als je ds-file compleet de-installeert (Edit: maar ik zie dat het de-installeren al geprobeerd is)
De optie is alleen uit te zetten door het wachtwoord opnieuw in te tikken. Lukt niet via de vingerafdruk.
# Bij nader inzien zal de optie er zijn voor de mensen die de telefoon ook wel eens door derden laten gebruiken. Dan zit er een extra beveiligingslaag op dit programma. Bij whats-App kun je er ook een extra vingerafdruk scan tussen zetten.
-
Voor mij is die optie nieuw en zal iets zijn van DS-File zelf en niet van DSM.
Toch niet zo nieuw. Staat in de releasenotes van 2017:
Version: 4.10.0-268
(2017-01-10)
…
Supports passcode lock and fingerprint lock to protect user privacy
…
Ik zie dat dezelfde optie in DS-Photo zit (sinds de release van 2016-10-12), maar niet in cam, moments, video en nog een paar die ik geprobeerd heb. Op zich weer vreemd dat deze optie dan niet overal in zit.
-
OK, maar dan nu de hamvraag: hoe krijg ik dit er weer uit?
-
Volgens mij moet je de cache en instellingen van de app weggooien. Die worden volgens mij niet verwijderd als je de app deinstalleerd.
-
Ook dat helpt helaas niet :(
-
Ik kan overigens alleen de cache opruimen. Ik zou niet weten, hoe ik de instellingen kan verwijderen...
De app-info op mijn telefoon ziet er zo uit:[attach=2]
-
Dan weet ik het ook niet meer. Ik zou een ticket inleggen bij Synology.
-
OK, dat heb ik reeds gedaan. We wachten hun reactie af.
In ieder geval bedankt!
Als ik een oplossing via Synology heb gevonden, dan zal ik dat hier even melden.
-
Opgelost!
Het is inderdaad cache én instellingen opruimen.
Ik ben er uiteindelijk zo uitgekomen:
-Instellingen
- Apps
- DS file
- Opslag
en dan staat onder in het scherm:
Gegevens wissen en Cache legen!
Dit gedaan en vervolgens werkte de app weer (ik hoefde hem niet eens opnieuw te installeren).
In ieder geval allen: Hartelijk bedankt!
-
Even geprobeerd. Ik heb een wachtwoord ingesteld en jouw procedure gevolgd. Werkt inderdaad.
En het is veilig, want een andere gebruiker van de telefoon die dit wist, kan nog steeds niet automatisch inloggen op de nas omdat ook het "automatisch inloggen" gewist wordt..