Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: Rag68 op 02 december 2012, 01:53:53
-
DS file werkt niet meer.
Het heeft gewerkt!
Ik maak er weinig gebruik van, maar op een moment werkte het niet meer.
Als ik in mijn Disk Manager (zeg ik dat goed?) kijk bij configuratiescherm/netwerkservices/router configuratie/router instellen, dan krijg ik de melding: "Ophalen van extern IP-adres is mislukt, controleer uw de router instellingen."
Ik heb poorten geforward naar 192.168.0.xx: 5000, 7000, 80, 5005, 5006
Wat doe ik fout?
-
Help?
-
Extern ipadres veranderd / verkeerde dns-verwijzing?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hoi luke,
Bedankt voor je reactie!
Extern ipadres veranderd:
Ik maak gebruik van het quick connect id, deze is niet gewijzigd netzomin als het wachtwoord.
Hier staat wel een foutmelding onder!
"Netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkinstellingen."
Hoe moeten die instellingen zijn?
Bvd, Roderik
-
En wat vul je dan in bij dsfile? Je ipadres of je domeinnaam?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
op mijn smartphone vul ik bij de DS file app mijn QuickConnect ID in.
-
vul hier eens je externe ip-adres in voor toegang van buitenaf. Samen met port 5005 geforward moet dat werken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hallo Luke,
Mijn Synology is nu helemaal niet meer via internet te bereiken.
Er staan verschillende poorten open in de router
5005 staat geforward naar het interne ip adres van de nas
Ik heb een bescheiden website'tje op de nas/synology staan welke ook niet te benaderen is. (Het heeft gewerkt!)
Bij router instellen krijg ik de foutmelding: Ophalen van extern ip adres is mislukt. Controleer uw routerinstellingen.
Kun je hier iets mee?
-
Ja eigenlijk zou je de router handmatig moeten instellen. Het is een leuke gimmick dat dat is ingebouwd in DSM, maar als het fout gaat weet je niet meer waar je blijft. Kijk anders eens op portforwarding.com. Daar staat voor heel veel routers aangegeven hoe je ze handmatig juist insteld.
En kijk ook even of je eigen externe ip-adres niet op de autoblock lijst staat ;-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hoi Luke,
Nogmaals bedankt voor je tijd en moeite om mij helpen!
Ik heb gekeken bij portforward.com en ben afgehaakt nadat ik alles handmatig moest gaan intikken ( ip adress subnet mask default gateway etc) Nogmaals, het heeft prima gewerkt zonder dat ik ooit deze handelingen heb moeten verrichten!
Wat mij nu opvalt in de routerpagina dat bij "lan computers" een lijst staat, waar het ip adress van mijn nas ontbreekt (192.168.0.xxx) Of ik moet mij vergissen, of hier stond eerder mijn nas ook tussen.
Die autoblocklijst, waar kan ik die vinden?
-
Die autoblocklijst, zit die in de dsm? Daar is een blokkering lijst die leeg is.
Is een reset op de nas een oplossing? Of raak je dan dingen kwijt?
-
Autoblock lijst vind je onder het configuratiescherm. Als er geen vinkje staat, dan staat hij niet aan en is je lijst leeg. Dan is dat het probleem dus niet.
Gebruikt je synology een vast ip-adres?
-
Ja, de nas heeft een vast ip adres
-
Heb je al geprobeerd om een nieuw quick id aan te maken? Wellicht ligt het probleem aan de kant van synology.
-
Maak gewoon een (betaalde of gratis) DNS-naam aan via bijv. Dyndns of No-IP. Dan heb je vrijwel verzekerde uptime, iets wat Synology absoluut niet heeft. "Gratis" heeft tenslotte zijn beperkingen.
-
Dan blijft het feit dat TS poorten moet gaan forwarden in de router. De quick id functie is juist bedoelt zodat je geen poorten hoeft te forwarden als je dit niet wilt of niet kan. Werkt dan wel beperkter maar dat terzijde.
-
Bovendien zal het niet werken met een dyndns als het al niet werkt met het invullen van het externe ip-adres. Rechtstreekser kan het niet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Dan blijft het feit dat TS poorten moet gaan forwarden in de router. De quick id functie is juist bedoelt zodat je geen poorten hoeft te forwarden als je dit niet wilt of niet kan. Werkt dan wel beperkter maar dat terzijde.
Klopt maar de Synology Redirector heeft nogal eens kuren. Door bijv. Dyndns/No-IP te gebruiken (evt. gratis) kan dat mogelijke probleem geƫlimineerd worden.
"Niet geschoten is altijd misgeschoten".
-
"Gratis" heeft tenslotte zijn beperkingen.
Dat is dus ook aan de orde bij een gratis dyndns account :roll: . En om nu meteen geld uit te gaan geven, terwijl dat niet de oplossing van het probleem is...
Eerst back to basic: inloggen via je externe ip-adres, geen omwegen proberen te pakken. Poort 5005 doorsturen, de gebruiker de juiste credentials geven en dan kijken wat er gebeurt. Ingewikkeld doen kan altijd nog.
-
Bij configuratiescherm/DDNS Gateway-informatie staat:
Intern adres: 192.168.0.xxx
Extern adres <kan geen extern adres detecteren>
Het ip adres van de DISKSTATION staat nu wel in de lijst van lan computers op de router pagina.
Mijn website op de synology is ook niet te benaderen.
Ik heb even de firewall uitgezet, geen resultaat.
-
Kijk eens bij configuratiescherm --> netwerk.
Vink daar aan "DNS-server handmatig configureren" en vul in "8.8.8.8"
Kijk dan eens of je synology een extern ip-adres ophaalt.
-
Heeft geen resultaat.
QuickConnect Info: Status: netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkinstellingen.
Gateway-informatie: extern adres: <kan geen extern adres detecteren>
Ik kan de 212j alleen lokaal benaderen.
-
Hij doet het weer!
Hij doet weer alles zoals het was!
Ik heb het reset knopje op de achterzijde van mijn Synology ingedrukt gehouden met een dun pennetje tot de Synology begon te piepen.
Na de automatische opstart kwam de melding dat de Synology geen DSM bevatte, deze heb ik hier gevonden op de site van Synology, boven in bij "Patch voor firmware".
Na installatie werkte alles en ben niets kwijt!
Bedankt voor jullie inzet, misschien googled iemand met hetzelfde probleem en heeft iemand iets aan mijn ervaring.