Auteur Topic: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet  (gelezen 1653 keer)

Offline Donkeyman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 43
NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Gepost op: 17 november 2021, 12:19:59 »
Sinds kort kan ik mijn DS418 niet meer via wifi en internet benaderen met android telefoon en android tablet via DS file, DS Audio en Photos. Ook zie ik via mijn HEOS app van Denon de nas niet meer. Ik heb onlangs een upgrade gehad naar de nieuwste DSM versie en moest ik ook iets doen aan Active Insight, maar ik ben helaas vergeten wat dat precies was. De nas is wel te bereiken met mijn Nvidia Shield TV pro, die ook op android draait. Wat kan er mis zijn?
  • Mijn Synology: DS418
  • HDD's: 4 x 4GB Seagate

Gemarkeerd als beste antwoord door Donkeyman Gepost op 19 november 2021, 16:26:24

Offline Bobo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 38
  • -Ontvangen: 192
  • Berichten: 847
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2021, 12:32:53 »
Ik ga er vanuit dat je van de android-apps de laatste versie hebt.
Jouw nas heeft een quickconnect-id (vindt je in conf.scherm >> info).
Zet dat quickconnect-id bijvoorbeeld in de ds-file-app op de url plaats.
Geen http-header, geen domeinnaam, geen ip-adres, gewoon alleen quickconnect id.
Probeer dan eens verbinding te maken want hier werkt dat gewoon.
Met heos-app geen ervaring hier.
DS224+             - dsm 7.2   - 69057 u5 - wd40EFPX
DS116               - dsm 7.2   - 69057 u5 - wd20EFRX
DS111 (backup) - dsm 6.2.4 - 25556 u7 - wd40EFZX

Offline Donkeyman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 43
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2021, 13:53:35 »
Bij quickconnect stond het vinkje uit, dus alles werkt weer gelukkig. Ik heb geen idee hoe dat uitgevinkt is, ik heb het zelf niet gedaan. In ieder geval zeer bedankt voor je hulp!
  • Mijn Synology: DS418
  • HDD's: 4 x 4GB Seagate

Offline Donkeyman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 43
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2021, 13:09:05 »
Vandaag kon ik opnieuw mijn nas niet bereiken via quickconnect. Weer was het vinkje weg, raadselachtig...
  • Mijn Synology: DS418
  • HDD's: 4 x 4GB Seagate

Offline stapper

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 81
  • -Ontvangen: 110
  • Berichten: 1.645
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2021, 14:17:00 »
Ik gebruik het nooit... forward liever een paar poorten..

maar quickconnect loopt toch via een server van synology?
Of zie ik dat verkeerd?
Kan het dan niet zo zijn dat die even plat ligt?
Mijn Synology: ds920+
HDD's: 2*8TB, 1*4TB
Router: Synology RT2600ac
UPS: APC Back-UPS 750VA BX750MI-GR
Back-up Full: WD Elements 10TB
Back-up Indispensable Data: WD Elements 1TB

Life is like a box of chocolates......

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.277
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2021, 15:04:43 »
Het zal niet de eerste keer zijn dat er een storing is bij de Synology servers. Bij toegang via forwards ben je in elk geval niet afhankelijk van derden. Dat blijft werken ook al zijn de servers van Synology down.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7798
  • Berichten: 43.200
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2021, 17:46:15 »
Weer was het vinkje weg, raadselachtig...
Hier is hetzelfde aan de gang.
Lijkt mij een bug.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Bobo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 38
  • -Ontvangen: 192
  • Berichten: 847
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2021, 18:48:36 »
Heb dit getest. Ook in andere topic gemeld.
Nas quickconnect op 5 minuten gezet, werd na die 5 minuten netjes uitgelogd.
Weer ingelogd en vinkje Quickconnect stond nog ingeschakeld.
Hierna nog een app op android getest en die maakte met QC gewoon contact.
DS224+             - dsm 7.2   - 69057 u5 - wd40EFPX
DS116               - dsm 7.2   - 69057 u5 - wd20EFRX
DS111 (backup) - dsm 6.2.4 - 25556 u7 - wd40EFZX

Offline Bobo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 38
  • -Ontvangen: 192
  • Berichten: 847
Re: NAS niet meer te bereiken via telefoon en tablet
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2021, 19:46:39 »
Dit probleem heeft zich in 2018 ook al voorgedaan. Of het is nooit goed opgelost of er is een versiebeheersfout gemaakt en fout is terug.
Kan alleen niet vinden wat toen probleem was. Breed spectrum van items die genoemd worden om probleem te verhelpen zijn:
start Quickconnect met een andere naam, vink bij Quickconnect vooral aan welke services dan gebruikt mogen worden, schakel IPv6 tijdelijk uit, pas MTU-waarde aan, zet DDNS op 8.8.8.8 en 8.8.4.4, maar geen van allen is genoemd als de definitieve juist werkende oplossing.

Als de servers down zijn tja dan doet QC het niet. Zie in Synology incidentenlogboek af en toe issue maar die lijken snel opgelost.
Als verbinding niet lukt dan kun je snel checken of de Quickconnectservice werkt of niet. Kijk dan in Synology ondersteuningspagina.
Daar vindt je rechtsboven een optie voor services-status.

Ook kun je op je Synology-account inloggen en dan zie je gelijk of de status van Quickconnect op je Nas in orde is of niet.
DS224+             - dsm 7.2   - 69057 u5 - wd40EFPX
DS116               - dsm 7.2   - 69057 u5 - wd20EFRX
DS111 (backup) - dsm 6.2.4 - 25556 u7 - wd40EFZX


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 7409
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 6754
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 10739
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5867
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
Synology 106E komt niet uit standby [SOLVED]

Gestart door MichielBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5084
Laatste bericht 11 december 2006, 21:16:06
door Anonymous