Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Antivirus Essential => Topic gestart door: ridsel op 01 september 2015, 09:54:49

Titel: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 01 september 2015, 09:54:49
Vorige week heb ik na een virusscan een melding gehad van een bedreiging. Deze is in quaranteine geplaatst.
Nu blijft echter de melding van systeem integriteit staan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze weg kan krijgen?

[attach=1][attach=2]
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Robert Koopman op 01 september 2015, 10:04:20
Vergelijkbaar met deze: http://www.synology-forum.nl/antivirus-essential/vreemd-resultaat-met-antivirus-essential/ (http://www.synology-forum.nl/antivirus-essential/vreemd-resultaat-met-antivirus-essential/)
Indien hetzelfde bestand, zip, dan uit quarantaine haken en op de white list plaatsen.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 01 september 2015, 10:11:37
Ik zie geen enkel bestand in quarantaine staan.
Dat is wel het vreemde.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Robert Koopman op 01 september 2015, 10:14:40
Kijk eens bij de meldingen bij de Security Advisor.
Op deze twee plaatjes is eigenlijk weinig te herkennen.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 01 september 2015, 10:33:12
Die zijn de berdreigingen die ik terug vind in de logging.
Het eerste bestand vind ik niet terug welke map dit is.
De andere zijn verwijderd.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Robert Koopman op 01 september 2015, 10:37:12
Gaat toch over dat zip bestand.
Als deze weg is kan je hem weer downloaden bij Synology.
Staat ook in dat eerder genoemde draadje.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Birdy op 01 september 2015, 11:20:28
Je hebt een Armada375 CPU dus, deze downloaden. (http://ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM5.2/ZIP/Armada375/) en op je NAS plaatsen (volgens het eerder genoemde draadje).
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 01 september 2015, 11:30:32
Ok vanavond proberen het bestand terug te plaatsen.
Wijst het zichzelf uit om via Winscp een bestand naar de NAS te plaatsen?
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Birdy op 01 september 2015, 11:35:13
Ja, WinSCP is een GUI programma en zeer gebruikers vriendelijk  ;)
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 09 september 2015, 08:58:34
Is er ergens een instructie of manual om verbinding te maken met je NAS met SCP?
Ik slaag er niet in om verbinding te maken. Niet met mijn gewone account en niet met de root met admin password.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Pippin op 09 september 2015, 09:09:02

Update 4 voor DSM is beschikbaar, die o.a. dit probleem oplost.

Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 09 september 2015, 09:22:26
Ik zit op DSM 5.2-5592 Update 4, systeemintegriteit nog steeds in gevaar zegt de openingspagina...
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Robert Koopman op 09 september 2015, 09:25:12
Laat de Security Advisor nog eens scannen, wie wee verdwijnt de melding na die actie.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: ridsel op 09 september 2015, 09:36:43
Inderdaad terug opgelost nu.
Bedankt voor de hulp.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Birdy op 09 september 2015, 12:11:33
Is er ergens een instructie of manual om verbinding te maken met je NAS met SCP?
Als je dat nog wilt weten, ja, hier. (http://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/)
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Erwin1 op 09 september 2015, 13:55:35
Wat me wel opvalt, dat gaat niet over dit draadje is dat antivirus ook bij jou geen video's scant. Dat zelfde probleem heb ik hier ook.
Titel: Re: Melding systeemintegriteit blijft staan
Bericht door: Birdy op 09 september 2015, 14:52:43
Klopt, dat heb je hier gemeld. (http://www.synology-forum.nl/antivirus-essential/waarom-kan-ik-geen-video's-scannen/msg167296/#msg167296) (FYI)