Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Audio Station => Topic gestart door: Gege op 05 juni 2014, 15:23:23
-
Op mijn iPad en iPhone heb ik Synology apps die via mijn LAN met NAS DS214Play communiceren.
De app DS Audio geeft bij het aanmelden de melding "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken”.
Dit probleem is zowel bij de iPad als bij de iPhone.
Feiten:
Andere apps zoals DS File en DS Photo werken goed. File Manager en Photo Station op de NAS zijn goed benaderbaar.
Firewall op NAS is uitgeschakeld.
iPad en iPhone zitten in hetzelfde LAN (IP's in de range 192.168.0.xxx).
De app DS Audio vindt de NAS wel (laten zoeken) met het juiste ip-adres maar aanmelden lukt niet.
Admin account werkt ook niet.
NAS heeft firmware DSM 5.0-4493 (laatste release). Hiervoor bij 5.0-4482 ook hetzelfde probleem.
Op iPad en iPhone DS Audio beide versie 5.4.1. Op NAS Audio Station versie 5.2-2631.
Via DSM beheer (vanaf iMac bekabeld op hetzelfde LAN) werkt Audio Station goed.
Acties:
Omdat de andere apps (File en Photo) wel werken, denk ik dat het probleem gezocht moet worden bij Audio Station op de NAS.
Ik heb Audio Station opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft hetzelfde.
Ik heb DS Audio opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft hetzelfde.
In tussentijd heb ik ook een DSM upgrade gedaan (van 5.0-4493 naar 4482). Probleem blijft hetzelfde.
Het verwijderen en opnieuw maken van gebruiker-account met rechten op Audio Station helpt ook niet.
Ik kom er niet meer uit. Op internet kan ik het na dagen spitten ook niet vinden.
Iemand die dit herkent en een mogelijke oplossing heeft? Dank.
-
ik heb ook rechten uitgedeeld om Audio Station te mogen gebruiken. Wellicht dat dat een oplossing biedt?
Via Configuratiescherm, Rechten en dan de betreffende gebruiker(s) rechten op Audio Station geven.
-
Dank. De rechten om Audio Station te gebruiken staan ingesteld op de NAS. Dat is het dus niet.
-
Hier staat alles ook goed ?
[attachimg=1]
-
Ja, ook die staan allemaal aan gevinkt. Dank.
-
Ik gebruik Audio Station niet maar, heb deze even geinstalleerd.
De enige Apple die we hebben is een IPad (van de vrouw) dus, DS Audio geinstalleerd.
Alles recht toe recht aan.....
Een paar accounts getest en ze krijgen verbinding :S
Terug naar de denktank en testen of ik dezelfde fout kan krijgen. ;)
-
Ben ik weer:
[attachimg=1]
Terwijl hier wel aangevinkt:
[attachimg=2]
Dus, kijk ook even naar het 1e plaatje.
-
Zo was het bij mij ook... ooit 8)
Ik weet niet of het ermee te maken heeft. Maar voor de volledigheid meld ik het maar.
Ik heb ook nog een NAS DS209II. Een oud beestje. De hoogste DSM die deze NAS aankan is DSM4.2-3248.
In een niet oplettende bui heb ik op de iPad DS Audio geladen met de nieuwste versie: 5.4.1.
ECHTER: Deze versie van DS Audio werkt alleen met Audio Station >= 5.2. Ik heb geprobeerd me aan te melden. Maar dat werkte niet meer. Vanaf dat moment ben ik niet meer in Audio Station gekomen. Logisch zou je zeggen. Maar ook niet meer via dezelfde iPad op de nieuwe NAS DS214Play.
-
Reageer je nu op mijn laatste bericht ? « Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 17:15:04 »
-
Dank Birdy. Als reactie op je bijgesloten screens: Ik heb de vinkjes op beide screens aan staan.
-
Ik weet niet of het ermee te maken heeft. Maar voor de volledigheid meld ik het maar.
Ik heb ook nog een NAS DS209II. Een oud beestje. De hoogste DSM die deze NAS aankan is DSM4.2-3248.
In een niet oplettende bui heb ik op de iPad DS Audio geladen met de nieuwste versie: 5.4.1.
ECHTER: Deze versie van DS Audio werkt alleen met Audio Station >= 5.2. Ik heb geprobeerd me aan te melden. Maar dat werkte niet meer. Vanaf dat moment ben ik niet meer in Audio Station gekomen. Logisch zou je zeggen. Maar ook niet meer via dezelfde iPad op de nieuwe NAS DS214Play.
Wel goed dat je dit even meldt maar, ben er niet zeker van of dit ermee te maken heeft echter, het feit is daar.
Ik zou verwachten dat het gewoon zou moeten werken.
Wat je zou kunnen proberen is de IPad een ander IP-Adres te geven, waarschijnlijk gebruik je DHCP dus, geef de IP-Pad even een vast IP en dan nog eens proberen.
Edit: Of ook proberen met een nieuwe gebruiker.
-
Ik heb de iPad een ander IP adres gegeven binnen de range. DS Audio gestart. Helaas dezelfde melding: ... niet gemachtigd...
-
[ Vreemd verhaal :S ]
En een nieuwe gebruiker maken en dan inloggen met die gebruiker ?
-
Ik heb net een nieuwe gebruiker gemaakt. En voor zover ik kan overzien alle rechten voor Audio Station weer ingesteld. Via iPad met het statisch ip aangemeld. Hetzelfde laken een pak. Dezelfde melding. Geen verbinding.
-
Dus, conclusie blijft:
Bedraad werkt het met de iMac. (Audio Station UI)
WiFi werkt het niet met iPad en iPhone (DS Audio)
Ik vind het een vreemd verhaal en heb geen idee meer, net als jij.
Je kunt natuurlijk een ticket inleggen hiervoor via de app of:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location
-
Dank Birdy, nadat ik m'n IP adres veranderd heb kan ik ook niet meer met DS File aanmelden op de DS214Play.
Nog wel met DS Photo. Zou het kunnen dat m'n DSM niet lekker is?
-
Birdy zou het een oplossing zijn als ik alles op de NAS geheel opnieuw installeer? Er staat nu nog weinig op.
Ik weet alleen niet hoe dat te doen.
-
Merkwaardig allemaal !
Als je het niet uitmaakt om geheel opnieuw te installeren dan:
[attach=1]
Daarna met assistant DSM erop.
Of...alleen DSM ? dan:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493
Punt 3. Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren
-
Dank. Ik ga nu eerst voor een volledig nieuwe installatie. Zowel voor de gehele DS als ook de apps op iPone en iPad.
Ik laat het weer weten als ik zover ben.
-
Hi Birdy. Ik heb gekozen in Configuratie scherm bij Bijwerken en Herstellen voor "Standaardinstellingen herstellen".
Na een piep op de NAS geeft hij aan: DiskStation wordt opnieuw gestart. De gele status-led bovenaan de voorzijde van de NAS knippert. Nu al geruime tijd! Er lijkt geen voortgang in te zitten. Waar moet ik ongeveer op rekenen hoe lang dat gaat duren? Worden beide schijven opnieuw geformatteerd?
-
Terug van weggeweest.
Nu met assistant aan de gang, zoals je ooit de eerste keer ook gedaan hebt.
-
Daar ben ik weer. Het opnieuw installeren van de fabrieksinstellingen heeft geen resultaat gehad.
Wat ik heb gedaan:
1) Via configuratie scherm in DSM -> bewerken en herstellen -> standaard instellingen herstellen
2) Na piep van NAS en knipperende status-led op NAS via Synology Assistant nieuw DSM laden. Ik krijg dan vrijwel meteen de volgende melding: "http://192.168.x.xxx:5000 u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken". Ik klik op OK en de melding verdwijnt. Daarna krijg ik het inlog scherm voor DSM.
3) Ik wijzig admin inlog en DS naam.
4) Installeer Audio-, Photo- en Video Station en Media Server.
5) Maak nieuwe gebruiker aan en geef de nodige rechten. Ook in Audio Station zelf.
6) De-installeer op iPad DS Audio en herstart iPad. Installeer daarna DS Audio weer.
7) Ik start DS Audio op de iPAD. DS Audio zoekt de NAS en vindt deze. Ik log in met de nieuwe gebruiker. Ik krijg weer de melding:" U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken".
Als ik via DSM bij de Widgets in 'Recente logboeken' kijk zie ik dat de nieuwe gebruiker is ingelogd met het juiste IP-adres van de iPAD. Ik zie daar ook bij 'Verbonden Gebruikers' dat de nieuwe gebruiker met de juiste naam is verbonden via http met het juiste IP-adres. Ik zie ook dat dezelfde gebruiker is verbonden via AFP vanaf m'n iMAC met het juiste IP-adres. Dat klopt want daarmee heb ik files op de nieuwe NAS gezet.
Het lijkt erop dat de verbindingen wel goed gaan tussen iMAC, iPAD en NAS. Maar dat er in DSM oid iets niet goed gaat. Maar ik weet niet wat. Graag je hulp.
-
Wat ik nog vergeet te zeggen is dat ik de NAS op een statisch ip-adres heb gezet. Dit via Configuratiescherm -> Netwerk -> Netwerk Interface -> LAN -> Bewerken -> Handmatige configuratie gebruiken -> daar heb ik het vaste IP-adres ingesteld. Hetzelfde adres als wat ik gebruikte voor de NAS voordat ik de fabrieksinstelling terug heb gezet. Zou ik daar een ander statisch IP-adres moeten geven?
-
Zou ik daar een ander statisch IP-adres moeten geven?
Zou niet uit moeten maken maar proberen kan altijd.
1 - DS is in z'n geheel opnieuw geinstalleerd.
2 - Apps en gebruikers op DS dus ook.
3 - iPad en iPhone Apps ook.
4 - Toch werkt het niet.
Ik zou zeggen ticket.
-
IP-adres wijziging inmiddels uitgeprobeerd. Zoals je al zei dat helpt ook niet.
Ik ga een ticket maken. Of proberen om te ruilen. Ik heb de NAS pas 1,5 maand.
Dank voor je support.
-
Ticket aangemaakt bij zowel CoolBlue de leverancier als de fabrikant Synology. Na veelvuldig contact en testen kon geen van beide experts een oplossing vinden. Wel kwamen ze beiden afzonderlijk tot conclusie dat de NAS goed werkt en dat het aan de i-apparaten moet liggen. Verder googlen leverde bij de het Synology Online Community Forum een oplossing.
Het probleem doet zich alleen voor bij Apple apparaten met iOS7. Als daarbij óók het accepteren van cookies volledig is uitgeschakeld, dan ontstaat het probleem.
Probleem oplossing: Door op het Apple apparaat te gaan naar Instellingen -> Safari -> Blokkeer cookies en daar de keuze "Altijd" NIET aanvinken. Eén van de andere opties naar keuze WEL aanvinken.
Zodra deze wijziging was ingesteld werkte de connectie tussen DS Audio en Audio Station op alle mobiele Apple apparaten. Zowel direct in het wifi-LAN als ook via 3G en QuickConnect.
Wat mij betreft kan het probleem gesloten worden. Dank nogmaals aan Birdi voor z’n geduld.
-
Toppie opgelost en bedankt voor het terugmelden :!:
Have fun. 8)