Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Audio Station => Topic gestart door: Poff op 08 augustus 2012, 21:51:08
-
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik heb het hele forum uitgeplozen, maar ik vind geen soortgelijk probleem.
Ik kan wel muziek op mijn android phone afpelen, maar vanaf het moment dat ik het wel afspelen op mijn Onkyo gebeurd er niets terwijl het eerst wel werkte. Ook als ik inlog op mijn nas en daar via audio station probeer te streamen werkt het niet. Ik voeg een nummer toe aan de wachtrij, klik op play en dan wil simpelweg het nummer niet starten. Ik zie nog even snel de cover van het album verschijnen, maar de liedjes starten niet!
Firewall staat open, router staat goed geconfigureerd, UPnP staat aan in de router. En.. het heeft eerst wel gewerkt!?
Iemand een idee?
-
Misschien een hele simpele reactie, maar heb je al eens geprobeerd het apparaat opnieuw op te starten?
-
Yup, had ik al geprobeerd. Geen verandering. Instellingen van mijn Onkyo ook nagelopen.
-
iemand een idee?
-
Misschien hebben we wat meer info nodig over je Onkyo. Hoe wil je met wat afspelen?
Kan je op een andere manier via hetzelfde protocol wel afspelen?
-
Ik heb de Onkyo TX-NR609. Ik wil muziek van mijn NAS direct afspelen op mijn Onkyo (UPnP). Zoals gezegd, werkte dat voorheen wel. Ik kon dus tot voor kort mijn android phone gebruiken als "afstandsbediening".
-
Je kunt dus een muziekbestand dat op je DiskStation staat op je Android telefoon met DS Audio zonder problemen afspelen. Wil je het afspelen van het bestand doorsturen naar je Onkyo, dan werkt het niet. En ook direct afspelen met Audio Station werkt niet.
Ik heb Audio Station even getest en hier werkt het programma nog steeds, dus er is niks mis met de laatste versie. Je kunt ook weinig fout instellen waardoor het niet werkt, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat er iets op je computer voor problemen zorgt. Welke browser gebuik je bijvoorbeeld?
Ik heb ook de laatste Android versie van DS Audio getest en ook die werkt hier gewoon. Ik kan muziek afspelen op mijn HTC telefoon en ik kan deze muziek doorsturen naar mijn Samsung TV. Wat er hier mis kan gaan is dat er misschien iets mis is op je netwerk. Zitten de kabels wel goed in je router en kan de Onkyo wel goed bereikt worden?
-
staat het ip-adres van je receiver op de geweigerde lijst van je NAS (kan je aanpassen)?
Ook bij mij werkt alles wat Android of OS is goed.
-
Ik ben nog even verder wezen testen en heb, naar het lijkt, alles zo'n beetje geprobeerd. Inmiddels komt mijn onkyo tx-nr609 helemaal niet meer voor in de lijst van audio station.
-Muziek pushen naar mijn (DLNA) Mediaplayer (Mede8er) werkt wel. Deze mediaplayer is als hij aan staat ook gewoon zichtbaar in Audio Station in de Android App.
-Ik heb 0 ip's geblokkeerd
-Als ik de mediaserver in de NAS open dan staat mijn Onkyo er gewoon tussen als "Algemeen UPnp/DLNA apparaat". Op mijn computer vind ik mijn Onkyo ook terug in het netwerk.
-Moet ik met mijn Onkyo niet eerst op een bepaalde manier inloggen op de NAS? Ik heb namelijk een apart accountje aangemaakt voor mijn Mede8er waarmee hij zich aanmeld op de NAS.
-Ik kan met mijn Onkyo wel verbinding maken met mij NAS en bladeren door de mappen op mijn NAS, alsook muziek afspelen. Ik doe dit onder de functie "NET/ DLNA" op mijn Onkyo.
Bedankt al voor de reacties zover.
-
Ik heb met exact dezelfde receiver, exact hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat het is ontstaan sinds de laatste update van audiostation die ik een week geleden heb uitgevoerd.
Is het ook mogelijk terug te gaan naar de vorige versie van audiostation, bij wijze van test?
-
Kan het ook misschien komen door het type bestand? Na veel gevloek en getier ben ik er hier achter gekomen dat onze blu ray home theater system alleen MP3 kan afspelen. Een of andere dame (electrische stem) roept wel iets over een bestand dat we kunnen downloaden om dat soort type bestanden af te spelen. Nog even zoeken dus.
Bij ons klopte het dus dat het eerst wel werkte en daarna niet meer. Omdat we dus eerst MP3 bestanden erop hadden staan en toevallig een aantal andere muziek bestanden van een ander type probeerden af te spelen.
Hopelijk is jullie probleem snel opgelost.
-
Bedankt voor je tip, helaas maakt dat ook geen verschil. De Onkyo kan meerdere extensies afspelen, dus dat zou ook geen problemen mógen opleveren.
-
Probeer het eens zonder die aparte account, en zet de guest account eens aan, met de rechten op de map muziek voor de guest gebruiker?
-
Ik heb het geprobeerd, maar geen verschil. Ik heb de guest account alle rechten gegeven. Ik heb zelfs een nieuwe account aangemaakt zonder ww met eveneens alle rechten. Ook dat maakt geen verschil. Opnieuw opstarten van de NAS met de Onkyo op NET/DLNA maakt ook geen verschil.
-
Hier zelfde onkyo. Ik had hetzelfde probleem, maar heb nu ontdekt dat ik alleen als admin user weer de muziek naar mijn onkyo kan sturen (of squeezebox). Met mijn eigen username kan ik de onkyo niet meer selecteren. Kan alleen nog niet ontdekken waarom ik als andere user dit niet meer kan.
-
Misschien zit de oplossing in wat jij nog niet hebt gevonden. Ik log standaard al admin in, dus daar ligt het bij niet aan. :cry:
-
Ik heb het gevonden! :D Tenminste voor mijn probleem, dat ik alleen met admin andere spelers kan kiezen. In audiostation staat bij Instellingen standaard alleen Streaming aangevinkt. Ik heb ook de andere opties aangevinkt voor een bepaalde user en nu kan deze user via dsaudio alle spelers in het netwerk kiezen.
Ik hoop dat ik je hiermee op weg geholpen heb om ook jouw probleem op te lossen!
-
Bij mij is het nu ook opgelost. Ik weet niet zeker of het hier door komt, maar nu werkt het weer:
Ivm aansluiten van een lamp, moest ik even alle stroom er af halen. Dus alles, modem, router en Receiver (TX-NR609), waren even volledig uitgeschakeld. De synology was nog wel aan trouwens. Nu ineens vandaag vindt audio station ineens de TX-NR609 weer als media renderer.
Misschien moest dus de TX-NR609 zich even opnieuw aanmelden.