Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Audio Station => Topic gestart door: stekel98 op 15 maart 2011, 21:53:34

Titel: Share Music enorm traag
Bericht door: stekel98 op 15 maart 2011, 21:53:34
Sinds enkele dagen merk ik dat de system default share Music erg traag is. Het aanmaken van een nieuwe map via windows duurt nu ca. 20-25sec. Op de overigens shares heb ik dit niet.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de hoeveelheid mappen/bestanden lag nl. ca 4000 muziek cds. De share is echter nu leeg en nog steeds traag.
Wie herkent dit en weet hoe ik dit kan oplossen. Heb al geprobeerd de map geheel te verwijderen door het uitzetten van de mediaserver maar ook dat lukt niet. (melding: kan deze gedeelde mappen niet verwijderen omdat de volgende services niet zijn uitgeschakeld: music (mediaserver). Bij mediaserver staat echter niets (meer) aangevinkt.
Alle advies is van harte welkom.

Groet,
Bert
Titel: Re: Share Music enorm traag
Bericht door: Matr1x op 15 maart 2011, 23:25:03
Vink de media server (DLNA/UpnP) anders een keer aan, wacht een minuut en dan weer uit. Als het goed is moet het proces dat stoppen (zie bron controle). Ik neem aan dat je iTunes en Audio Station niet aan hebt staan, want die gebruiken ook de music folder. En ik neem ook aan dat je DiskStation niet aan het indexeren of converteren is? Misschien is dat het wel.
Titel: Re: Share Music enorm traag
Bericht door: stekel98 op 16 maart 2011, 07:59:31
Vink de media server (DLNA/UpnP) anders een keer aan, wacht een minuut en dan weer uit.
>> vinkje verdwijnt als ik op opslaan klik.
>> ook bij itunes blijft het vinkje niet aan staan.
Ik neem aan dat je iTunes en Audio Station niet aan hebt staan, want die gebruiken ook de music folder.
>>dat is correct
En ik neem ook aan dat je DiskStation niet aan het indexeren of converteren is? Misschien is dat het wel.
>> de MUSIC folder is leeg dus lijkt mij dat er niets te indexerenof convereren valt.

>> device heeft een reboot gehad.
Titel: Re: Share Music enorm traag
Bericht door: stekel98 op 16 maart 2011, 09:31:52
In het logbestand lees ik dat de service van zowel UPnP als ook itunes wel gestart is. Het wegvallen van het vinkje lijkt dus een bugje te zijn.