Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => Auto-Sub => Topic gestart door: GetSpiffed op 06 januari 2016, 16:41:46
-
Hoi,
Zojuist versie 0.6.3-4 geïnstalleerd op DSM 6.0-7135 maar krijg deze met geen mogelijkheid gestart. in de log krijg ik de volgende melding:
2016-01-06 14:51:19,515 INFO AutoSub: Starting threads
2016-01-06 14:51:19,520 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2016-01-06 14:51:24,740 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting
Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?
Grt, Pepijn
-
Heb je python geïnstalleerd?
-
Ik weet het niet meer uit m'n hoofd of je tijdens de installatie een poort moet opgeven maar, standaard zou dat 8083 moeten zijn echter, als die al bezet is dan zal Auto-Sub niet starten.
Draai je soms ook Sickbeard Custom ? Die gebruikt n.l. ook standaard 8083 ;)
-
Python is geïnstalleerd en draait, Sickbeard niet.
IP heb ik tijdens de herinstallatie aangepast:
config.properties:
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083
-
Sickbeard niet
Maar wel geinstalleerd OF ooit geinstalleerd ? (dat had ik moeten vragen)
-
Overigens, waarom "webserverip = 0.0.0.0" en niet het IP-Adres van je NAS ?
-
0.0.0.0 is de default instelling die gewoon moet werken.
Als er overigens een conflict zou zijn met de poort die al in gebruik zou zijn krijg je een foutmelding tijdens het installeren.
-
Maar wel geinstalleerd OF ooit geinstalleerd ? (dat had ik moeten vragen)
En ook moeten vragen of wel de juiste versie van Python geinstalleerd is. Namelijk de SynoCommunity versie en niet de Synology versie van Python.
-
Volgens mij start hij helemaal niet op als de python van de SynoCommunity niet is geinstalleerd, want volgens mij zit er een hard path naar die versie in het package.
Maar dat weet Martr1x beter dan ik.
De melding die hij laat zien komt wel uit de python code en is een melding van cherrypy.
-
Misschien werkt AutoSub wel helemaal niet op de DSM 6.0-7135 beta versie.
-
Als je niet de juiste Python versie hebt geinstalleerd dan wil Auto-Sub Bootstrap Bill ook niet installeren. (net even getest).
Omdat ik het heb getest, heb ik ook maar even in config.properties gekeken en zie:
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083
Dus, IP heb ik tijdens de herinstallatie aangepast:
config.properties:
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083
bracht mij aan het twijfelen.....en daarom ook gevraagd waarom het IP-adres was gewijzigd.
@GetSpiffed Mijn conclusie:
- default staat het IP-adres goed (zoals Ben(V) ook heeft aangegeven).
- je hebt niets gewijzigd athans, niet het IP-adres ::) of was er wat anders aan de hand. :S
Nou, in iedergeval ik heb recht toe recht aan geinstalleerd en het draait:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Voorbeeld autosub:
[autosub-bootstrapbill]
title="AutoSub-BootstrapBill"
desc="AutoSub-BootstrapBill"
port_forward="yes"
dst.ports="8083/tcp"
-
Ach, ik had die DSM versie over het hoofd gezien.
Dat zal het probleem zijn vermoed ik.
Ik liep ook al tegen een probleem met de laatste versie van cherrypy aan.
Die accepteerd niet meer dat het ipadres van de webserver een unicode variale is, maar dat moet nu een string zijn.
Ik kreeg toen ook zo'n zelfde foutmelding.
Ik hoop binnenkort een nieuwe versie van autosub uit te brengen met de laatste versies van cherrypy, requests en bootstrap daarin.
Die zal dan denk ik wel weer compatible met DSM 6 zijn.
-
Lekker dan :lol: zat ik ff voor joker te testen in 5.2 ::)
-
Nou, 6.0 geprobeerd, werkt dus inderdaad niet, de bevestiging:
[attachimg=1]
-
Ok, ik bedoelde idd poortnr aangepast ipv IP :S
Ik wacht geduldig af op de nieuwe versie. Dank voor de moeite!
Grt, Pep
-
Is Auto sub inmiddels compatibel met DSM 6?
-
ik heb versie DSM 5.2-5644 Update 3
Bij mij start autosub wel, maar na een tijdje stopt ie ermee. Autosub staat op port 8084, omdat ik ook SB heb geinstalleerd.
Geen idee wat er fout gaat, in het verleden nooit problemen gehad met autosub.
-
zie deze post.
http://www.synology-forum.nl/auto-sub/autosub-bootstrap-bill-v0-6-2-1/msg183625/#msg183625
-
Zojuist uninstall gedaan en vervolgens weer opnieuw geinstalleerd met port 8084. Settings aangepast dat deze de juiste serie dit scanned etc. Maar helaas na een tijdje stopt hij weer.
-
Doet me meer denken aan rare tekens in de serie namen waardoor deze stopt?
-
En hoe kom ik erachter welke de rare tekens heeft?
-
Door naar je map te kijken waar de series in staan en kijken of de mappen of bestandsnamen leestekens bevat zoals bijvoorbeeld ë é ö en ga zo maar door.
-
Als je eens een debug log plaatste kunnen we je mischien verder helpen.
-
Ik heb even snel de dirs doorgelopen maar geen rare tekens gevonden.
Hier is een dump van mijn debug log (ik kan maar 20.000 karakters plaatsen)
2016-02-20 10:59:41,151 DEBUG API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors
2016-02-20 10:59:41,150 DEBUG API: HTTP Code: 200: OK!
2016-02-20 10:59:39,771 DEBUG getShowidApi: TvDB API request for Beowulf Return To The Shieldlands: http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Beowulf%20Return%20To%20The%20Shieldlands
2016-02-20 10:59:39,770 DEBUG getShowid: Trying TvdbID to find info
2016-02-20 10:59:39,769 DEBUG getShowid: Trying to get IMDB, Addic7ed and OpenSubtitles ID for Beowulf Return To The Shieldlands
2016-02-20 10:59:39,768 DEBUG checkSub: no suitable subtitles were found for /volume1/video/TV show/Beowulf Return To The Shieldlands/Season 1/Beowulf.Return.to.the.Shieldlands.S01E06.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv based on your minmatchscore
2016-02-20 10:59:02,878 DEBUG Addic7edAPI: Resting for 30 seconds to prevent a ban
2016-02-20 10:59:02,726 DEBUG getSubLinks: dump scorelist: None
2016-02-20 10:59:02,638 DEBUG getSubLinks: Show ID: 4520906 - Addic7ed ID: 5580 - Language: Dutch - Release Details: {'lang': ['Dutch'], 'episode': u'06', 'title': u'Beowulf Return To The Shieldlands', 'season': u'01', 'releasegrp': u'organic', 'source': u'hdtv', 'codec': u'h264', 'originalFileLocationOnDisk': u'/volume1/video/TV show/Beowulf Return To The Shieldlands/Season 1/Beowulf.Return.to.the.Shieldlands.S01E06.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv', 'timestamp': u'2016-02-07 21:48:17', 'container': u'mkv', 'quality': u'720p'}
2016-02-20 10:59:02,637 DEBUG checkSub: trying to get a downloadlink for /volume1/video/TV show/Beowulf Return To The Shieldlands/Season 1/Beowulf.Return.to.the.Shieldlands.S01E06.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv, language is Dutch
2016-02-20 10:59:02,637 DEBUG checkSub: ID's - IMDB: 4520906, Addic7ed: 5580
2016-02-20 10:59:02,636 DEBUG getShowid: Returned ID's - IMDB: 4520906, Addic7ed: 5580, OpenSubtitles: None
2016-02-20 10:59:02,635 DEBUG getShowid: Addic7ed ID found in Namemapping: 5580
2016-02-20 10:59:02,634 DEBUG nameMapping: found match in user's addic7edmapping for 4520906
2016-02-20 10:58:56,619 DEBUG API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors
2016-02-20 10:58:56,619 DEBUG API: HTTP Code: 200: OK!
2016-02-20 10:58:53,209 DEBUG getShowidApi: TvDB API request for Beowulf Return To The Shieldlands: http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Beowulf%20Return%20To%20The%20Shieldlands
2016-02-20 10:58:53,208 DEBUG getShowid: Trying TvdbID to find info
2016-02-20 10:58:53,207 DEBUG getShowid: Trying to get IMDB, Addic7ed and OpenSubtitles ID for Beowulf Return To The Shieldlands
-
Hier is een iets oudere logfile als bestand
-
Het is een tamelijk onduidelijk probleem.
Als ik naar je logfile kijkt crashed hij telkens als hij een call doet naar de opensubtiles API om een sub te downloaden, maar niet altijd.
Soms download hij een sub gewoon en is er niets aan de hand.
Als ik met dat download Id uit jouw logfile het probeert, krijg ik die sub gewoon binnen.
Ik heb een paar extra testen erbij gezet om te kijken of ik het kan afvangen.
Je zou DownloadSubs.py even van de github kunnen downloaden en die overde bestaande heen kopieren om te kijken of dit het crashen kan stoppen.
Hoeveel subs probeer je eigenlijk te downloaden, misschien zit je aan de download limit van Opensubtitles.
-
Ik heb reeds een aantal series op skip gezet aangezien hij weer opnieuw is geinstalleerd. Nu staan er inderdaad zo'n 41 wanted entries in de lijst.
PS: hoe kan ik zien hoeveel ik kan downloaden van Opensubitles?
Dit is alles wat ik zie in mijn profile bij opensubtitles:
Registered on: Sat 4 Jul 20:20:33 2015 / Netherlands
Last login: Sat 20 Feb 14:11:10 2016 / Netherlands
Downloaded subtitles: 247
Downloaded, not yet rated: 279
Uploaded subtitles: 0
-
ik heb de downloadsub.py nu gekopieerd en op mijn nas gezet in de juiste dir.
-
Je kunt nergens zien hoeveel je kan downloaden.
Addic7ed geeft dat netjes aan maar opensubtitles niet.
Ze zeggen dat je maximaal 200 subs per dag mag downloaden.
-
Ik denk(hoop) dat ik het probleem gevonden heb.
Ergens ver weg in de documenteatie van de opensubtitle API staat vermeld dat je elk kwartier een NoOp call naar de API moet doen om de sessie in leven te houden.
Als je dat niet doet verloopt de sessie en moet je opnieuw inloggen.
Het is dus mogelijk dat dit de crash veroorzaakt als een checksub rondje langer dan 15 minuten duurt.
Ik ga het nu inbouwen en zal het hier melden als het gereed is.
-
Ok dank je :)
-
Ik heb de aanpassing op de github gezet.
De wijzigingen zitten in:
OpenSubtitles.py
getSubLinks.py
downloadSubs.py
-
ik had je vorige suggestie van het downloaden en vervangen van DownloadSubs.py gedaan. Sindsdien werkt het weer. Autosub stopt niet meer. Thnx :)
-
Ik heb de package bij deze ook geupdate.
-
Heb inmiddels nog een paar probleempjes opgelost.
O.a. een crash als hij een link van SubtitleSeeker krijgt die op de websites niet meer bestaan.
Zelfs een heel oude (timestamp van downloaded in het overzicht stond een uur verkeerd)
-
Respect! Zou willen dat ik zo handig was daarin haha.
-
Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten.
Het zou heel erg saai worden als we allemaal hetzelfde konden.
Waar het om gaat is om je energie in leuke positieve dingen te stoppen.
-
Blijft dienst weigeren in DSM 6, Log:
2016-02-29 21:00:37,503 INFO AutoSub: Starting threads
2016-02-29 21:00:37,507 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2016-02-29 21:00:37,920 INFO AutoSub: Starting scanDisk thread
2016-02-29 21:00:37,991 INFO AutoSub: scanDisk thread started
2016-02-29 21:00:37,992 INFO AutoSub: Starting checkSub thread
2016-02-29 21:00:37,994 INFO AutoSub: checkSub thread started
2016-02-29 21:00:37,995 INFO AutoSub: threads started, going into a loop to keep the main thread going
2016-02-29 21:03:32,901 INFO AutoSub: Starting threads
2016-02-29 21:03:32,909 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2016-02-29 21:03:38,137 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting
Config:
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8084
-
Je hebt wel de Python van SynoCommunity geïnstalleerd?
Verder kun je de config even aanvullen met meer informatie om te kijken of het dan wel goed gaat: http://www.synology-forum.nl/auto-sub/autosub-bootstrap-bill-v0-6-2-1/msg183625/#msg183625
-
Ja, Python van de synocommunity heb ik geïnstalleerd. aanpassen van de log levert geen extra logging info op.
Ik heb DSM onder een url en ssl certificaat draaien.
Als ik in DSM de auto-sub pagina open gaat hij naar de volgende url:
https://[mijndomein]:5001/3rdparty/AutoSub-BootstrapBill/autosub-bootstrapbill.cgi
Wellicht dat hierdoor iets niet goed gaat?
-
ssl wordt niet gesupport
-
ok, overigens heeft het wel gewerkt naast ssl, maar toen was auto-sub geinstaleerd voordat ik het ssl certificaal geinstalleerd had. Na het installeeren van het ssl certificaat bleef de service draaien, maar nu start de service niet omdat de webserver niet wil starten. Is dat te omzeilen op de een of andere manier?