Synology-Forum.nl

Packages => 3rd party Packages => Auto-Sub => Topic gestart door: GetSpiffed op 06 januari 2016, 16:41:46

Titel: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 06 januari 2016, 16:41:46
Hoi,

Zojuist versie 0.6.3-4 geïnstalleerd op DSM 6.0-7135 maar krijg deze met geen mogelijkheid gestart. in de log krijg ik de volgende melding:

2016-01-06 14:51:19,515 INFO  AutoSub: Starting threads
2016-01-06 14:51:19,520 INFO  AutoSub: Starting CherryPy webserver
2016-01-06 14:51:24,740 ERROR  AutoSub: Could not start webserver. Exiting

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

Grt, Pepijn
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Stephan296 op 06 januari 2016, 16:49:37
Heb je python geïnstalleerd?
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Birdy op 06 januari 2016, 16:52:49
Ik weet het niet meer uit m'n hoofd of je tijdens de installatie een poort moet opgeven maar, standaard zou dat 8083 moeten zijn echter, als die al bezet is dan zal Auto-Sub niet starten.
Draai je soms ook Sickbeard Custom ? Die gebruikt n.l. ook standaard 8083 ;)
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 06 januari 2016, 17:00:57
Python is geïnstalleerd en draait, Sickbeard niet.

IP heb ik tijdens de herinstallatie aangepast:
config.properties:


[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Birdy op 06 januari 2016, 17:18:36
Citaat
Sickbeard niet
Maar wel geinstalleerd OF ooit geinstalleerd ? (dat had ik moeten vragen)
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Birdy op 06 januari 2016, 17:19:56
Overigens, waarom "webserverip = 0.0.0.0" en niet het IP-Adres van je NAS ?
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 06 januari 2016, 18:19:18
0.0.0.0 is de default instelling die gewoon moet werken.

Als er overigens een conflict zou zijn met de poort die al in gebruik zou zijn krijg je een foutmelding tijdens het installeren.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Matr1x op 06 januari 2016, 18:56:48
Maar wel geinstalleerd OF ooit geinstalleerd ? (dat had ik moeten vragen)

En ook moeten vragen of wel de juiste versie van Python geinstalleerd is. Namelijk de SynoCommunity versie en niet de Synology versie van Python.

Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 06 januari 2016, 19:19:26
Volgens mij start hij helemaal niet op als de python van de SynoCommunity niet is geinstalleerd, want volgens mij zit er een hard path naar die versie in het package.
Maar dat weet Martr1x beter dan ik.

De melding die hij laat zien komt wel uit de python code en is een melding van cherrypy.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Matr1x op 06 januari 2016, 19:27:46
Misschien werkt AutoSub wel helemaal niet op de DSM 6.0-7135 beta versie.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Birdy op 06 januari 2016, 19:31:59
Als je niet de juiste Python versie hebt geinstalleerd dan wil Auto-Sub Bootstrap Bill ook niet installeren. (net even getest).

Omdat ik het heb getest, heb ik ook maar even in config.properties gekeken en zie:
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083

Dus,
IP heb ik tijdens de herinstallatie aangepast:
config.properties:

[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083
bracht mij aan het twijfelen.....en daarom ook gevraagd waarom het IP-adres was gewijzigd.

@GetSpiffed Mijn conclusie:
- default staat het IP-adres goed (zoals Ben(V) ook heeft aangegeven).
- je hebt niets gewijzigd athans, niet het IP-adres ::) of was er wat anders aan de hand. :S

Nou, in iedergeval ik heb recht toe recht aan geinstalleerd en het draait:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Voorbeeld autosub:
Citaat
[autosub-bootstrapbill]
title="AutoSub-BootstrapBill"
desc="AutoSub-BootstrapBill"
port_forward="yes"
dst.ports="8083/tcp"
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 06 januari 2016, 19:39:58
Ach, ik had die DSM versie over het hoofd gezien.
Dat zal het probleem zijn vermoed ik.

Ik liep ook al tegen een probleem met de laatste versie van cherrypy aan.
Die accepteerd niet meer dat het ipadres van de webserver een unicode variale is, maar dat moet nu een string zijn.
Ik kreeg toen ook zo'n zelfde foutmelding.

Ik hoop binnenkort een nieuwe versie van autosub uit te brengen met de laatste versies van cherrypy, requests en bootstrap daarin.
Die zal dan denk ik wel weer compatible met DSM 6  zijn.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Birdy op 06 januari 2016, 19:44:32
Lekker dan :lol: zat ik ff voor joker te testen in 5.2 ::)
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Birdy op 06 januari 2016, 20:13:03
Nou, 6.0 geprobeerd, werkt dus inderdaad niet, de bevestiging:

[attachimg=1]
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 06 januari 2016, 20:40:18
Ok, ik bedoelde idd poortnr aangepast ipv IP :S

Ik wacht geduldig af op de nieuwe versie. Dank voor de moeite!

Grt, Pep
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 18 februari 2016, 20:17:19
Is Auto sub inmiddels compatibel met DSM 6?
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 18 februari 2016, 21:02:05
ik heb versie DSM 5.2-5644 Update 3
Bij mij start autosub wel, maar na een tijdje stopt ie ermee. Autosub staat op port 8084, omdat ik ook SB heb geinstalleerd.

Geen idee wat er fout gaat, in het verleden nooit problemen gehad met autosub.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 18 februari 2016, 21:04:19
zie deze post.

http://www.synology-forum.nl/auto-sub/autosub-bootstrap-bill-v0-6-2-1/msg183625/#msg183625
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 18 februari 2016, 23:02:33
Zojuist uninstall gedaan en vervolgens weer opnieuw geinstalleerd met port 8084. Settings aangepast dat deze de juiste serie dit scanned etc. Maar helaas na een tijdje stopt hij weer.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Martijn85 op 18 februari 2016, 23:19:04
Doet me meer denken aan rare tekens in de serie namen waardoor deze stopt?
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 10:13:24
En hoe kom ik erachter welke de rare tekens heeft?
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Stephan296 op 20 februari 2016, 10:29:36
Door naar je map te kijken waar de series in staan en kijken of de mappen of bestandsnamen  leestekens bevat zoals bijvoorbeeld ë é ö en ga zo maar door.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 10:53:14
Als je eens een debug log plaatste kunnen we je mischien verder helpen.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 11:01:07
Ik heb even snel de dirs doorgelopen maar geen rare tekens gevonden.

Hier is een dump van mijn debug log (ik kan maar 20.000 karakters plaatsen)

2016-02-20 10:59:41,151 DEBUG  API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors
2016-02-20 10:59:41,150 DEBUG  API: HTTP Code: 200: OK!
2016-02-20 10:59:39,771 DEBUG  getShowidApi: TvDB API request for Beowulf Return To The Shieldlands: http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Beowulf%20Return%20To%20The%20Shieldlands
2016-02-20 10:59:39,770 DEBUG  getShowid: Trying TvdbID to find info
2016-02-20 10:59:39,769 DEBUG  getShowid: Trying to get IMDB, Addic7ed and OpenSubtitles ID for Beowulf Return To The Shieldlands
2016-02-20 10:59:39,768 DEBUG  checkSub: no suitable subtitles were found for /volume1/video/TV show/Beowulf Return To The Shieldlands/Season 1/Beowulf.Return.to.the.Shieldlands.S01E06.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv based on your minmatchscore
2016-02-20 10:59:02,878 DEBUG  Addic7edAPI: Resting for 30 seconds to prevent a ban
2016-02-20 10:59:02,726 DEBUG  getSubLinks: dump scorelist: None
2016-02-20 10:59:02,638 DEBUG  getSubLinks: Show ID: 4520906 - Addic7ed ID: 5580 - Language: Dutch - Release Details: {'lang': ['Dutch'], 'episode': u'06', 'title': u'Beowulf Return To The Shieldlands', 'season': u'01', 'releasegrp': u'organic', 'source': u'hdtv', 'codec': u'h264', 'originalFileLocationOnDisk': u'/volume1/video/TV show/Beowulf Return To The Shieldlands/Season 1/Beowulf.Return.to.the.Shieldlands.S01E06.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv', 'timestamp': u'2016-02-07 21:48:17', 'container': u'mkv', 'quality': u'720p'}
2016-02-20 10:59:02,637 DEBUG  checkSub: trying to get a downloadlink for /volume1/video/TV show/Beowulf Return To The Shieldlands/Season 1/Beowulf.Return.to.the.Shieldlands.S01E06.720p.HDTV.x264-ORGANiC.mkv, language is Dutch
2016-02-20 10:59:02,637 DEBUG  checkSub: ID's - IMDB: 4520906, Addic7ed: 5580
2016-02-20 10:59:02,636 DEBUG  getShowid: Returned ID's - IMDB: 4520906, Addic7ed: 5580, OpenSubtitles: None
2016-02-20 10:59:02,635 DEBUG  getShowid: Addic7ed ID found in Namemapping: 5580
2016-02-20 10:59:02,634 DEBUG  nameMapping: found match in user's addic7edmapping for 4520906
2016-02-20 10:58:56,619 DEBUG  API: Resting for 6 seconds to prevent 429 errors
2016-02-20 10:58:56,619 DEBUG  API: HTTP Code: 200: OK!
2016-02-20 10:58:53,209 DEBUG  getShowidApi: TvDB API request for Beowulf Return To The Shieldlands: http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=Beowulf%20Return%20To%20The%20Shieldlands
2016-02-20 10:58:53,208 DEBUG  getShowid: Trying TvdbID to find info
2016-02-20 10:58:53,207 DEBUG  getShowid: Trying to get IMDB, Addic7ed and OpenSubtitles ID for Beowulf Return To The Shieldlands

Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 11:15:06
Hier is een iets oudere logfile als bestand
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 13:31:48
Het is een tamelijk onduidelijk probleem.
Als ik naar je logfile kijkt crashed hij telkens als hij een call doet naar de opensubtiles API om een sub te downloaden, maar niet altijd.
Soms download hij een sub gewoon en is er niets aan de hand.
Als ik met dat download Id uit jouw logfile het probeert, krijg ik die sub gewoon binnen.

Ik heb een paar extra testen erbij gezet om te kijken of ik het kan afvangen.
Je zou DownloadSubs.py even van de github kunnen downloaden en die overde bestaande heen kopieren om te kijken of dit het crashen kan stoppen.

Hoeveel subs probeer je eigenlijk te downloaden, misschien zit je aan de download limit van Opensubtitles.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 14:19:39
Ik heb reeds een aantal series op skip gezet aangezien hij weer opnieuw is geinstalleerd. Nu staan er inderdaad zo'n 41 wanted entries in de lijst.

PS: hoe kan ik zien hoeveel ik kan downloaden van Opensubitles?

Dit is alles wat ik zie in mijn profile bij opensubtitles:

Registered on:   Sat 4 Jul 20:20:33 2015 / Netherlands
Last login:   Sat 20 Feb 14:11:10 2016 / Netherlands
Downloaded subtitles:   247
Downloaded, not yet rated:   279
Uploaded subtitles:   0
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 14:26:13
ik heb de downloadsub.py nu gekopieerd en op mijn nas gezet in de juiste dir.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 14:33:15
Je kunt nergens zien hoeveel je kan downloaden.
Addic7ed geeft dat netjes aan maar opensubtitles niet.
Ze zeggen dat je maximaal 200 subs per dag mag downloaden.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 14:53:15
Ik denk(hoop) dat ik het probleem gevonden heb.
Ergens ver weg in de documenteatie van de opensubtitle API staat vermeld dat je elk kwartier een NoOp call naar de API moet doen om de sessie in leven te houden.
Als je dat niet doet verloopt de sessie en moet je opnieuw inloggen.

Het is dus mogelijk dat dit de crash veroorzaakt als een checksub rondje langer dan 15 minuten duurt.
Ik ga het nu inbouwen en zal het hier melden als het gereed is.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 14:58:49
Ok dank je  :)
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 15:56:36
Ik heb de aanpassing op de github gezet.
De wijzigingen zitten in:

OpenSubtitles.py
getSubLinks.py
downloadSubs.py
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: mic73a op 20 februari 2016, 19:01:12
ik had je vorige suggestie van het downloaden en vervangen van DownloadSubs.py  gedaan. Sindsdien werkt het weer. Autosub stopt niet meer. Thnx :)
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Martijn85 op 20 februari 2016, 21:24:05
Ik heb de package bij deze ook geupdate.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 22:13:23
Heb inmiddels nog een paar probleempjes opgelost.
O.a. een crash als hij een link van SubtitleSeeker krijgt die op de websites niet meer bestaan.
Zelfs een heel oude (timestamp van downloaded in het overzicht stond een uur verkeerd)
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Stephan296 op 20 februari 2016, 22:53:25
Respect! Zou willen dat ik zo handig was daarin haha.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 20 februari 2016, 23:31:00
Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten.
Het zou heel erg saai worden als we allemaal hetzelfde konden.

Waar het om gaat is om je energie in leuke positieve dingen te stoppen.
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 29 februari 2016, 21:10:18
Blijft dienst weigeren in DSM 6, Log:

2016-02-29 21:00:37,503 INFO  AutoSub: Starting threads
2016-02-29 21:00:37,507 INFO  AutoSub: Starting CherryPy webserver
2016-02-29 21:00:37,920 INFO  AutoSub: Starting scanDisk thread
2016-02-29 21:00:37,991 INFO  AutoSub: scanDisk thread started
2016-02-29 21:00:37,992 INFO  AutoSub: Starting checkSub thread
2016-02-29 21:00:37,994 INFO  AutoSub: checkSub thread started
2016-02-29 21:00:37,995 INFO  AutoSub: threads started, going into a loop to keep the main thread going
2016-02-29 21:03:32,901 INFO  AutoSub: Starting threads
2016-02-29 21:03:32,909 INFO  AutoSub: Starting CherryPy webserver
2016-02-29 21:03:38,137 ERROR  AutoSub: Could not start webserver. Exiting

Config:
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8084
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Martijn85 op 29 februari 2016, 23:03:35
Je hebt wel de Python van SynoCommunity geïnstalleerd?

Verder kun je de config even aanvullen met meer informatie om te kijken of het dan wel goed gaat: http://www.synology-forum.nl/auto-sub/autosub-bootstrap-bill-v0-6-2-1/msg183625/#msg183625
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 09 maart 2016, 21:10:58
Ja, Python van de synocommunity heb ik geïnstalleerd. aanpassen van de log levert geen extra logging info op.

Ik heb DSM onder een url en ssl certificaat draaien.
Als ik in DSM de auto-sub pagina open gaat hij naar de volgende url:
https://[mijndomein]:5001/3rdparty/AutoSub-BootstrapBill/autosub-bootstrapbill.cgi

Wellicht dat hierdoor iets niet goed gaat?

Titel: Re: Start problemen
Bericht door: Ben(V) op 09 maart 2016, 21:20:22
ssl wordt niet gesupport
Titel: Re: Start problemen
Bericht door: GetSpiffed op 10 maart 2016, 09:44:37
ok, overigens heeft het wel gewerkt naast ssl, maar toen was auto-sub geinstaleerd voordat ik het ssl certificaal geinstalleerd had. Na het installeeren van het ssl certificaat bleef de service draaien, maar nu start de service niet omdat de webserver niet wil starten. Is dat te omzeilen op de een of andere manier?