Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station Client => Topic gestart door: RonaldQ op 27 december 2014, 14:48:56
-
LS, sinds enige tijd gaat het mis als ik een bestand wijzig en opsla. De naam van het bestand wordt dan: Naam_Naam computer_maand-datum-tijd-jaar_Conflict.*. Dat gebeurt bij allerlei soorten bestanden, Word, Excel, pdf, mp3, flac. Is dat een simpel probleem of lastig op te lossen, waarbij een deskundige alle instellingen van Synology Cloud Station, DSM en Synology Assistent moet nalopen? Ik heb er zelf al uren ingestopt, maar kan het niet vinden.
-
Inmiddels heb ik Cloud Station verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds conflict-files.
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, zie AnovaF:
Synology-Forum.nl » Packages » Officiële Packages » Cloud Station » filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict.
-
Misschien is het een idee om hiervoor een ticket in te leggen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Birdy, dank je, ik had net voordat ik je reactie las een ticket ingevuld. Ik zal de evt. reactie delen.
Op het Engelse forum zag ik ook veel dezelfde problemen, bijv. https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=194&t=92518 (https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=194&t=92518).
-
Die conflict files krijg je makkelijk als één van de cliënten een tijdje niet synchroniseert en je wel files op die PC edit.
Verder weet ik niet of het aan de klok kan liggen, als de NAS een andere tijd heeft dan je PC. Zelf heb ik de timeserver op de NAS aanstaan en heb op al mijn PC's de nas als timeserver gekozen.
-
Hoe doe je dat Briolet een Mac wijsmaken dat de Synology zijn timeserver is?
-
Als je Security Station gebruikt, staat de time server toch al verplicht aan op de nas. Op de mac kun je idd geen IP adres invullen als time server, maar ik heb gewoon de "nasnaam.local" ingevuld bij de Datum&Tijd instellingen. Het pull-downmenu in de timeserver instelling laat slechts 3 voorgedefinieerde servers toe, maar je kunt gewoon elke andere url invullen.
-
Ik heb de NAS laten synchroniseren met NTP-server, en de NTP-service aangevinkt, hopende dat de NAS dan de tijd synchroniseert met de PC (zie screenshot). Op de PC heb ik uitgevinkt dat er met een internetserver wordt gesynchroniseerd, hopende dat ie dan de tijd van de NAS overneemt.
Helaas, dit lostte het probleem niet op, nog steeds conflicterende bestanden. Heb ik een fout gemaakt in deze instellingen? Ik kan ook de NAS en PC afzonderlijk laten sychroniseren met pool.ntp.org.
-
Als tijdserver in Windows kun je het IP van de NAS ingeven zonder poort.
De NTP poort is overigens 123 maar hoeft dus niet ingevuld te worden.
-
Ik probeer het ip-adres van de NAS in te vullen in het configuratiescherm van windows onder internettijd, maar steeds krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden. Weet iemand wat je daar precies moet invullen? http://192 enz. ?
-
Helaas, dit lostte het probleem niet op, nog steeds conflicterende bestanden. Heb ik een fout gemaakt in deze instellingen? Ik kan ook de NAS en PC afzonderlijk laten sychroniseren met pool.ntp.org.
Normaal gesproken zou een afwijkende tijd geen probleem mogen geven. Het was maar een idee dat door een fout de tijd nu wel kritisch geworden is. (Ik heb wel eens grote tijdsafwijkingen op de nas meegemaakt)
Ik zie ook dat zowel mac als windows gebruikers er last van hebben, wat het waarschijnlijker maakt dat het iets op de nas is.
-
Alweer enige tijd geleden ontving ik deze reply van Synology:
Please update both your Cloud Station package and client to the latest versions 3320 if you haven't already.
http://www.synology.com/en-global/support/download
If you still encounter this issue, it's important to note that conflict occurs due to the following:
Modifying a file by multiple clients at the same time might result in file conflicts during the syncing process. To solve this issue, the file saved later will be renamed as "[file name]_[computer name]_[modified date]_Conflict.[file extension]" (for example, "a.txt" might be renamed as "a_ComputerName_20121001_Conflict.txt").
Please have user make sure that no other process , software or client is accessing the same files at the same time to avoid conflict.
Were any files modified while the clients/server were updating Cloud Station which might cause the versions to differ once they reconnect, and thus cause conflict file?
This is something to beware if you update server/client and the files are still being modified offline.
Please make sure about the operations performed at the time of conflict to narrow down the issues.
If issue persists after ruling out the above, may we know what is the exact file name of the conflict file that the user is encountering? A screenshot would be very helpful.
Hope this helps.
Tja. Hier kan ik geloof ik niet zoveel mee. Ik gebruik de laatste versie, er zijn niet meerdere mensen die gelijktijdig aan een file rommelen, het gebeurt niet tijdens het installeren van updates.
Ik zag touwens dat er al weer veel nieuwe topics over conflict-files zijn verschenen op het Amerikaanse forum. Er was slechts één oplossing gegeven: Cloud Station 3.1-3320 verwijderen en versie 3.1-3235 er weer opzetten.
Ik heb Synology teruggemaild.
-
Dus is het gewoon een bug.
-
Inmiddels heb ik op verzoek van Synology via Filezilla verschillende log-files geupload. Na analyse bleek dat het synchronisatieproces gewoon niet goed verliep. Hieronder de mail:
"The log shows that the client side has a file that is locked, so the server side sync is stuck causing latest versions of files to not be able to download to the client. Due to the server / client file discrepancy, thus every modification made by the client will result in conflict on server side. In addition to this, the Cloud Station system tray icon should show the current status as in the middle of syncing. You should wait for status to become "Up to date" before making any modifications to files, in order to avoid conflict issues."
N.a.v. dit bericht heb ik de Cloud Station Client op 'pauzeren' gezet (icoontje rechtsonder op het scherm), en vervolgens via de verkenner alle files met "conflic" in de naam een juiste naam gegeven, en dubbele bestanden verwijderd. Dit koste ca. 2 uur werk. Daarna op 'hervatten' geklikt, en toen ging de Client urenlang synchroniseren. Tenslotte gaf ie de melding 'Bijgewerkt' en was alles na maanden opgelost. Met dank aan de Chinese behulpzame medewerker van Synology. :)
-
Bedankt voor het melden, mooi opgelost, uiteindelijk ;D