Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station Client => Topic gestart door: Albel op 24 februari 2024, 15:13:50
-
Omdat ik vorige week al problemen had met de schijf die plotseling volledig vol was. Had ik alles op de nas gewist en gereset. Na weer wat zoeken had ik het eindelijk weer voor mekaar en kon in mijn bestanden terug zetten vanaf mijn pc. Nu krijg ik een melding bij Drive "Geen ruimte meer". Op de foto kan je bovenaan zien dat er slechts 7.7GB gebruikt is van de 1.8TB op volume 1 maar dit bedraagt al 79% van mijn capaciteit. Wijst dit op een defect of mogelijk een virus ?
-
Je krijgt die melding standaard indien er nog maar 20% vrij is. Dit kan je instellen, maar wil dus niet zeggen dat er geen ruimte meer is.
-
Op de foto is bovenaan duidelijk te zien dat er maar 9,8 GB Totale capaciteit is terwijl onderaan duidelijk te zien is dat er op de schijven 1.8 TB plaats is. Op het ogenblik heb ik weer het toestel volledig gereset en heb iets anders ingesteld. Dit lijkt te werken. Ale cijfers wijzen dit uit en dat is heel wat anders dan op de foto.
-
wat heb je anders ingesteld precies?
-
Op de foto kan je bovenaan zien dat er slechts 7.7GB gebruikt is van de 1.8TB op volume 1
Ik zie het anders, volume 1 is maar 9,8 GB groot :!:
[attachimg=1]
-
Zoals in mijn vorig antwoord zegt u net hetzelfde. Misschien vind u het normaal dat ik een Nas heb met slechts 9.8GB schijven heb. Als u onderaan op de foto kijkt ziet u dat beide schijven 1.8TB groot zijn. Dat was net het probleem ik kon niet meer dan 9.8GB uploaden ondanks 1.8TB ruimte. Ik heb het intussen opgelost alles werkt perfect.Heel eenvoudig eigenlijk maar ik heb geen reactie gekregen die me verder hielp.
-
Nee, dat vind ik zeker niet normaal.
Maar, Ik had je een hint gegeven en daar heb wat mee gedaan, waardoor het probleem was opgelost.
Dus, ik snap je negative reactie niet zo.