Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: HAP op 06 mei 2021, 14:39:36

Titel: Admin-account vervangen voor Cloud Station Drive
Bericht door: HAP op 06 mei 2021, 14:39:36
Het is al weer enige jaren geleden dat ik een DS212j van iemand heb overgenomen om bestanden tussen verschillende Windows10-computers met Cloud Station te synchroniseren. Ik heb het destijds aan de praat gekregen met het admin-account.

Onlangs kreeg ik een melding dat ik dit admin-account beter kan uitschakelen en gebruikmaak van een zelf aangemaakt account. Op mijn nieuw ingerichte Windows tablet heb ik Cloud Station Drive ingericht met gebruikmaking van een nieuw aangemaakt account en dat lijkt allemaal goed te werken.

Als ik nu via DSM > Configuratiescherm > Gebruiker het oude admin-account uitschakel werkt de synchronisatie op de overige computers niet meer. Als ik daar rechtsonder in de system tray op het Synology-wolkje klik, staat er “Status niet normaal”, “Verificatiefout” en “Verbinding bewerken”. Als ik op “Verbinding bewerken” klik dan krijg ik een scherm waarin de velden met de gebruikersnaam en het wachtwoord zijn uitgegrijsd, dus kan ik ze niet aanpassen.

Weet iemand hoe ik voor Cloud Station Drive de gebruikersnaam en het wachtwoord kan aanpassen zonder dat alle synchronisatietaken weer moet aanmaken?
Titel: Re: Admin-account vervangen voor Cloud Station Drive
Bericht door: Briolet op 06 mei 2021, 16:09:03
Kan niet.

De naam van de server en het wachtwoord kun je aanpassen. Het is niet voorzien dat je een ander account gaat gebruiken.

Op zich is het geen probleem om de taak opnieuw aan te maken. Ik heb het vaak genoeg gedaan. (Maar dat was dan wel steeds met hetzelfde account)
Titel: Re: Admin-account vervangen voor Cloud Station Drive
Bericht door: HAP op 06 mei 2021, 20:00:41
Dank Briolet,

Dan zit er niets anders op dan ermee aan de slag te gaan.