Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Erwin_m op 24 mei 2015, 22:41:53

Titel: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Erwin_m op 24 mei 2015, 22:41:53
Iedere keer als ik een index.html in mijn clouddirectory zet, dan wordt de naam aangepast naar index_MacBook-Pro-van-Erwin_May-24-223730-2015_Conflict

Vorige week had ik dit ook met afbeeldingen. Dit ontstond naar het updaten van mijn cloudprogramma op mijn mac. Dus ook maar de nas zelf ge-update. Hiernaa alleen nog bij index.html, niet bij test.html. Ik heb het cloudprogramma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit helpt ook niet.

Iemand suggesties? Zou welkom zijn, ik weet het niet meer...
Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Birdy op 24 mei 2015, 23:16:07
Lees deze eens door: http://www.synology-forum.nl/cloud-client/conflict-bij-synchroniseren/
Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Erwin_m op 24 mei 2015, 23:25:46
Birdy, bedankt voor je reactie. Ik had deze post zelf ook al gevonden. Ik heb de nas op tijd gezet, helpt niets, ik heb de service gepauzeerd en de bestanden hernoemd, service weer hervat. Bestanden worden dan direct weer hernoemd. Helpt mij dus niet. Alles is helemaal up-to-date.
Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Robbedoes op 26 mei 2015, 21:44:53
Foute doublures op PC verwijderen, zie datums
Bestandnaam aanpassen op de NAS, worden vanzelf op PC gezet.
Wel ff back-uppen voor de zekerheid.
Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Erwin_m op 26 mei 2015, 22:23:22
Ik heb cloudstation gepauzeerd. Het bestand op de pc hernoemd. Vervolgend ben ik binnen het filestation naar desbetreffende map gegaan. Daar staat een index.html die ik mijn map op de pc niet zie. Heb hem verwijderd en het foutieve bestand hernoemd. Vervolgens de service weer aangezet. Het file index.html wordt niet teruggezet naar mijn pc, in filestation blijft hij wel bestaan. Als ik hem in filestation een andere naam geef komt hij ook niet meer terug naar mijn pc.
Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Robbedoes op 27 mei 2015, 06:36:07
Je moet niet je service uitzetten of pauseren, had ik ook niet gemeld.

Ga met verkenner naar \\diskstation en kopieer met de hand je bestanden naar je PC.
Wel Windows bestandservice aanzetten op je NAS.

Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Erwin_m op 27 mei 2015, 07:24:56
Als ik dat uitvoer, maakt hij direct weer een bestand aan met datum en conflict in de naam. Maar ook het bestand index.html staat in de map. Deze is wel zichtbaar binnen de diskstation, maar in niet de cloudmap.
Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Robbedoes op 27 mei 2015, 14:53:58
Originele op PC weghalen, zal oudere versie zijn.
Even 30 sec wachten totdat het op je NAS gesynct is, duur intern langer dan je ziet, dus geduld hebben.
Dan bestand hernoemen door dat conflict gedeelte eraf te halen.
Je krijgt dan geen conflict meer.

Alternatief is alles weghalen en laten syncen, gewenste naam aanpassen en terug plaatsen.
Niet te snel terug plaatsen, want de NAS moet het intern nog processen.


Titel: Re: Bestand index.html wordt hernoemd
Bericht door: Erwin_m op 27 mei 2015, 15:53:30
Ik heb in mijn cloudmap en in diskstation de bestanden verwijderd. Half uur gewacht. Als ik dan het originele bestand vanaf mijn webserver ophaal en in mijn cloudmap plaats, geeft mijn systeem de melding: bestand datum conflict verwijderd en daarna bestand datum conflict toegevoegd. Lijkt wel vast te zitten aan de map.

Plaats ik hetzelfde bestand in een andere map in mijn cloud, dan kan ik hem hernoemen naar index.html en dan blijft dat ook zo. Het lijkt erop dat het probleem op zich opgelost is, maar dat het aan een aantal mappen nog verbonden is. Dat is wel lastig, maar daar kan ik wel mee leven.
Bedankt vor het meedenken. Mocht iemand nog een andere suggestie hebben, dan zou dat nog wel fijn zijn!