Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: jsrijkee op 05 november 2012, 15:08:05

Titel: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 05 november 2012, 15:08:05
Hallo,

Bij mij staat Cloud Station bijna constant in de modus 'Bezig te verbinden'. En werkt dus niet zoals het zou moeten. Ik heb een DS212J, nu al een paar maanden. Dit is begonnen na de update naar DSM 4.1

Groeten,
Steven
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: Robert Koopman op 05 november 2012, 15:51:18
Je hebt de software op de client (PC en/of laptop) ook aangepast?
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 05 november 2012, 20:50:20
Ja, gelukkig wel :-) Net even gechecked.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: Robert Koopman op 05 november 2012, 21:00:43
Maar "bijna constant", je hebt dus af en toe wel contact?
Dan kan het niet aan port forwarding liggen.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 05 november 2012, 22:09:30
Ik maak contact met EZContact nummer. Is het mogelijk dat te wijzigen in mijn synology.me adres? CloudStation werkte altijd zo goed.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: Patchie op 05 november 2012, 22:18:22
is de client zelfde als op de nas
heb het zefde probleem gehad
vermoedelijk even updaten


Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 06 november 2012, 09:54:48
Beide versies zijn 1.1-2291.

Zelf uit en aan zetten heeft geen enkele invloed.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: Robert Koopman op 06 november 2012, 09:59:42
Ik heb ook een tijdje met de Synolgy  mogelijkheden gewerkt met Cloudstation.
Was niet echt stabiel en betrouwbaar....
Ik heb een eigen domein en die laat ik door DynDNS.org naar mijn dynamische IP adres verwijzen.
Sinds ik dat domein heb ingesteld is mijn Cloudstation wél stabiel en altijd bereikbaar.

Als je een vast IP adres hebt kan je dat adres ook gewoon gebruiken.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 06 november 2012, 12:14:43
Heb bij No-IP een account aangemaakt en gebruikt, maar dat maakt helemaal niks uit.
Ik merk trouwens ook dat DS-PHOTO geen verbinding kan maken maar DS-AUDIO wel. En tot overmaat van ramp kan Synology Assistant óók geen verbinding meer maken met de NAS.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: Robert Koopman op 06 november 2012, 12:18:55
Citaat van: "jsrijkee"
En tot overmaat van ramp kan Synology Assistant óók geen verbinding meer maken met de NAS.

Via het interne netwerk niet?
Dan is er iets anders aan de hand zou je bijna zeggen....
Is de NAS wel gezond?
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 06 november 2012, 13:45:28
Ik zie steeds staan: Uw DiskStation werkt naar behoren. Wat me wel opvalt is dat de CPU constant boven de 90% zit, terwijl ik volgens mij 'niks' doe.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: Robert Koopman op 06 november 2012, 14:25:13
Druk bezig met media indexeren misschien?
Of je daarmee moeite hebt om met Cloudstation te verbinden weet ik niet.
Titel: Re: Bezig met verbinden
Bericht door: jsrijkee op 06 november 2012, 14:38:42
Ik zie net dat eigenlijk geen enkele applicatie nog verbinding kan maken, Synology Assistant, Data Replicator, ClouDstation en vanaf mijn mobiel lukt ook niks meer.
Dit is toch wel vreemd niet?