Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Toolhead op 25 januari 2017, 15:14:00

Titel: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Toolhead op 25 januari 2017, 15:14:00
Ik had Cloudstation server geïnstalleerd en kreeg meldingen in de client dat het certificaat niet vertrouwd was. ( standaard aanwezige Synology certificaat ).
Nu heb ik een Lets Encrypt certificaat geïnstalleerd en heb dit als standaard en voor alle services aangevinkt.
Als nu een user zijn cloudstation client start krijgt hij de melding dat het certificaat is gewijzigd. Prima, klopt ook.
Maar als hij de verbinding wil aanpassen krijgt hij de melding dat het nieuwe certificaat ook niet vertrouwd is.
Hoe kan ik dat oplossen ?
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Toolhead op 25 januari 2017, 15:37:06
Ik krijg die melding ook in Safari als ik de DS benader via het interne ip-adres.
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Birdy op 25 januari 2017, 17:14:44
Let's Encrypt heeft poort 80 nodig om te kunnen valideren, heb je die poort wel doorgestuurd naar je NAS in de Router ?
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Toolhead op 25 januari 2017, 19:26:12
Ja die staat open en 443 ook. Anders had ik ook geen certificaat binnen kunnen krijgen toch ?
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Toolhead op 26 januari 2017, 19:49:06
Zou het te maken hebben dat het certificaat is afgegeven op xxx.synology.me en dat ik verbind via quickconnect?

Ben er niet zo in thuis helaas.  :oops:
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Stephan296 op 26 januari 2017, 20:00:29
Klopt, dan benader je hem via een ander adres dan waar het certificaat op afgegeven is.
Daarom krijg je die meldingen, hetzelfde geld voor je interne ip adres.
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Toolhead op 26 januari 2017, 20:04:26
Ik kan dus geen certificaat aanvragen op het quickconnect url?

En als ik via xxx.synology.me wil verbinden gaat dat alleen als ik buiten mijn eigen netwerk ben, dus dat werkt ook niet met Cloud Station synchroniseren binnen mijn netwerk.  :'(
Titel: Re: Certificaat gewijzigd
Bericht door: Toolhead op 26 januari 2017, 20:51:13
Ik ben er uit.
Quickconnect uitgezet, in alle clients de sync instellingen verwijderd.
Nat loopback workaround aangemaakt via DNS instellingen in de modem/router en alles loopt nu via xxx.synology.me.
Geen meldingen van certificaten meer en alles loopt naar wens.
 :thumbup: