Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: vincent@triodesign.be op 13 februari 2014, 11:20:52
-
Hoi,
Ik heb net een nieuwe DS413j, met 4 x 2T WD Red's. Het ding werkt fantastisch !
Nu wil ik alles "sync'en" met Cloud Station vanuit mijn PC (een Alienware MX17r3) die op Windows 7 draait.
De cloudstation client geïnstalleerd, tot daar geen probleem !
Toen ik de laptop moest herstarten, merkte ik dat de cloudstation client op mijn pc het niet meer deed, en nu wil hij zelfs niet meer opstarten. Zelfs het icoontje in de tray is verdwenen.
Herinstalleren werkt ook al niet....
Is er iemand die hier een oplossing voor weet ?
HELP !!!!!!!
ps: Cloud Station op NAS = 2.2-2604, Cloud Station op PC = 3005
-
Heeft het ooit wel gewerkt ?
Krijg je geen error(s) ?
Wat is je DSM versie ?
-
Hoi Bridie,
Ja, alles werkte perfect, de eerste sync was zelfs foutloos...
Ik krijg niks meer, zelfs het icoontje in de tray niet....
Mijn DSM-versie = DSM 4.3-3810 Update 4
-
Dus het heeft gewerkt en na 1 reboot, werkt het ineens niet meer ?
Merkwaardig hoor.
En als je de client vanuit je menu start ?
-
dan ook niet.
Het enige dat ik heb, is dat het w7-cirkeltje even draait, een paar seconden... en dan niks meer...
-
Kun je iets vinden in de Event Viewer ?
-
Daar zie ik weinig problemen, naar waar zou ik moeten zoeken volgens jou ?
-
Je kunt even nu rebooten, dan cloud proberen, dan terugkijken vanaf de reboot, dat is de makkelijkste methode.
Loop gewoon even alle events af.
Overigens, probeer eens cloud te starten met de optie "run as Administrator".
-
Hoi Birdy,
Ik heb dit allemaal even bekeken, maar zonder enig resultaat, zelfs in de eventviewer gebeurt er niks!
Intussen de cloud station op een ander toestel geplaats, en daar werkt alles perfect....
Wat ik wél heb is gezien, dat het icoontje telkens ik de client her-installeer er wel terug bijkomt te staan...
[attach=1]
Is er soms een .ini of een instellingsbestand die ergens achter blijft?
Is er ergens een mogelijkheid om de CS een "harde reset" te geven ?
-
Vreemd....heb verder geen idee, nooit zien voorbij komen.
-
Voor mij ook een premiere, ik post hier nog wel iets op, zou ik een oplossing moeten vinden.
Intussen, een grote "dank je !" voor het mee-brainstormen hieromtrent.
-
Ik zou hiervoor even Synology Support contacten of.....wat je misschien ook eerst nog zou kunnen doen, testen op een anderr PC (moet je die wel hebben natuurlijk ;) )
Als dat n.l. wel goed werkt, dan heb je een probleem met de PC waarop het niet werkt.
-
Hoi Birdy,
Ik heb het intussen even op een andere laptop (ook W7) gezet, en daar ging alles vlekkeloos... probleem met de Alienware dus...
Intussen ook de update van de Nas naar DSM 4.3-3827 gedaan, en RARA ! alles doet het weer zoals het moet ....
terug gelukkig 8)
-
Prima :!: