Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: pacecal op 01 november 2018, 15:43:27

Titel: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: pacecal op 01 november 2018, 15:43:27
Ik heb 5 laptops met daarop cloud station drive geïnstalleerd. Dit werkte voorheen prima met 1 gebruikersaccount. Vanaf heden krijg ik telkens een verificatiefout en wordt de verbinding verbroken. Ik heb alles al geprobeerd; 5 verschillende accounts etc. met telkens krijg ik hetzelfde probleem.

Het opvallende is dat dit probleem zich niet voordoet in een virtualbox omgeving.

Je zou dan denken dat het iets met de laptops is?

Jl. heb ik wel het e.e.a. geupdate i.h.k.v. beveiliging. Maar ik weet niet meer precies wat.

Iemand enig idee?
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: Birdy op 01 november 2018, 15:51:59
Citaat
Jl. heb ik wel het e.e.a. geupdate i.h.k.v. beveiliging. Maar ik weet niet meer precies wat.
Waarschijnlijk heb je het over een Windows update.

Citaat
Het opvallende is dat dit probleem zich niet voordoet in een virtualbox omgeving.
Bedoel je in Virtual Machine Manager op je DS 716+II (weliswaar niet supported ;) ) , dus daar is die Windows update niet gedaan ?
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: pacecal op 01 november 2018, 16:02:12
De updates waren in mijn synology n.a.v. de security advisor

Ik heb op mijn mac book virtualbox draaien met Windows 10. Daar doet het probleem zich niet voor.
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: pacecal op 01 november 2018, 21:18:15


Schiet mij maar lek  :'(
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: pacecal op 08 november 2018, 16:37:48
Ik ben er net achter gekomen dat wanneer ik als admin inlog ik geen problemen heb. Waarom heb ik nu ineens wel problemen bij mijn gebruikersaccount?
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: pacecal op 09 november 2018, 12:48:51
antwoord gevonden: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=134263

Citaat
I spent plenty of hours, finally, the problem was solved. :)

Synology created a hidden file .uuid in your home folder, it looks like:

["6d8c933c-a86a-7c9e-20f2-11625b0a2383"]

Now, just use the shell program uuidgen to generate a new uuid and replace the old uuid in the file.

Reinstall Cloud station driver, everything is fine now.
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: Briolet op 09 november 2018, 13:25:43
uuid staat voor "Universally Unique IDentifier"

Citaat
I copied my home directory from my desktop over to my laptop. Thus I ended up with two identical .uuid files in my home directory

Hij heeft nu twee PC's die dezelfde identificatie hebben. Ik denk dat die verifiatiefout wel iets duidelijker mocht zijn. Hier kom je nooit uit. En blijkbaar wordt die .uuid file niet vernieuwd bij het opnieuw installeren.
Enerzijds handig voor CS om bij een herinstallatie direct te herkennen dat dit een bekende PC is, maar vervelend als je echt vanaf scratch wilt beginnen. En de term "uuid" komt niet voor in de help.
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: Ben(V) op 09 november 2018, 14:56:13
Eens dat de foutmelding vaag is, maar je moet ook geen migratie tools voor zoiets gebruiken.
Als het gewoon was overgezet dan waren die hidden uuid's niet meegekomen en was er niets aan de hand geweest en waren er gewoon nieuwe uuid's aangemaakt.

Dit probleem is in Windows omgevingen al zo oud als de weg naar Rome.
Als je een Windows systeem disk gaat migreren dan verandert de Windows migratietool die je daar voor gebruikt, alle in gebruik zijnde uuid's, maar er is geen Synology migratietool en andere tools weten van het gebruik van deze uuid natuurlijk niets af.
Titel: Re: cloud station drive - verificatiefout
Bericht door: pacecal op 09 november 2018, 15:10:17
Ik heb een image (inclusief cloud station) gemaakt met VirtualBox en vervolgens uitgerold via CloudZilla op 5 laptop's. Het heeft altijd probleemloos gewerkt tot dat ik overal TeamViewer geunstalled hebt. Het frappante was dat het wel gewoon bleef werken onder de admin account, maar niet meer onder de gebruiker account.

Ik ben hier gewoon een week mee bezig geweest. Ik heb ook een ticket ingediend maar dat duurt erg lang en kwam helemaal niets concreet uit....

Gelukkig is het nu opgelost!