Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: p.posthuma0 op 15 april 2016, 15:45:37
-
Ik ben nieuw met de Synology produkten vol goede hoop maar zeker niet succesvol.
Het gaat om een Synology DS216+. Netjes aangesloten via ethernetkabel aan Ziggo Router (Ubee EVW3200). Daar ook aangesloten mijn Windows10 computer met ander ethernetkabeltje.
Na de installatie van Cloud Station Drive op mijn computer (windows10) krijg ik keurig de WELKOM! met de uitnodiging om NU STARTEN uit te voeren.
Bij Domeinnaam klik ik op het vergrootglaasje om deze te zoeken. En na enige tijd (BEZIG MET ZOEKEN) wordt deze gevonden (192.168.178.15(SynologyDS216)). Ik voer netjes mijn gebruikersnaam en wachtwoord in. Ik laat het vinkje achter SSL staan want ja waarom veranderen...
En dan:
VERBINDING IS MISLUKT. CONTROLEER UW NETWERKINSTALLINGEN EN PROBEER HET OPNIEUW.
Wat ik ook doe...met of zonder SSL, hij doet het niet.
HELP !?
-
Ik heb het probleem ook.
Via quickconnect werkt het allemaal wel.
-
Op de NAS wel de juiste pakketten geïnstalleerd en ook de juiste machtigingen geregeld?
-
Firewall?
-
Net de hele middag bezig geweest met hetzelfde probleem: geen verbinding, maar uiteindelijk wel een oplossing. Ik heb twee NAS-sen, een DS211J en een DS215+. Op eerstgenoemde was er geen enkel probleem om Cloud Station aan de praat te krijgen, maar ik kon maar geen verbinding met de 215+ krijgen. Na alle instellingen te hebben vergeleken, kon ik alleen een verschil in de ip-instelling constateren: de 211J in de DHCP modus en de 215+ met een vast ip-adres.
Ik heb dus de 215+ toch (tijdelijk) in de DHCP-modus gezet en ja......Cloud Station Cliënt maakte direct verbinding. Maar ik wil toch een vast ip-adres en dit was dus niet de ultieme oplossing. De 215+ opnieuw naar vast ip-adres gezet en helaas weer geen verbinding. De uiteindelijke oplossing is simpel, maar moet wel door Synology worden 'opgelost': bij het zoeken naar een Synology in Cloud Station Cliënt wordt naast het ip-adres ook de naam van de naam van de Synology getoond; deze naam verwijderen en dus alleen het ip-adres laten staan was voor mij de oplossing.
Synology, doe er wat aan!
-
Synology, doe er wat aan!
Als je vindt dat Synology er wat aan moet doen, dan moet je wel een Ticket inleggen, ze lezen niet op dit Forum.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us