Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: VictorV op 24 november 2016, 13:08:36
-
Vannacht is CloudStation Server automatisch geupgraded naar 4.2.1-4374 (RS815+), maar de package is niet meer te starten. Een start poging is vruchteloos. Reboot van de NAS heeft ook niet geholpen...
Log knop in Package Center laat niets zien. Zijn er nog andere plaatsen waar ik crash oorzaken kan achterhalen?
-
Ook ik heb dit probleem.
Bij mij geeft hij "Het bijwerken van de Cloudstation Server-database is mislukt. Probeer het opnieuw of verwijder de database."
Opnieuw bijwerken helpt niet. Moet ik nu echt de database verwijderen?
Daarnaast werkt ook Package Centre niet meer correct na de laatste update. Ik krijg geen overzicht meer van de voor download beschikbare pakketten.
NAS 412+, 4*3TB
-
Heb via de Synology Support package app toch een log kunnen vinden waarin het probleem staat waarmee CloudStation kampt.
Blijkbaar is in deze versie van CloudStation Server een zelftest met de CloudStation database wat meer aangescherpt: een user rename in de database veroorzaakt een database unique constraint, en laat de package in een error state achter. Waarom kan het package zo'n error niet automatisch verhelpen?
Toch maar even via SSH op zoek naar de database en kijken of ik m kan verwijderen...
-
Je kunt toch beter een Ticket inleggen hiervoor, zodat Synology deze bug, want zo zie ik het, gaat fixen ?
-
Heb ik natuurlijk ook gedaan, of liever gezegd, geprobeerd. in de support app een verhaal ingevuld, submitten en dan een leeg scherm zien... Is het nu gelukt of niet? Ik heb geen bevestiging in mn mailbox gezien...
-
Leg dan hier een Ticket in (https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld), ik krijg altijd een bevestiging.
-
…een user rename in de database veroorzaakt een database unique constraint,…
Dat klinkt als dezelfde bug die eergisteren in het CardDAV package verholpen is:
Version: 6.0.4-0080
(2016/11/22)
…
3 Fixed an issue where a user might lose information of all his/her contacts when the DSM username was changed.
-
ik wacht nog even met updaten denk ik...
-
De update draait bij mij probleemloos op beide nassen. (Op de één gebruik ik de Cloud Station functie en op de andere Cloud Backup functie)
Maar ik heb ook nog nooit een usernaam aangepast.
-
Wij gebruiken de Directory Server; daar heb ik een naam van een gebruiker moeten wijzigen (in Feb 2016).
Tot nu toe werkte CloudStation Server prima. Deze laatste versie van van het package heeft blijkbaar wat uitgebreidere zelf checks en faalt op die rename uit feb 2016... Synology Support heeft vanochtend gespit op de NAS via remote access, maar ik heb nog geen signaal gehad dat het euvel is gefixed. Het zit blijkbaar in de user database van Directory Server...
-
Soms blijven die oude namen heel lang meegenomen worden. :P
[off-topic]Voordat ik mijn eigen domeinnaam had, gebruikte is een DDNS naam van NoIP. Op die naam liep mijn mail ook een tijdje. Ik heb dit al weer een paar jaar geleden omgezet naar mijn huidige domeinnaam, maar als ik in de mail directory kijk van Apple Mail, wordt de mail nog steeds opgeslagen in een folder met die oude domeinnaam. Ik kan in Apple Mail dus wel de servernaam veranderen, maar voor opslag blijft hij met de domeinnaam van de accountaanmaak werken. Als hier ook ooit een self-test in komt, zal dat ook falen. :'([/off-topic]
-
Synology support had geen directe oplossing en toen bedacht ik me dat de oplossing eigenlijk heel eenvoudig is.
Ik heb het betreffende user account uit Directory Server verwijderd en CloudStation Server start weer op!
Daarna natuurlijk het account weer aangemaakt en gebruiker instructies gegeven voor password change.