Auteur Topic: Cloud Station zorgt voor Disk Full  (gelezen 14816 keer)

Offline jorritdj

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Gepost op: 28 maart 2013, 17:15:45 »
Ik heb een DS212+ met 2 Tb aan opslag. Al enige tijd gebruik ik Cloud Station met plezier.
Maar sinds een paar weken neemt de vrije ruimte steeds af. Nu is binnen 2 weken bijna 400 Gb verdwenen. Na zoeken ben ik erachter gekomen dat de /volume1/@cloudstation18547 map zo'n 400 Gb bevat.

Nu probeer ik Cloud Station te stoppen en te verwijderen, maar dat lukt niet. Intussen handmatig 15 Gb vrijgemaakt. Maar het Packagecenter start niet goed. Als ik de Cloud Station eindelijk kan benaderen reageert het stop en verwijderen niet.

Kan iemand mij helpen???

Offline lexvanderloo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2013, 12:19:01 »
Ik heb een DS1511 met 3x3Tb SHR en 2x 1Tb. Heb gisteren Cloudstation geïnstalleerd en gestart en zag mijn vrije ruimte (was circa 2Tb) langzaam afnemen. De nas stond de hele nacht te "pruttelen" zonder connectie van enig apparaat. Heb cloudstation gestopt toen er nog 300 Gb vrije ruime over was en gedeïnstalleerd. De vrije ruimte is weer toegenomen naar circa 2Tb. Vergelijkbaar probleem lijkt het wel.

Iemand een suggestie voor oplossing?

Met vriendelijke groet,
Lex van der Loo.
DS1515+ 5 x 3Tb DX513 5 x 6Tb , DS1511+ 5 x 3Tb op 2e locatie

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2013, 09:03:11 »
Hallo,

Hier hetzelfde probleem.

Volume 1 (3TB) liep compleet vol. Vervolgens Cloud Station gestopt, alle normale mappen verplaatst naar Volume 2 (3TB) om vervolgens te zien dat Volume 1 nog steeds 1,4TB in gebruik heeft terwijl er dus officieel niets meer op staat. Dit zal dus door Cloud Station in gebruik genomen zijn.

Ik ben benieuwd hoe dit verwijderd kan worden, want deze verloren ruimte is niet echt aangenaam.

Groet...........
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2013, 09:43:18 »
Wellicht is de prullenbak ingeschakeld?
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2013, 09:55:55 »
Hallo Ton,

Dat had inderdaad zomaar het probleem kunnen verhelpen, dank!

Echter, alle prullenbakken zijn leeg en doordat alles verplaatst is naar volume 2, zo ook de eventuele prullenbakken. Ik vermoed dat ergens een verborgen map staat gevuld met alle gesynchroniseerde mappen tot het moment dat ik Cloud Station stopte. Die map(pen) is/zijn nergens terug te vinden. In mijn "home" map staat natuurlijk de map Cloud Station, maar die is slechts 3MB. Waar staan de 1,4TB?

Ik heb echt geen idee, kan niets vinden!
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2630
  • Berichten: 16.289
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2013, 10:52:34 »
Cloud station heeft geen normale prullenbak. Hij slaat wel ergens oude versies én gewiste versies op. Maar er worden tot 32 'vorige' versies opgeslagen. En elke keer een map hernoemen zorgt ervoor dat de gehele inhoud als nieuw gezien wordt. Dat gaat uiteindelijk heel veel ruimte kosten als je niet regelmatig de boel opschoont. Maar cloudstation is ook nooit bedoeld om mega grote mappen te synchroniseren.
Vanaf dsm 4.3 slaat hij verschillen op je files aanpast. Dat scheelt ook direct een boel.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2013, 11:26:33 »
Dank je Briolet,

Inmiddels is het principe van Cloud Station helder, dus inderdaad dat het niet bedoeld is om alle grote mappen te synchroniseren.

Maar heb je enig idee waar die gewiste versies opgeslagen worden en, ook niet onbelangrijk, hoe die dan vervolgens verwijderd kunnen worden?

Cloud Station staat nu uit, alle normale prullenbakken zijn leeg, staat officieel niets meer dan alleen Package Center op Volume 1, maar wel 1,4TB in gebruik. Ik wil dus graag alles wat erop staat en er niet hoort, eraf hebben..............

Alvast bedankt, ik kan het in elk geval nergens vinden!
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2630
  • Berichten: 16.289
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2013, 11:56:19 »
In het eerste bericht wordt vermeld dat er heel veel in de map: /volume1/@cloudstation18547  staat. Die map zie ik zelf niet, maar wel /volume1/@cloudstation  (Dus zonder het nummer, maar ik heb al dsm 4.3 beta)

Ik zou zeggen dat je die folder moet deleten. Daar kun je echter alleen via root access bij (telnet of ssh).

Ik zou echter verwachten dat die folder vanzelf leeg gemaakt wordt als je cloudstation verwijderd.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2013, 12:17:48 »
Hallo Briolet,

De melding van de map /volume1/@cloudstation18547 had ik inderdaad ook gezien. Ik heb alleen geen idee hoe ik die ga vinden, met of zonder nummer erachter. Als ik "gewoon" zoek met de zoekfunctie wordt er helaas niets gevonden. Laat staan dat ik de mogelijkheid geboden krijg het te deleten.

Enig idee hoe "root access" via SSH of telnet werkt? Ik namelijk totaal niet..........

Ook ik zou persoonlijk verwachten dat wanneer je Cloud Station compleet verwijdert de folders eveneens verwijderd worden, ik heb echter ook al ergens gelezen dat dit niet het geval is en je nog verder van huis bent doordat Cloud Station zelf dan weg is. Vandaar dat ik Cloud Station zelf nog maar even heb laten staan.

Echt vaag dit, met name dat je niet "gewoon" de optie hebt dat je kunt zien wat er o.a. op de schijf staat.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2630
  • Berichten: 16.289
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:04:05 »
Voor root access open ik op mijn mac de terminal en tik daar in: ssh root@MyIP
Dan vraagt hij om het admin wachtwoord. Vervolgens kun je met Unix commandows aan de gang. (waarschijnlijk linux commandows op dat moment maar ik ken alleen de vrijwel identieke unix instructies die op de mac gebruikt worden)  :P.

In elk geval zie je met root access de systeem folders die je normaal nooit te zien krijgt. Maar als je nooit met linux instructies gewerkt hebt is het in het begin een beetje lastig en moet je dat eerst leren. En als je niet precies weet wat je doet, kun je veel schade aanrichten.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #10 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:24:45 »
Als je alle files wilt 'zien' dan zul je (1) Telnet/ssh moeten activeren (zie configuratieschema->terminal) en wil dat (2) comfortabel doen doen moet je een FTP-client gebruiken die met SCP overweg kan.

Voor Mac is dat bijv. Rbrowser. Je moet wel een testlicentie aanvragen.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #11 Gepost op: 06 augustus 2013, 13:42:12 »
Zowel Brialet als TonVH bedankt, ik ben bang dat ik me hier niet aan ga wagen. Voor beide uitvoeringen heb ik eenvoudigweg te weinig kennis van zaken.

De kans is te groot dat ik meer schade aan zal richten dan daadwerkelijk iets op ga lossen, beter van niet.

Want, als ik op mijn iMac Rbrowser installeer en via ssh/telnet toegang gekregen heb, weet ik nog niet of ik de/het juiste bestand(en) verwijder. . . .

Ik heb een support ticket uitgezet bij Synology en ben benieuwd of ik vanuit hen een dusdanige begeleiding kan krijgen waardoor ik zeker ben ga ik de boel niet verziek! Ik zal het verschrikkelijk vinden als ik door pure onkunde de boel om zeep help.

THX
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #12 Gepost op: 06 augustus 2013, 14:11:56 »
Iets dat niet in dit topic zit, maar hebben jullie ook last van een CPU die constant 100% draait doordat facerecognition maar blijft draaien ondanks het feit dat deze functie al langer dan een week geleden in Photo Station uitgezet is?

Echt vaag dit....................

Nogmaals, zit niet in dit topic, vind er ook geen topic over terug, maar wellicht dat jullie hier ervaring mee hebben?

Zo niet, dan ga ik een topic openen!

THX
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #13 Gepost op: 06 augustus 2013, 15:50:13 »

Zo niet, dan ga ik een topic openen!


Open maar een nieuw topic. Bvd.  8)
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Cloud Station zorgt voor Disk Full
« Reactie #14 Gepost op: 06 augustus 2013, 16:01:18 »
Done!
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin


 

google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 2588
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
DS cloud wil niet verbinden

Gestart door EllinBoard Android Apps

Reacties: 15
Gelezen: 9163
Laatste bericht 23 november 2014, 17:27:23
door Birdy
Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1215
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
Hybrid cloud oplossing

Gestart door MySynologyBoard Cloud Sync

Reacties: 5
Gelezen: 3494
Laatste bericht 04 maart 2015, 20:08:01
door rjong5
Cloud Sync connecteren met andere NAS via WebDAV

Gestart door SylvesterBoard Cloud Sync

Reacties: 16
Gelezen: 5952
Laatste bericht 10 december 2017, 21:37:31
door Sylvester