Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Stefonline op 20 november 2018, 12:59:47

Titel: Cloud/Drive sync zeer traag
Bericht door: Stefonline op 20 november 2018, 12:59:47
Internet staat er vol mee maar helaas geen oplossing gevonden. Maar sinds de update naar Drive gaat het syncen onwerkbaar traag (9kb)
Als ik op aan andere manier mijn DS216 benader bv WEBDAV dan kan ik wel op normale snelheid bestanden downloaden buiten de deur.
Dus het lijkt wel of alleen Drive hier last van heeft.
Heeft iemand soort gelijke ervaringen?

Stefan
Titel: Re: Cloud/Drive sync zeer traag
Bericht door: Briolet op 20 november 2018, 14:14:06
Gaat hier wel snel. In elk geval sneller dan ik kan lopen. Al is bij de andere PC ben staat de verandering daar ook al in. (Bolletje is weer groen)
Titel: Re: Cloud/Drive sync zeer traag
Bericht door: Ben(V) op 20 november 2018, 15:56:05
Ach alles is relatief.
Een tekst bestandje lokaal over het lan synchroniseren is heel wat anders dan een bluray film over het internet.

Maar je moet er rekening mee houden dat het een synchronisatie tool is waar de hoogste prioriteit niet ligt bij snelheid.
Als een synchronisatietool zomaar ineens heel veel resources nodig gaat hebben worden we daar niet blij mee, dus dat wordt bewust beperkt.
Als je dat belangrijk vind en het gaat om grote bestanden moet je misschien een andere tool inzetten.
Titel: Re: Cloud/Drive sync zeer traag
Bericht door: Stefonline op 20 november 2018, 17:27:03
@Ben(V)
dank voor je uitleg en ik ben het ook met je eens. Maar met 9kb is wel erg langzaam. En ik weet dat het wel goed is geweest vandaar mijn vraag.
Titel: Re: Cloud/Drive sync zeer traag
Bericht door: Ben(V) op 20 november 2018, 18:07:22
Denk niet dat het aan Drive ligt, ik gebruik Drive niet over het internet maar alleen lokaal en daar merk is geen verschil met voor de upgrade naar Drive.
Titel: Re: Cloud/Drive sync zeer traag
Bericht door: Briolet op 20 november 2018, 18:48:23
Je zou kunnen kijken in de folder: "/volume1/@synologydrive/log"
Daarin staat o.a. "backup.log", "client.log" en "syncfolder.log". Misschien dat je daar constante errors tegenkomt die iets verklaren. (hoewel ik verwacht dat alleen synology dit kan duiden)

Als syncfolder.log zie ik een 1.5 MB grote file met vrijwel alleen maar de herhalende regels:
Citaat
18-11-20T17:09:35 ( 1336:15520) [ERROR] path-convert-helper.cpp(323): Fail to get share 'XX-Data' info.
18-11-20T17:09:39 ( 1336:15520) [ERROR] path-convert-helper.cpp(323): Fail to get share 'homes' info.

Die "XX-Data" share heeft niets met Drive te maken. Geen idee waarom die steeds terug komt en geen enkele andere share. Ik ervaar geen probleem, maar ik zie niet waarom die share bij mij anders is als de rest.
In elk geval kun je naar het log kijken in de hoop op een clue.