Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Witte_nl op 09 april 2014, 14:07:50
-
Sinds gisteren een nieuwe NAS aangeschaft nadat ik jaren een Qnap heb gehad.
Nu wil ik Cloudstation via QC aanmelden op de PC van het werk maar helaas krijg ik een netwerkfout, kan geen verbinding krijgen.
Ik dacht dat als ik via QC me aanmeldt dat hij niet naar de poorten kijkt. Kan het evengoed zijn dat het werk dit blokkeerd? Ik kom wel via QC op de beheerdersinterface.
Via de Qnap kon ik wel altijd de cloud gebruiken op het werk.
-
Werkt het wel als je thuis zit met b.v. je SmartPhone 3/4G (dus WiFi uit) ?
-
yep dan werkt het wel.
-
Dan wordt het op de 1 of andere manier toch geblokt door je werkgever.
Wat ik eigenlijk ook niet begrijp als je dit leest (De poort die daar genoemd wordt is dus aan de Router kant thuis:
http://blog.synology.com/blog/?p=2283
-
Maar je client wil ook via een bepaalde poort naar buiten... bedrijfsnetwerken willen nog wel eens wat dingen dicht hebben zitten. Volgens mij gaat QuickConnect er nog wel vanuit dat alle poorten richting het internet openstaan. Of heb ik het nu mis?
-
Wie weet met welke poort Cloudstation naar buiten gaat? Is dit ook 6690?
-
Hij zal via die poort de verbinding opzetten, dus die mag ook uitgaand niet geblokkeerd zijn.