Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Daddy Cools op 26 november 2019, 12:12:34

Titel: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Daddy Cools op 26 november 2019, 12:12:34
Hallo allemaal,

Ik heb waarschijnlijk een firewall instelling fout.
Want als ik via de browser naar https://mijndomein.nl/drive ga kom ik erin maar als ik mijndomein.nl invoer in de drive app op mijn PC dan komt hij er niet door en geeft "Verbinding is mislukt! Controleer netwerkinstellingen".

Hoe kan ik dit het best diagnostiseren?

Bedankt,
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Briolet op 26 november 2019, 12:52:48
Gebruik expliciete poorten in de url's
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Daddy Cools op 26 november 2019, 13:41:13
Hallo Briolet, Dit had ik al geprobeerd en leverd in de desktop app geen soelaas.
De browser heeft het niet nodig want die werkt gewoon.
Vandaar dat ik ook ergens aan firewall denk.
DSM in de browser werkt maar nu de app nog.
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Birdy op 26 november 2019, 13:51:16
LAN: Wat als je het IP-Adres gebruikt i.p.v. mijndomein.nl ?
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Birdy op 26 november 2019, 13:54:08
WAN: dan moet poort 6690 zijn ge-forwarded of gebruik Quick Connect.
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Daddy Cools op 26 november 2019, 14:23:33
Top Birdy,

LAN werkt met beide aangezien deze in mijn DNS server staat.
WAN: Daar had ik de 6690 niet doorgezet.
Trouwens kan je die 6690 aanpassen (makkelijk)?
Want ik heb een poort voor drive aangemaakt in het toepassingsportaal maar dat is dus blijkbaar de browser versie en de Apps hebben dus toch de 6690 nodig. Klopt mijn redenatie?

Anyway bedankt maar weer voor het meedenken.
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Birdy op 26 november 2019, 14:31:28
Poort 6690 is van en naar Cloud Station dus, als je Drive gebruikt, dan wordt de verbinding naar Cloud Station opgezet.
Titel: Re: Drive via App verbind niet via browser wel????
Bericht door: Briolet op 26 november 2019, 14:38:44
WAN: Daar had ik de 6690 niet doorgezet.

Daarom schreef ik ook om expliciete poorten te gebruiken in de url. Dan ben je je beter bewust welke poorten je gebruikt.