Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: hahadmin op 03 mei 2018, 15:32:54
-
Hallo,
Ik heb bepaalde type documenten (extensies) die niet worden gesynchroniseerd met Drive. Ik weet dat je in cloudstation destijds bepaalde types kon uitsluiten maar dat kan ik in Drive niet terugvinden.
Kan iemand mij zeggen waar ik dat in kan stellen?
Met vriendelijke groet,
Marco
-
Dit zijn de beperkingen:
eerder gesynchroniseerde mappen of bovenliggende of onderliggende mappen van een gesynchroniseerde map kunnen niet worden geselecteerd.
De volgende bestands- en schijftypes worden niet ondersteund op Drive for PC:
Windows-schijven
Windows-snelkoppelingen
Mac-alias
Windows symbolische koppelingen
Verborgen bestanden
Windows-mappen met deze attributen:
OFFLINE
REPARSE_POINT
SYSTEEM
TIJDELIJK
Bron: DSM Help (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/SynologyDriveClient/synologydriveclient).
-
Hoi Birdy,
Bedankt voor je snelle reactie. Helaas is het niet wat ik bedoelde. Het gaat mij om PDF bestanden die niet worden gesynchroniseerd. Ik heb net nog in het bestandsfilter gekeken maar dat PDF niet bij de uitgesloten bestanden dus die zouden gewoon mee moeten gaan in de synchronisatie.
Groet,
Marco.
-
Klopt, je hebt ook geen extensie genoemd.
Maar goed,. pdf zou meegenomen moeten worden.
Melden als een bug?
-
Ik heb een ondersteuningsverzoek aangemaakt. Bedankt zover. Als zij een oplossing hebben, laat ik dat hier weten.
Groet,
Marco.
-
Je kunt ook de extensie aanpassen om te zien of hij dan wel synchroniseert. Dan heb je meer zekerheid dat het echt aan de extensie ligt.
Overigens heeft Drive niet alleen filterregels op de cliënt PC maar je kunt op de nas ook filterregels maken per gebruiker. Default zijn daar echter geen regels.
-
Goede test.
Ik heb inderdaad van een van de bestanden die al in de map stond deze veranderd in een extensie die wel wordt gesynchroniseerd en die wordt dan wel meegenomen in de synchronisatie. Het gaat overigens niet alleen om pdf bestanden maar ook om alle office bestanden.
Groet,
Marco
-
Ik heb contact gehad met een medewerker die er verder in gedoken is en mij de volgende uitleg gegeven. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Dear Customer,
Good day and thanks for the reply.
We have checked and found the root caused for this issue.
This model (DS214play) recommends to sync no more than 50000 files with Synology Drive, the more exceed this number, then longer time the index performance will require, hence, slow sync and more resource.
*** Reference:
For optimal response time and performance, we recommend the following settings.
• Single-core ARM: synchronize up to 15,000 files
• Dual-core ARM: synchronize up to 50,000 files
• Dual-core Intel Atom: synchronize up to 150,000 files
• Quad-core Intel Atom: synchronize up to 200,000 files
• Intel Core-i3 and above: synchronize up to 1,000,000 files
***
If the total file numbers are more than twice size of the recommended number, it would affect the performance of Cloud Station database, e.g. the client cannot connect it, sync incorrectly or the transfer speed would be slow.
We suggest you disable the less important folders on Synology Drive > Team Folders to reduce the total file number to enhance the indexing performance as a test. That would be helped.
Our developer is still enhancing the performance of the Synology Drive, it would be updated if we have any improvement. Sorry for any inconvenience caused.
Sincerely,
Technical Support
Tot zover
Groet,
Marco
-
De DS214Play heeft een Dual-core Intel Atom (CE5335)
This model (DS214play) recommends to sync no more than 50000 files with Synology Drive
Dat klopt dus niet, zou moeten zijn 150000: Dual-core Intel Atom: synchronize up to 150,000 files
-
Ik heb even in de Help gekeken. Deze limieten worden daar niet genoemd. Als die bekend zijn, hadden ze er eigenlijk vermeld moeten worden. Jammer. In elk geval bedankt voor het melden.
-
Ik heb even in de Help gekeken. Deze limieten worden daar niet genoemd. Als die bekend zijn, hadden ze er eigenlijk vermeld moeten worden. Jammer. In elk geval bedankt voor het melden.
Ok, dank je voor de update. Ik vind het wel een vreemd verhaal er raar dat het niet genoemd wordt in de helpfile. En aan de 150.000 zit je tegenwoordig al heel snel. In een installatiepakket voor een website zitten er vaak al zoveel. Wanneer je die dus al laat syncen dan ben je al het haasje.
Ik heb nu dus alle bestanden rechtstreeks op de NAS gezet en benaderen ze voortaan alleen nog maar via WebDav vanaf de verschillende apparaten. De sync heb ik eruit gegooid.
Groet,
Marco.