Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: rolandd op 30 juli 2019, 09:57:42
-
Goedendag,
Van de week de update naar versie DSM 6.2.2-24922 Update 2 gedaan. De update zelf verliep zonder problemen. Later kwam ik er achter dat ik niet meer in Drive kan komen. Ik kreeg de melding dat ik naar Package Center > Synology Drive Server moet gaan en op Run moet klikken. Daar aangekomen, zie ik dat er een foutmelding staat. "Failed to upgrade Synology Driver Server database. Please try again or delete the database." Afbeelding hiervan ook bijgevoegd.
Nadat ik op de delete knop had geklikt lijkt er niets te gebeuren. Probeer ik die Synology Drive te de-installeren dan moet ik ook Synology Office de-installeren. Beide dan maar gedaan. Opnieuw geïnstalleerd maar de foutmelding blijft.
Wat is nu de beste aanpak? Backup maken van die database, dan de-installeren en bij de-installatie aangeven dat die alles weg mag gooien? Hoe maak je een backup van die database, is dat via SSH? Ik had al even gekeken maar weet niet echt waar ik het zoeken moet ::)
Bedankt voor jullie hulp.
RolandD
-
Die database heb je alleen nodig voor de versies en de reeds gewiste files. Als dat onbelangrijk is, kun je de database ook gewist laten.
De database backuppen is lastig als je niet weer waar alles staat. Hyperbackup staat hem wel op. Maar als hij corrupt is, is het zinloos om te backuppen. Dan is het zinvoller om de nieuwe versie helemaal te deïnstalleren en de versie van voor de upgrade uit de hyperbackup terug te zetten. Dat heb ik ook wel eens met packages gedaan als de 'vernieuwing' buggy was.
De database kun je ook binnen de drive admin console wissen. Misschien helpt die optie.
-
Bedankt voor de reactie @Briolet
Als ik de database binnen de drive admin console wil wissen dan komt die terug met Operation failed. Verder ook niet erg informatief.
Nog eens een andere combinatie geprobeerd. Synology Office ge-deinstalleerd en daarna geprobeerd de database te verwijderen maar dat wil ook niet.
Daarna Drive gestopt, gestart, weer die database verwijdert, wilde weer niet. Nog een keer gestopt en toen ging ik erin om het nogmaals te verwijderen, nu is die ineens groen.
Synology Office weer geïnstalleerd maar ik blijf continu vage meldingen krijgen als "An error occured. Please try again later" en "The operation failed. Please log in to DSM again and retry.".
Bij Team folder in Synology Drive Admin console staat het aantal versies op 716102332. Dat goed zetten lukt ook niet want bij het opslaan zegt die weer "An error occured".
Ik had er genoeg van, alles eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Ingelogd in Office en ik zie alles staan maar schijn bedriegt, het zijn alleen pointers waar niets achter zit.
Maar ja, you win some, you lose some ;)
Nogmaals bedankt.