Auteur Topic: filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict  (gelezen 1166 keer)

Offline AnovaF

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict
« Gepost op: 17 november 2014, 20:46:52 »
Hallo,

Ik gebruik de Cloud service op een directory en krijg sinds een paar dagen zogenaamde conflicten op sommige files.

Dit wordt aangegeven als: filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict.orginele_extensie

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt, Gerben
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2 x WD20EFRX-68EUZN0

Offline Robbedoes

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 71
  • -Ontvangen: 89
  • Berichten: 618
Re: filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2014, 22:57:45 »
De file is dan zowel op je PC veranderd, als op de NAS.
Kan gebeuren als de verbinding verbroken is en/of de cliënt niet zijn werk heeft kunnen doen.
CloudStation weet dan niet welke vervangen moet worden en maakt een duplicaat met die naam.
Heb dat in het begin ook wel gehad en het is een kwestie van kijken welke goed is en de andere wissen.
Na de sync van het wissen kan je dan de bestandsnaam herstellen als de conflictversie de juiste moest zijn.
DS620slim [6x Samsung SSD 870 EVO (TLC) 4TB], 2x8GB Ram, Btrfs - DSM 7.2 met 1 pool SHR-1 (netto 18TB en 1 schijf fouttolerantie)
DS124 [1x Samsung SSD 870 QVO (QLC) 8TB] (back-up NAS) - DSM 7.2
DS214play [2x Seagate NAS HDD 4TB] (ST4000VN000) - DSM 7.1
DS115J      [1x Western Digital Red 4TB] (WD40EFRX) - DSM 6.2

Offline AnovaF

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2014, 22:29:36 »
Hallo,

Bedankt voor je antwoord, maar dat lost mijn probleem met de Cloud service niet op.

Cloud service draait bijna een jaar probleemloos op mijn NAS, maar na de upgrade naar de nieuwste versie van het Cloud package is het helemaal mis. Vandaag 3 nieuwe files toegevoegd aan een directory in de Cloud en ik kreeg er onmiddelijk 2 terug met een conflict.

Volgens mij een gigantische bug in de nieuwe versie van Cloud Package. Ik heb Cloud Station maar verwijderd. Wachten tot de bug gerepareerd is door Synology. Jammer!
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2 x WD20EFRX-68EUZN0

Offline Robbedoes

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 71
  • -Ontvangen: 89
  • Berichten: 618
Re: filenaam_pcnaam_nov-17-200426-2014_Conflict
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2014, 22:53:49 »
Jammer dat het bij jou niet goed blijft gaan. Bij mij loopt het probleemloos.
Wellicht goed om de cliënt te de-installeren en opnieuw te installeren.

Hij gaat dan wel weer opnieuw alles syncen, maar lost wellicht wel je probleem op.

Wel vreemd dat het met nieuwe files ook fout gaat, is de datum en tijd op de NAS wel goed?
Ik heb dezelfde tijdserver ingesteld als op mijn PC's.
DS620slim [6x Samsung SSD 870 EVO (TLC) 4TB], 2x8GB Ram, Btrfs - DSM 7.2 met 1 pool SHR-1 (netto 18TB en 1 schijf fouttolerantie)
DS124 [1x Samsung SSD 870 QVO (QLC) 8TB] (back-up NAS) - DSM 7.2
DS214play [2x Seagate NAS HDD 4TB] (ST4000VN000) - DSM 7.1
DS115J      [1x Western Digital Red 4TB] (WD40EFRX) - DSM 6.2