Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Tripl3 D op 05 juli 2015, 17:29:20
-
Ik probeer een 2e laptop aan Cloudstation te koppelen, maar bij het inloggen krijg ik de volgende melding:
Er is een fout opgetreden (foutcode: -3). Neem contact op met de Synology online-ondersteuning voor hulp
Ik heb de Synology site en het forum doorgespit, maar ik kan hier niets over vinden.
Voordat ik verder contact met ze op neem vroeg ik me af of iemand mij hier misschien verder kan helpen?
Ik zie namelijk op de NAS (bij Cloudstation) zelf wel dat er contact is geweest met de laptop omdat hij tussen de clients staat.
Wat gaat er mis?
-
Heb je de laatste versie er op staan? Zijn alle software versies - dus ook op de server - de laatste versies?
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Ja, laatste versie staat er op. Ja, zojuist nog een keer gecontroleerd en alles is bijgewerkt.
Eerder ook al Cloud Station Client verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat hielp niet.
Ook zo apart dat die foutcode nergens is te vinden. Nu is het gokken wat het probleem is.
-
Maak eens op de pc die fouten geeft een nieuwe gebruiker aan een probeer daarmee eens te connecteren met cloudstation.
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Ik neem aan dat je bedoelt op de NAS? Of bedoel je een nieuwe windows gebruikersnaam?
-
En nieuwe gebruiker op de pc. Onder Windows dus want ik neem aan dat het met de 'NAS' gebruiker wel lukt om vanop je eerste pc in te loggen?
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Mag ik vragen wat dat voor verschil zou moeten maken? Op beide laptops ben ik de enige gebruiker en tevens dus administrator.
Enige 2 verschillen is dat de 1 Windows 7 heeft en de andere Windows 8.1 en dat ze beiden al een andere gebruikersnaam hebben.
Dus bij de 1 (als voorbeeld): Jantje en bij de ander Henkie. Dus dit zou niet moeten bijten.
Ook de laptops hebben beiden een andere naam.
En ja met de NAS gebruiker lukt het inderdaad wel om vanaf laptop 1 in te loggen.
-
Er is een fout opgetreden (foutcode: -3). Neem contact op met de Synology online-ondersteuning voor hulp
Ik heb gezocht naar foutcode "-3" maar, die kon ik niet vinden, wel foutcode 3: Permission denied.
Misschien toch even permissies checken.
En anders dus: "Neem contact op met de Synology online-ondersteuning voor hulp"
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Maar welke permissies bedoel je precies? Vanuit de NAS of juist vanaf de laptop?
Ik heb namelijk ook al geprobeerd om Cloud Station Client vanaf de laptop als administrator te starten.
-
Je geeft rechten in Cloud Station.
-
@Birdy
Je bent er maar druk mee ;D
-
Druk, en zeker met verwijderen van onnodige citaten.....
Lijkt wel of men niet meer de vorige berichten leest/ziet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
@Birdy : Je geeft rechten aan gebruikers van de NAS. Als ik op beide laptops met dezelfde gebruiker inlog, dan zou dit toch niet ineens permissieproblemen op moeten leveren?
-
@Birdy : Kun je aub antwoord geven op mijn vraag?
-
Ik denk dat er gewoon weinig mensen de Cloud Station Client gebruiken. Dus ook weinig mensen met ervaring en tips.
-
Ik had dezelfde foutcode en na het verwijderen van de software op de pc en nieuw installeren werkte het wel.
Ik had eerst de software onder een andere gebruiker gedownload. Weet niet of dat de reden kan zijn.
De 2e keer heb ik de software gedownload onder dezelfde naam waarmee ik hem vervolgens ging gebruiken. Ik denk niet dat je de client met 2 dezelfde accounts kan gebruiken.
-
Deze Topic gaat niet over Cloud Station Client package (NAS<>NAS) maar over Cloud Station PC<>NAS.
Dus nu maar eens verplaatsen. ;)
-
Hee mensen,
ik ben vandaag ook tegen deze foutmelding aangelopen. Voor mij was de oplossing alsvolgd:
1. Login als administrator op de webinterface van jouw NAS.
2. Verwijder via de FileStation de CloudStation map van het betreffende account (/homes/-accountnaam-/CloudStation/), niet vergeten om alle data eerst op te slaan als dat van toepassing is. ;)
3. Onder Configuratiescherm -> Gebruiker-> -accountnaam- -> toepassingen: Zet een vinkje bij CloudStation Server onder weigeren en druk op 'OK'
4. Selecteer opnieuw het account en navigeer naar de tab 'toepassingen', Zet het vinkje ditmaal bij CloudStation onder bij toestaan en druk op 'OK'
De CloudStation map wordt automatisch opnieuw aangemaakt, je kunt nu je bestanden weer terugplaatsen in de CloudStation map.
Probeer nogmaals via de CloudStation applicatie verbinding te maken.
Hopelijk helpt dit bij jullie ook.