Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: gerlieve op 25 oktober 2012, 12:42:32
-
Ik heb Cloudstation gestart. Daarna in Cloudstation Beheer Delen aan gezet met 2 mappen waar respectievelijk 356 Gb en 110 Gb in zit. Daarna ging de Diskstation data schrijven. Na circa 4 uur schreef de Diskstation nog steeds data en zag ik dat de overgebleven ruimte op de harde schijven met 200 Gb was afgenomen tot slechts 45 Gb. Toen heb ik Cloudstation Beheer Delen van de mappen uitgezet en direct stopte het schrijven van data. Maar de ruimte op de harddisk bleef slechts 45 Gb en ik wil de vrije ruimte van 245 Gb van voordat ik Cloudstation inschakelde terug hebben. Ik heb al geprobeerd om Cloudstation helemaal uit te zetten, maar er veranderde niets aan de vrije harde schijfruimte. Het lijkt erop dat Cloudstation een kopie van de mappen naar een onzichtbaar bestand wegschrift. Ik kan de extra ruimte die deze kopie inneemt niet in Filestation terugvinden. Wat te doen?
-
Ongelofelijk :lol:
CloudStation is niet bedoelt voor zoveel grote bestanden! Het wordt ook maar ondersteund voor maximaal 1GB.
Kijk eens in de Home folder van de gebruiker(s). Daar zou een mapje CloudStation moeten staan, misschien zet die alles daar na toe?
-
Die 1GB was er bestand, is nu 5 GB dacht ik.
Maar 460GB in een cloud zetten is inderdaad vrij pittig 8)
-
Ik heb hulp gevraagd bij Synology Online Support. Hun reactie was: "Please enable Cloud Station and from there delete the files in the Cloud Station shared folder that you do not wish to keep (**Please make sure you do not want these file anymore, once you delete them they will be gone)
Once deleted from the Cloud Station, it should free up your HDD capacity once more. Then you can proceed to disable Cloud Station."
Inmiddels had ik al in de verkeerde volgorde en zonder resultaat deze acties uitgevoerd. Synology Online Support reageerde daarop: "I've arranged some time with our developers for checking this issue first hand. We will need your permission to get into your system via telnet access and have a closer look at this problem for solving it. Please help to provide us with the information below so we can access your system for a data recovery attempt."
Toen ik dit bericht ontving had ik het volume al opnieuw geformateerd en was ik al begonnen met bestanden op de DS te zetten. Later kwam op mijn reactie nog een bericht van Synology Online Support: "Thanks for your update and we're glad to hear you've found a solution. However, after further discussion with our developers, they notified that actually the extra space taken up by Cloud Station is used for versioning of files, and is normal. Nevertheless, since you bring it up, I'll be glad to have our developers analyze this issue for enhancement and clarification in our documentation."