Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Wim N op 01 december 2013, 12:46:01
-
Ik heb een HD 1 crach gehad met mijn DS412+. Een nieuwe harddisk er ingezet en de Nas laten herstellen.
Ik heb ook de laatste update 1 geinstalleerd. De Nas geeft aan dat volume 1 weer normaal is.
Alleen mijn cloud station werkt niet meer op mijn computers. Hij blijft de melding geven "Bezig met verbinden"
Hoe kan ik dat oplossen.
-
Probeer eens: Cloud stopzetten op je NAS en daarna weer aanzetten, kijken of dat helpt ?
-
Dat heb ik geprobeerd, zonder resultaat. ook op de PC cloud station opnieuw opstarten helpt niet
-
Weet niet welke versies je gebruikt maar, lees het volgende even:
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-3/probleem-met-cloud-station-2-1-2538/
Overigens, ik gebruik cloud niet dus heb geen ervaring(en) hiermee, probeer je alleen op weg te helpen. ;)
-
Misschien dat hij door de volledige rebuild niet meer ziet dat het om dezelfde 'cloud' gaat. Je kunt proberen om alle instellingen te vergeten op je pc, en de cloud opnieuw aan te maken. (Waarschijnlijk gaat hij de cloudfolder geheel opnieuw van de nas halen.)
Het blijft een nieuw pakket met de nodige gebreken. Als ik nu met min cursor naar het cloud icoontje in de menubalk gaat, veranderd mijn pointer in het 'wachten' symbool en ik kan het menu niet openen. Ook iets nieuws voor mij. Direct ernaast heb ik wel gewoon de pointer, dus is het iets wat cloudstation doet.
-
Ik heb op 1 PC van de Cloud station de koppelingen ongedaan gemaakt en de cloudstation opnieuw opgestart. Hij gaat dan de verbinding testen. Ik krijg dan de melding dat de verbinding is mislukt. Ik kan wel met Windows verkennen op mijn NAS komen en daar de bestanden ophalen. Er is dus een netwerkverbinding met de NAS.
Wat ik ook gek vindt is dat als ik Packets update wil uitvoeren, dan krijg ik de melding dat het systeem bezet is.
-
Even dit:
Ik heb een HD 1 crach gehad met mijn DS412+. Een nieuwe harddisk er ingezet en de Nas laten herstellen.
Ik ben van mening dat dit niet de oorzaak kan zijn dat Cloud niet meer goed werkt.
Ik heb ook de laatste update 1 geinstalleerd.
Kan deze update de oorzaak zijn ?
Fixed Issues
Fixed a system security issue.
Improved the compatibility of file uploading with Internet Explorer 11 in File Station.
Volgende vraag is, heb je die update direct na de repair gedaan ?
M.a.w. weet je of Cloud nog wel goed werkte tussen de repair en update [ Version: 4.3-3810 Update 1] ?
-
Wat ik ook gek vindt is dat als ik Packets update wil uitvoeren, dan krijg ik de melding dat het systeem bezet is.
Dat is ook gek echter, welk systeem is dan bezet ? De NAS of de remote Server die de update wil doen (Synology of andere Package Sources).
-
Ik heb de update direct nadat het systeem was hersteld gedaan en niet voor die tijd gecontroleerd of alles goed werkte.
Ik heb een schermafdruk gemaakt van systeem bezet bij de pakket update.
De NAS ook geheel uitgezet en na een paar minuten weer opgestart heeft niet geholpen.
-
Heb je gekeken bij broncontrole / processen ??
-
Media Server misschien in gebruik ?
Zet die even uit en probeer opnieuw.