Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: superfunki op 10 mei 2015, 16:16:33
-
Gek genoeg stopte de CS client op mijn lsptop er ineens mee, cloudtstation geeft een status niet normaal melding.
Specifiek:
het ssl certificaat van diskstation is niet betrouwbaar. Dit betekent dat het een zelfondertekend certificaat of dat iemand probeert uw verbinding te onderscheppen
- Cloud station op de nas lijtk goed te werken (telefoon> NAS gaat bijv goed)
- Client op laptop verwijderen en opniehet uw installeren geeft eenzelfde melding
- Rechten in cloudstation staan juist naar mijn weten
- En, ik heb naar mijn weten niets veranderd. Gisteren werkte het lekker, vandaag niet meer.
Ik heb uitgebreid op dit board en internet gezocht maar kom er nog niet helemal uit.Iemand een tip wat ik kan proberen op deze mooie zonnige dag?
-
Lees deze eens even door. (http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/installatie-geldig-beveiligingscertificaat-op-synology-nas/)
-
Het is alleen vreemd dat deze melding uit heldere hemel komt terwijl het steeds werkte.
Zelf gebruik ik ook self-signed certificaten en heb CS nooit horen klagen. Misschien een éénmalige waarschuwing bij eerste gebruik, maar dat weet ik dan niet meer.
-
Dat is inderdaad heel raar. En ik heb gezien dat het alle gebruikers van mijn NAS zo is, dat hun cloud station client niet werkt. Vanaf telefoon en zo wel, en cloud sync ook. Ik zal eens in die link van Birdy duiken, ingewikkelde stof voor mij nog op het eerste gezicht
-
Lees deze eens even door. (http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/installatie-geldig-beveiligingscertificaat-op-synology-nas/)
Ik heb een avond lang zitten klooien hiermee maar loop hartstikke vast. Als ik de SSL verbindingen inschakel (waarbij ik de omschreven DSM al niet kan vinden :o ) kan ik via het genoemde adres mijn nas niet bereiken. Het certificaat aanmaken lukt, maar moet ik dat per se valideren met het domein van mijn quickconnect? Heb namelijk ook nog wel een ander domein+ mail helemaal los van synology.
Anders moet ik als ik het goed begrijp de hele trits perl, mail server, mail station enz instellen? Ik zal het gewoon proberen met m'n eigen domein :)
Wat een werk voor iets wat het grandioos deed :oops: Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fijn om te leren en er mee bezig te zijn, maar er is geen zicht op een oplossing lijkt wel
Nog iets vreemds, in de logboeken van cloudstation staat 'system' gisteren duizenden bestanden heeft toegevoegd, wat lijkt op de bestanden van mijn laptop. Maar ik heb het programma al twee dagen uit staan...
-
Er is nu een nieuwe versie van cloudstation voor de pc beschikbaar op de Synology-site.
Misschien lost deze het probleem op.
-
het ssl certificaat van diskstation is niet betrouwbaar. Dit betekent dat het een zelfondertekend certificaat of dat iemand probeert uw verbinding te onderscheppen
Ik heb toevallig Cloud Station opnieuw op een iBook geïnstalleerd. Daar kreeg ik nu ook deze melding bij het instellen. Maar bij mij geen probleem. Ik kon gewoon op de "doorgaan" button klikken, ten teken dat mijn certificaat wel okay was.
-
Hmm,
Had ik dus ook sinds vandaag. Na installatie van nieuwe versie (3.2-3475) is alles weer normaal.
Wat ik echter niet begrijp is waarom CS nu probeert alles weer 'opnieuw' te syncen (> 65.000 bestanden)?
Proberen, want na een tijdje loopt ie vast en moet ik hem opnieuw opstarten, en dan pakt ie een paar honderd bestanden die al minstens een jaar lang niet gewijzigd zijn.
Vreemd allemaal. Misschien is het preventief onderhoud wat CS uitvoert. Ik laat het maar even draaien zo, kijken wat er precies allemaal gebeurt.
-
Dat doet cloudstation standaard na een nieuwe installatie, het is eigenlijk meer checken/ vergelijken dan opnieuw syncen (en dus docs te uploaden). Duurt wel lang idd.
Ik heb ook alles er af geveegd en van voor af aan geinstaleerd. Dat heeft geholpen. Niet een certificaat vraagstukdus.
Dank voor alle suggesties hier.
-
Dat doet cloudstation standaard na een nieuwe installatie, het is eigenlijk meer checken/ vergelijken dan opnieuw syncen (en dus docs te uploaden). Duurt wel lang idd.
Duurt lang, en heeft ook behoorlijk wat processor power nodig. Ik laat dat vannacht maar even lopen, lijkt me handiger.
-
Ik ben niet blij.
Recentelijk heb ik de CS client op mijn iMac geupdate naar de nieuwste versie (3.2-3475), maar die geeft alleen maar problemen.
Ik moet die client vaak 'force quiten' en opnieuw opstarten om hem zijn werk te laten doen. En vaak genoeg kapt ie er zelf mee.
Ook het pauzeren en hervatten doet ie niet.
De interface (zichtbaar als je op het CS icoon klikt) laat ook continue hetzelfde zien, daar wijzigt niets: 'Processing nnnnnnn files' en dat getal (nnnnnnnn) wijzigt gewoonweg niet. Vreemd.
Allemaal nogal irritant omdat ik redelijk afhankelijk ben van een goed werkende cloudstation omdat die mijn werkbestanden synchroniseert tussen mijn iMac en mijn MacBook Pro.
Vreemd genoeg werk CS op de macBook Pro wel zoals het moet, en ook daar draait de laatste versie.
Tot voor de update werkte dit ook prima.
Kan ik zonder problemen de vorige versie weer installeren, of werkt die niet met de versie zoals die nu in DSM 5.2 zit.
En als dat zonder problemen kan, waar haal ik die vorige versie vandaan.
p.s.: Ik zal eerst eens kijken of een complete herinstallatie van CS Client wil werken (eerst uninstall en dan weer install).
-
Mod: Zeer onnodige citaat is verwijderd. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Heb je op de nas dezelfde versie staan als op je computers?
-
Yep,
Allebei 3.2-3475.