Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Palermo op 26 maart 2014, 18:58:01

Titel: Invalid QuickConnect ID
Bericht door: Palermo op 26 maart 2014, 18:58:01
Ho,
Ik heb een vraag.
Na jaren lang super gebruikt te hebben gemaakt van het Cloud station van synology heb ik nu een probleempje.
Ik krijg sins kort de volgende foutmelding bij het verbinden van mijn computer met de Cloudstation:
"Invalid QuickConnect ID"

Ik heb sins kort over naar:  DSM 5.0-4458           (Laatste versie)
en heb Client Cloud Station version: 3.0-3103      (Laatste versie)

Heeft er iemand misschien ok dit probleem.

Alvast bedankt
Groeten
Palermo
Titel: Re: Invalid QuickConnect ID
Bericht door: Briolet op 26 maart 2014, 20:10:28
Is QuickConnect sinds 5.0 veranderd? In het verleden kon je dat gewoon aanzetten en je kreeg dan een ID.

Nu zie ik in de configuratie iets over registreren bij Synology en het lijkt dat je nu je eigen ID kunt aanmaken. Misschien dat er nu een probleem is met backward compatibiliteit van oude ID's?
Titel: Re: Invalid QuickConnect ID
Bericht door: Palermo op 26 maart 2014, 20:22:56
Ja er is iets veranderd met de ID.
Deze kan je inderdaad ook zelf veranderen. De oude code lijkt niet meer te werken.
Ik heb nu 2 hosts waarmee ik geen verbinding kan maken.. Beide hebben dezelfde foutmelding.
Heb van alles geprobeerd. wachtwoorden opnieuw aangevraagd, andere namen geprobeerd, client station ge- downgrade. Noem het maar.

Het lijkt een beetje op een bug.. Ik zal hem morgen eens melden bij Synology. Kijken wat zij zeggen.
Mocht het nu nog werken bij jullie zou ik het zo laten en niet updaten.

Maar proberen met een test station (Mocht je deze hebben) kan zeker geen kwaad.

Mocht iemand en idee hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Titel: Re: Invalid QuickConnect ID
Bericht door: Birdy op 26 maart 2014, 20:43:39
Ik heb QuickConnect nog nooit gebruikt en heb een test DS om even te testen.
Heel eenvoudig heb ik dus QC aangezet en via:

[attachimg=1]

connectie gemaakt.

Werkt prima, vond het alleen heel erg langzaam gaan (via Leeds  ;) )

Let wel, DSM 5.0 laatste versie en nieuw geinstalleerd en nog nooit QC eerder in gebruik gehad.

@briolet
Citaat
Nu zie ik in de configuratie iets over registreren bij Synology
Klopt, je moet een MyDS account hebben en in QC wordt om je E-mail adres gevraagd van dat account.
Verder kon ik zelf een QC-ID maken.

Getest vanaf mijn lokale PC en met Smartphone van buitenaf (Binnen met WiFi dus uit).

Moet zeggen....leuke ervaring om dit ook eens gedaan te hebben  :P
Titel: Re: Invalid QuickConnect ID
Bericht door: Palermo op 26 maart 2014, 21:17:39
Ok dan heb ik een ander probleem.

Als ik naar : http://QuickConnect.to/(QC naam)
Dan krijg ik een pagina met 4 blokjes die draaien, en hij geeft aan dat hij aan het laden is..
Een aantal momenten later krijg ik de volgende pagina te zien. Zie bijlagen.

De link komt van DSM zelf (Copy past). Dus dit zou goed moeten zijn.
Ik ben er van overtuigt dat de NAS verbinding heeft met het internet (Anders zou ik geen verbinding kunnen krijgen op DSM, of apps downloaden, of upgraden).



Titel: Re: Invalid QuickConnect ID
Bericht door: Birdy op 26 maart 2014, 21:43:03
Je bedoelt dus eigen te zeggen dat het dan geen QC probleem is ?