Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: hkooij op 15 september 2012, 15:16:56
-
Hallo,
Ik had Cloud station op mijn PC draaien onder Admin en wilde nu Cloud Station deïnstalleren op mijn PC en dan weer installeren met een andere gebruikersnaam en ww. Helaas lukt me dat laatste niet, want alle gegevens lijken gewoon op mijn PC te zijn bewaard en Cloud Station begon weer gewoon te synchroniseren. Dit terwijl ik tussendoor mijn computer opnieuw had opgestart!
Is dit een bug, of kan ik dit ook op een andere manier voor elkaar krijgen? Moet ik eerst Cloud station op mijn NAS uitzetten? Doe ik liever niet...
Alvast bedankt,
Hans
-
Hallo,
Ik heb het voor elkaar.
Op mijn PC staat een Cloud Station icoontje. Met rechtermuisknop krijg je extra opties, waaronder 'Instellingen' en 'Koppeling ongedaan maken'. Instellingen kan je gek genoeg niet aanpassen, hoewel de inactieve knop Toepassen anders suggereert.
'Koppeling ongedaan maken' werkt wel, daarna kwam ik gewoon op het startschermpje waar ik Serveradres, gebruiker en wachtwoord kon ingeven.
Overigens stond gek genoeg ook de status van mijn Cloud station op 'Uitgeschakeld', hetgeen ik alleen aan kreeg nadat ik bij QuickConnect-instellingen maar een vinkje DS File had gezet, en dan Toepassen. Aanpassing van mijn quickconnect-id hielp helemaal niets, sterker nog daar staat nu wel iets, maar daarmee krijg ik echt geen verbinding, wel met de gewone ID die ook in beeld is. NB. Die ID's waren bij mij voorheen niet meer zichtbaar, stonden alleen -- streepjes. Ben benieuwd wanneer dat weer verdwenen is. Snap niet waarom dat gebeurd, maar zag op dit Forum dat meer mensen er last van hebben. Misschien dat iemand weet waar dat goed voor is, of is het gewoon een bug?
Overigens staat bij de lijst van Clients nu mijn PC twee keer vermeld, 1 keer met Admin en één keer met de andere user. Denk dat ik de rechten van admin maar afneem, misschien helpt dat...
Hoe dan ook MIJN PROBLEEM IS OPGELOST.