Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Erwin1 op 03 november 2014, 19:26:12

Titel: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Erwin1 op 03 november 2014, 19:26:12
Beste allemaal,

Ik maakte geruime tijd al gebruik van cloud station als een soort back-up voor m'n bestanden op m'n mac book. Alles werkte prima, maar merkte dat vanaf het begin dat ik de NAS heb alles traag werkte. Video station, music station maar ook de interface op internet werkte langzaam.
Na lang zoeken, ben ik erachter gekomen dat zodra ik cloud station uitschakel de NAS prima functioneert. Alle app's werken met de juiste snelheid.

Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van synology, maar zij vertelde me dat het vrij normaal is dat cloud station wat meer CPU verbruikt. En dat het wel even kan duren voordat de CPU zakt.  Zij denken dat het te maken heeft met grote bestanden, terwijl het gaat om een paar word bestanden, en ik niet kan zien dat er na een tijdje gesynchroniseerd word.

Ondanks hun mening, vind ik het niet normaal dat de NAS praktisch onbruikbaar is wanneer cloud station draait. Hebben jullie dezelfde mening? Of ervaren jullie dit ook? Zou het helpen wanneer ik cloud station opnieuw installeer? Maw wie kan me helpen..

Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Robert Koopman op 03 november 2014, 19:53:35
Maar wat is CS dan aan het doen? Dat s wel de vraag aan Synology.
Ik gebruik CS al jaren naar volle tevredenheid, ervaar geen langzame werking van andere zaken.
Heb voornamelijk Office bestanden in de Cloud staan.
Of heb jij bestanden erin staan die veel wijzigen?
Geen .pst bestand van Outlook bijvoorbeeld?
Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Robbedoes op 03 november 2014, 21:31:21
Ik gebruik CloudStation ook en heb wel bestanden die veel wijzigen, zoals Outlook .pst bestanden en die zijn nog vrij groot ook. Performance vermindering van de NAS is te verwaarlozen als je eenmaal alles gesynct hebt.
Ik het begin moet je wel alles goed nalopen of hij niet ergens op blijft hangen, maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Ook bij nieuwe files niet, zoals bijvoorbeeld images van de PC e.d.
Ik heb wel het aantal versies terug gezet naar 10 en af en toe ruim ik de oude versiegeschiedenis op.
Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Briolet op 03 november 2014, 21:58:30
Ik gebruik Cloud Station vanaf het begin (DSM 4.0) op een zwakke 212j en heb nog nooit snelheid issues gehad.
Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Erwin1 op 04 november 2014, 14:57:17
Vreemd hoor, naja ik heb wat kern logs verzamelt die ik maar eens op zal gaan sturen. Kijken of ze daar iets in kunnen vinden.
Er staan geen .pst bestanden in de cloudmap, + ik ben de enigste computer die gebruik maakt van cloudstation. De versiegeschiedenis staat niet hoger dan 5 dus daar zou het probleem ook niet mogen zitten.

In het begin werkte cloudstation vrij goed, het probleem is ontstaan na een update. Maar welke, is een goede vraag..
Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Briolet op 04 november 2014, 15:13:46
In de beta versie 3.1-3235 heb ik nu wel twee keer gehad dat het soms erg lang diskactiviteit veroorzaakte met een cpu verbruik richting 100%.
Na stoppen en weer starten van cloudstation bleef hij dan weer een paar dagen rustig. Maar dat was een beta en is ook maar 2x gebeurd.

Wel zie ik nu dat Cloud Station niet goed met de nieuwe Yosemite release van Apple werkt: Hij start niet meer vanzelf op. (Tijdelijke oplossing is om hem aan de startup items toe te voegen)
Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Erwin1 op 13 november 2014, 10:44:46
Probleem lijkt te zijn opgelost nadat ik de app op computer en NAS heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd. Ben ondertussen ook overgegaan op DSM 5.1 dus weet niet waar de oplossing nu precies heeft gelegen..
Titel: Re: Nas kan het niet meer aan..
Bericht door: Erwin1 op 17 november 2014, 16:38:18
Helaas ben ik met m'n vorige reactie iets te vroeg geweest  :o
Sinds een aantal dagen na de update is het probleem weer terug, heb nog een paar keer een reboot gedaan maar probleem blijft terug keren  ::)

Heb synology weer om raad gevraagd, maar het is momenteel nog stil.. Weet ook niet of dat iets zinnigs oplevert.
Ben nu al aan het kijken naar alternatieve maar kan zo direct niets vinden..  :(