Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Sykkelhus op 18 maart 2020, 10:51:56
-
Ik heb mijn nas 415+ opnieuw ingesteld omdat ik niet tevreden was overdekt werking.
Nu heb ik Synology web assistant gebruikt om opnieuw op te zetten ik kan de nas via mijn iMac vinden, alleen de programma's die ik wil gebruiken kunnen geen verbindingen leggen clou server
-
Wat is nou je vraag?
-
De vraag is ,hoe kan ik die verbinding wel maken
-
Ik denk dat je eerst helder moet uitleggen wat je wilt bereiken...
Je schrijft "Nu heb ik Synology web assistant gebruikt om opnieuw op te zetten ik kan de nas via mijn iMac vinden, alleen de programma's die ik wil gebruiken kunnen geen verbindingen leggen clou server" is niet erg duidelijk, zou je wat minder bondig kunnen zijn?
Dus, heb je contact met je NAS vanuit de synology web assistant? Zo ja, Wat wil je daarna bereiken, ofwel wat is jouw gewenste einddoel?
-
De bedoeling is dat ik van mijn foto's weer een backup kan maken op de nas, evenzo mijn muziek collectie
maar ik kan niet vinden waar ik dat moet instellen
-
Kan je de NAS bereiken vanuit je Apple PC via een browser zoals Safari / Firefox / Chrome?
-
ja ik kan alles zien ,de nas de programma's alleen weet ik niet hoe ik de backup kan maken.
-
Map aanmaken op je NAS en je bestanden vanuit je pc er naar uploaden is natuurlijk een mogelijkheid
-
Het gaat over "Cloud Station ShareSync".
Ik heb mijn nas 415+ opnieuw ingesteld omdat ik niet tevreden was overdekt werking.
Dus, even helemaal terug, wat heb je nu precies gedaan:
- Alleen DSM opnieuw geïnstalleerd ?
- "Standaardinstellingen terugzetten" toegepast en dus geheel opnieuw begonnen ?
Voordat je bovenstaande gedaan had, werkte je al met "Cloud Station ShareSync" ??
Overigens, "Cloud Station ShareSync" wordt/is vervangen door "Synology Drive ShareSync" dus, het is beter om over te stappen.
-
Cloud Station Server wordt nu vervangen door de nieuw toepassing Synology Drive Server die de originele en belangrijkste functies overneemt.
Voor optimale prestaties en gebruik van de nieuwe functies raden we u aan om een upgrade naar Synology Drive Server uit te voeren. Alvorens aan de slag te gaan, raden we u aan om deze tutorial te lezen om meer te weten over de functieverschillen en upgrade.
Cloud Station is een service voor bestandsdeling waarmee u bestanden kunt synchroniseren tussen een gecentraliseerd Synology NAS-apparaat en meerdere Synology NAS-clientcomputers, computers en mobiele telefoons.
Om een naadloze synchronisatie van uw gegevens tussen meerdere Synology NAS-apparaten mogelijk te maken moet een Synology NAS als hostserver worden geselecteerd en de rest van de gekoppelde Synology NAS-apparaten zullen als clientapparaten fungeren.
Om bestanden met clientapparaten te kunnen synchroniseren moet het pakket Cloud Station Server op de hostserver worden geïnstalleerd en een pakket Cloud Station ShareSync op elk Synology NAS-clientapparaat waarmee u wilt synchroniseren.
Heb je dan een Host NAS waarmee je wilt gaan syncen ?
Ik heb het vermoeden dat je op het verkeerde been staat met "Cloud Station ShareSync" of sta ik op het verkeerde been. ;)
-
Ik heb alles gereset incl.de nas
via gsm alles weer geïnstalleerd.mappen aangemaakt
en de cloud drive share sync en cloud station server.
Maar ik kan geen plek vinden waarop ik een backup kan maken in een van deze programma,s
-
dit is wat ik zie als ik dsm in beeld heb
-
Even vanuit een andere hoek bekeken:
Je wilt backups maken van je iMac toch ?
Waarom gebruik je niet gewoon Time Machine (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Backup/How_to_back_up_files_from_Mac_to_Synology_NAS_with_Time_Machine) van Apple ?
-
Het gaat voornamelijk om het veiligstellen van foto's +/- 20.000 en muziek, de iMac is in een poep en een zucht weer geïnstalleerd als dat al nodig blijkt
-
Cloud Station Backup (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/CloudStationBackup/cloudstationbackup) dan ?
-
dit is de melding die ik dan krijg ook alles ingevuld met ip etc werkt dus niet
-
Kan er niets anders van maken dan wat er staat, denk dat je of typ fouten maakt of het IP-Adres is fout.
-
Ik knoei wel verder ,maar echt gebruikt vriendelijk is het niet allemaal.en van Synology krijg je ook de meest vreemde antwoorden.
Bedankt zover ik puzzel wel verder
Grt Henk
-
Tja, ik zou gewoon TimeMachine gebruiken. Perfecte mac-ondersteuning en ook het terugzetten gaat heel goed. Met cloud station of Drive zie ik nog steeds bugs die het terugzetten een crime kunnen maken.
-
Ikga wel eens proberen met de mac ,kan dat dan ook op de nas?
-
Ik heb je de link gegeven hoe dat werkt !!
-
Ja dieneb ik ik ga aan de slag
dank zover ,laat je weten of het werkt
Groet Henk
-
Ik ben nog even aan het stoeien ,maar krijg dan deze berichten
ik zal wat screenshots bijvoegen
Hopelijk kun je er wat mee
b.v.dank
-
Alles zover dat hij schijven en computer vind krijg ik deze meldingen.
-
Volgens mij probeer je alles van de Mac te back-uppen echter, niet alles kan.
Ik denk nog steeds, dat je beter Time Machine kan gebruiken.
-
De vraag is ook waarom je die folder perse wilt backuppen als je er geen rechten op hebt? Ik zie dat je die expliciet moet aanvinken in de settings.