Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Albel op 19 februari 2024, 15:01:44
-
Ik kreeg een melding bij synology drive client dat ik niet meer kon syncroniseren omdat de schijf bijna vol was. Dit verbaasde me wel omdat ik nog enkele dagen voordien dit had bekeken en er nog ruimte genoeg was. Toen ik na de melding ging kijken stond de teller op 97%. Ik heb toen alle prullebakken geledigd waar hij uren voor nodig had omdat ik van zolang ik dit toestel heb nog nooit gedaan had. Honderden gb heb ik gewist. Nu staat de teller op 99% volledig vol dus. Ik heb een topic gevonden op het forum maar daar ga ik echt niet veel verder meekomen wegens te moeilijk. Daar wordt gebruik gemaakt van Putty (manual 474 blz) maar dat gaat m.i. vooral over een verbinding op afstand wat voor mezelf niet nodig is. Iemand een oplossing voor dit probleem?
-
Geen oplossing zonder meer info.
- Je zou Opslaganalyser kunnen draaien, kies dan alleen voor Gedeelde mappen, misschien kan je dan zien waar het probleem zit.
- Heb je onlangs iets nieuws geïnstalleerd ?
- Is er meer wat we moeten weten ?
-
Dit verbaasde me wel omdat ik nog enkele dagen voordien dit had bekeken en er nog ruimte genoeg was.
Dit laat me altijd schrikken. Waar komen die files vandaan? Toch geen ransomeware die alles aan het versleutelen is?
-
Bedankt Birdy voor je snelle antwoord.Heb de analyser nog eerst moet downloaden maar nadat ik deze liet lopen kreeg ik een email :
Kan geen schijfgebruiksrapport van OpslagAnalyse genereren omdat er een fout tijdens het genereren is opgetreden.
Reden: A data write error occurred while generating the usage report.
-
Ondanks dat ik heel wat ruimte heb vrijgemaakt (vooral via verkenner op pc ? Fout?) kan ik nu mijn drive niet meer instellen vanwege de server vol. De manieren om dit te herstellen die ik vond op internet lukken niet. Ik mag eerder welke knop aan tikken ik krijg enkel de melding dat de server vol is. Iemand een oplossing ? Bij opslag heb ik 53% gebruikt maar bij opslag analyser staat mijn schijf bomvol.
-
Controleer eens:
Prullenbakken legen
Even systeem herstarten
Kijken naar verborgen bestanden
Te veel versies
-
Heb je nieuwe Topic toch maar even samengevoegd om het plaatje compleet te maken, geeft wat duidelijkheid waarmee je zat/zit te stoeien.
-
Bij opslag heb ik 53% gebruikt maar bij opslag analyser staat mijn schijf bomvol.
Maak van opslag en opslag analyser eens een printscreen en plaats deze in dit Topic.
-
Ik heb het probleem kunnen oplossen door Drive te wissen en terug te installeren. Zeer waarschijnlijk lag het aan het aantal versies dat bewaard bleef. Door het wissen en herinstalleren worden ook al die opgeslagen versies gewist. Opgelost dus maar toch dank aaan ieder die de moeite deed te helpen.
-
Drive heeft ook eigen prullenbakken die je binnen de drive omgeving moet legen. (Hierover is er ook veel geschreven op het forum). Dit staat los van de prullenbak op elke share.
In de features van de aangekondigde Drive 3,5 staat
Supports the ability to set schedules for automatically emptying recycle bins of My Drive and Team Folders.
-
Prullebakken allemaal leeggemaakt maar dat hielp niet. Dit gaan over iets waar je niet bijkunt als het volledig vol zit (99.9%). Drive wissen en terug installeren daardoor wordt het opgelost.
-
Drive bewaard de versies en de gewiste files buiten het gewone bereik in een database. Via de Drive admin console kun je die database ook legen. Vroeger moest dat, maar tegenwoordig kan dat via de prullenbakken.
Via de drive admin console is ook een botte bijl methode omdat je dan ook de prullenbakken van de individuele gebruikers wist.
-
Dat was een opluchting toen ik dat las maar werkt niet. Ik had mijn nas volledig gereset dan denk je dat dat in orde is maar nee hoor. Na zoet geweest tee zijn om alles weer in te stellen blijkt nu mijn schijf (vol1) maar over amper 10 gb te beschikken van de 1.8 TB. Na alles wat ik heb opgezocht (daar ben ik al dagen mee zoet) kom ik tot de slotsom dat de fout zit bij volume2 die je niet kan wissen. Ook niet met de drive assistant. Mogelijk kan een expert dit wel oplossen maar voor de gemiddelde gebruiker lukt dit niet.
Dit is een antwoord dat ik vond van synology zelf. Ik ga het nogmaals proberen maar ????
You can try to uninstall the Synology Drive and deleting the database and reinstall it. It should delete those type of files. It will not delete the data so you should not worry about that.
Veel vertrouwen geeft zo'n antwoord ook niet