Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: wmuller op 16 november 2015, 01:06:03
-
Mijn NAS staat nu al dagen ruim 300 GB te synchroniseren.
Was het aan de gang krijgen van Cloud Station al geen feest. Dit is toch wel droevig langszaam.
Data gaat van MacBook via Ethernetkabel - Router eXperiabox V10 - via Adapter 220Volt naar andere kant van kamer - via adapter 220Volt naar NETGEAR Gigabitswitc GS105v5 en dan met kabel naar NAS.
Iemand suggesties?
-
Ja, simpel die 220 volt adapters er tussenuit halen, en rechtstreeks een netwerkkabeltje doortrekken van Experiabox naar Gigabit switch.
Lijkt me dat je dat zelf ook had kunnen bedenken.
-
Dank voor suggestie.
NAS nu DIRECT met ethernet kabel, 8 lang, verbonden.
Resultaat niet hoop gevend.
Heeft iemand andere suggesties ?
Als je in een doc aan het werk bent of je verwijdert iets dan is dat wel direct op de NAS gemuteerd.
-
Verbaast mij dat de CPU op het kookpunt staat... Heb je meer zaken tegelijkertijd lopen wellicht (die ook de transfer nadeling beïnvloeden)?
-
Nee, althans niet bewust.
Ik bij het installeren vorige week aantal GB aan foto's, muziek en een paar films van een externe HD naar de NAS gekopieerd. Die staan in hun eigen map en hebben geen relatie met wat Cloud Station aan het doen is.
Ik draai DSM in GoogleChrome, misschien eens een andere browser proberen?
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
ff je synology booten
Ik heb ook wel eens dat mijn cpu 99% active is
-
Dank voor reactie. Ik kan me voorstellen dat je dan eerst lopende processen moet stoppen.
-
vorige week aantal GB aan foto's, muziek en een paar films van een externe HD naar de NAS gekopieerd
Misschien dat deze geïndexeerd worden t.b.v. b.v. Photo Station ?
-
Lijkt er inderdaad op. Kan je dat proces tijdelijk stoppen?
-
Ter info, zolang de NAS aan het indexeren is van foto's/filmpjes is er in DSM rechts bovenaan een "lopend / bewegend" icoontje. Door er op te klikken kun je zien welke bestanden op dat moment geïndexeerd worden.
Volgens mij kun je dan ook het proces stoppen.
Voor indexeren van vele bestanden kun je beter de Photo Station Uploader (https://www.synology.com/en-global/support/download/DS215+) gebruiker, dan wordt het indexeren vooraf door je PC gedaan die een snellere CPU heeft dan een NAS.
Meer achtergrondinformatie wat en waarom indexeren zoveel tijd in beslag kan nemen < HIER > (http://www.synology-forum.nl/photo-station-blog/videos-in-fotostation-of-videostation/msg130114/#msg130114)
-
Dank, er is geen bewegend icoontje, er wordt niet geindexeerd.
Cloud Station staat ook nog niet aan, CPU balkje knalrood, 97% gebruik.
-
Je kunt toch zien in de processen wat er voor zorgt dat de processor zover oploopt?
-
Waar?
Het ding gereset, PW opnieuw in gevoerd, Cloud Station opnieuw gestart.
CPU nog steeds regelmatig > 90 %
Balans tussen 'NUT van NAS' en geïnvesteerde tijd raakt zoek.
-
Cloud Station uitgezet. CPU blijft hoog gebruik, soms > 97%.
Inpakken en opsturen?
-
Hoezo inpakken en opsturen?
Klik eens op hoofdmenu (linksboven) dan bronctrole en dan op proces. Dan kun je precies zien welk proces hoeveel processor en geheugen gebruikt.
-
Dank je, bijgaand lijstje.
De processen zeggen me niets, misschien zijn die wel nodig.
-
Cloudstation is druk bezig en antivirus lijkt mij ook aardig druk in de weer.
-
Alleen die 2 processen zijn al goed voor 85% plus nog een paar kleine processen.......
-
AV is echt al een ramp op zich.
-
Ik moet het doen met de bijgeleverde software. Kan ik iets uitzetten zonder risico's?
-
Je kunt AV gewoon (even) stopzetten in package center of onderbreken/pauzeren in het pakket zelf.
-
OK, gedaan, alle andere packages ook stop gezet behalve CloudStation.
Wordt nog niet vrolijk van resultaat qua uploaden (Cad5 kabele van 8 m tussen NAS en Router). Belasting CPU is wel minder.
Het valt wel op dat je de HD's in de NAS nu niet meer hoort rabbelen. Dat is de eerste winst.
-
Mogelijk dat het vele kleine files (in die 300GB) zijn die Cloud Station moet verwerken, kleine files versturen over het netwerk duurt gewoon (ook) lang.
Gewoon laten lopen nu.
-
OK, zijn inderdaad veel kleine bestandjes, word, excel & foto's (meest JPG), Data van vele jaren werk. Ben vanmiddag weg en laat hem aanstaan.
Dat scherm wat je ziet heb je dus na een hele tijd nog steeds hetzelfde, niets up-geload.
-
Als de database groter wordt, neemt de snelheid ook af. In een publicatie van Synology# laten ze zien dat dit vooral op instapmodellen speelt, waar een database van 1 miljoen files 10x zo traag werkt als een kleine database. Gelukkig heb jij geen instap model.
#: Zie het sticky topic in dit board.
-
Vaak heeft de uitvoering van je nas ook wel te maken met hoe snel of langzaam iets gaat.
(Zit op tapatalk dus kan geen uitvoering lezen als dit in je handtekening staat)
-
DS215+ (gebruik dan geen TT :lol:)
-
? Wat is TT?
-
TapaTalk
Die opmerking was ook voor @Stephan296 bedoeld ;)
-
We zijn een dag verder. De leverancier CB verwees voor het probleem naar Synology Support. Daar een ticket aangemaakt. Heeft nog niets opgeleverd.
Inmiddels straat hij af en toe wat te uploaden naar de NAS
Op een Engelstalig forum wel iets gelezen over gedoe met Cloud Station 4.0-4055. https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=237&t=105900
Dat is de versie die van de site van Synology automatisch gedownload wordt.
Zou het een optie zijn om DSM en CS ter uninstallen (Data wel op de NAS laten staan maar naar een tijdelijke map verplaatsen) en helemaal opnieuw te beginnen?
-
Tja, je kunt het doen, maar lijkt me niet de handigste optie. Dat doe je doorgaans alleen als uiterste "redmiddel". Als je telkens als er iets niet lukt, waarvan je de achterliggende functies waarschijnlijk niet eens begrijpt, blijf je op die manier telkens alles opnieuw installeren.
-
Dank, klopt. Heb je andere suggestie ?
-
Ik weet niet of je nog via die powerline adapters werkt, maar ik heb me ooit eens GEK gezocht naar de oorzaak waarom het niet/traag ging via die dingen. Bleek uiteindelijk een bliksem/overspanningsbeveiliging te zijn, ingebouwd in een contactdoos.
-
OK, dank voor de suggestie.
De NAS is via een snelle switch en KPN Powerline Adaptor verbonden met Router.
Gisteren heb ik hem met een 8m. lange CAD5 kabel direct op Router aangesloten. Het werd er niet anders van.