Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: wmuller op 16 november 2015, 01:06:03

Titel: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 01:06:03
Mijn NAS staat nu al dagen ruim 300 GB te synchroniseren.
Was het aan de gang krijgen van Cloud Station al geen feest. Dit is toch wel droevig langszaam.
Data gaat van MacBook via Ethernetkabel - Router eXperiabox V10 - via Adapter 220Volt naar andere kant van kamer - via adapter 220Volt naar NETGEAR Gigabitswitc GS105v5 en dan met kabel naar NAS.
Iemand suggesties?
Titel: Re: snelheid ael erg laag
Bericht door: Babylonia op 16 november 2015, 04:36:39
Ja, simpel die 220 volt adapters er tussenuit halen, en rechtstreeks een netwerkkabeltje doortrekken van Experiabox naar Gigabit switch.
Lijkt me dat je dat zelf ook had kunnen bedenken.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 08:28:11
Dank voor suggestie.
NAS nu DIRECT met ethernet kabel, 8 lang, verbonden.
Resultaat niet hoop gevend.

Heeft iemand andere suggesties ?

Als je in een doc aan het werk bent of je verwijdert iets dan is dat wel direct op de NAS gemuteerd.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wizjos op 16 november 2015, 08:31:14
Verbaast mij dat de CPU op het kookpunt staat... Heb je meer zaken tegelijkertijd lopen wellicht (die ook de transfer nadeling beïnvloeden)?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 08:49:28
Nee, althans niet bewust.

Ik bij het installeren vorige week aantal GB aan foto's, muziek en een paar films van een externe HD naar de NAS gekopieerd. Die staan in hun eigen map en hebben geen relatie met wat Cloud Station aan het doen is.
Ik draai DSM in GoogleChrome, misschien eens een andere browser proberen?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: mchp92 op 16 november 2015, 08:57:52
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)

ff je synology booten
Ik heb ook wel eens dat mijn cpu 99% active is
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 08:59:47
Dank voor reactie. Ik kan me voorstellen dat je dan eerst lopende processen moet stoppen.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Birdy op 16 november 2015, 09:11:23
Citaat
vorige week aantal GB aan foto's, muziek en een paar films van een externe HD naar de NAS gekopieerd
Misschien dat deze geïndexeerd worden t.b.v. b.v. Photo Station ?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 09:29:36
Lijkt er inderdaad op. Kan je dat proces tijdelijk stoppen?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Babylonia op 16 november 2015, 09:31:32
Ter info, zolang de NAS aan het indexeren is van foto's/filmpjes is er in DSM rechts bovenaan een "lopend / bewegend" icoontje. Door er op te klikken kun je zien welke bestanden op dat moment geïndexeerd worden.

Volgens mij kun je dan ook het proces stoppen.
Voor indexeren van vele bestanden kun je beter de Photo Station Uploader (https://www.synology.com/en-global/support/download/DS215+) gebruiker, dan wordt het indexeren vooraf door je PC gedaan die een snellere CPU heeft dan een NAS.

Meer achtergrondinformatie wat en waarom indexeren zoveel tijd in beslag kan nemen < HIER > (http://www.synology-forum.nl/photo-station-blog/videos-in-fotostation-of-videostation/msg130114/#msg130114)

Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 09:43:23
Dank, er is geen bewegend icoontje, er wordt niet geindexeerd.
Cloud Station staat ook nog niet aan, CPU balkje knalrood, 97% gebruik.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Stephan296 op 16 november 2015, 10:48:36
Je kunt toch zien in de processen wat er voor zorgt dat de processor zover oploopt?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 11:06:51
Waar?

Het ding gereset, PW opnieuw in gevoerd, Cloud Station opnieuw gestart.
CPU nog steeds regelmatig > 90 %
Balans tussen 'NUT van NAS' en geïnvesteerde tijd raakt zoek.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 11:14:53
Cloud Station uitgezet. CPU blijft hoog gebruik, soms > 97%.
Inpakken en opsturen?
 
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Stephan296 op 16 november 2015, 11:22:50
Hoezo inpakken en opsturen?
Klik eens op hoofdmenu (linksboven) dan bronctrole en dan op proces. Dan kun je precies zien welk proces hoeveel processor en geheugen gebruikt.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 11:28:08
Dank je, bijgaand lijstje.
De processen zeggen me niets, misschien zijn die wel nodig.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Robert Koopman op 16 november 2015, 11:50:48
Cloudstation is druk bezig en antivirus lijkt mij ook aardig druk in de weer.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Stephan296 op 16 november 2015, 11:59:07
Alleen die 2 processen zijn al goed voor 85% plus nog een paar kleine processen.......
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Birdy op 16 november 2015, 12:04:17
AV is echt al een ramp op zich.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 12:07:49
Ik moet het doen met de bijgeleverde software. Kan ik iets uitzetten zonder risico's?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Birdy op 16 november 2015, 12:09:22
Je kunt AV gewoon (even) stopzetten in package center of onderbreken/pauzeren in het pakket zelf.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 12:27:02
OK, gedaan, alle andere packages ook stop gezet behalve CloudStation.
Wordt nog niet vrolijk van resultaat qua uploaden (Cad5 kabele van 8 m tussen NAS en Router). Belasting CPU is wel minder.

Het valt wel op dat je de HD's in de NAS nu niet meer hoort rabbelen. Dat is de eerste winst.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Birdy op 16 november 2015, 12:36:26
Mogelijk dat het vele kleine files (in die 300GB) zijn die Cloud Station moet verwerken, kleine files versturen over het netwerk duurt gewoon (ook) lang.
Gewoon laten lopen nu.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 12:40:29
OK, zijn inderdaad veel kleine bestandjes, word, excel & foto's (meest JPG), Data van vele jaren werk. Ben vanmiddag weg en laat hem aanstaan.

Dat scherm wat je ziet heb je dus na een hele tijd nog steeds hetzelfde, niets up-geload.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Briolet op 16 november 2015, 13:43:24
Als de database groter wordt, neemt de snelheid ook af. In een publicatie van Synology# laten ze zien dat dit vooral op instapmodellen speelt, waar een database van 1 miljoen files 10x zo traag werkt als een kleine database. Gelukkig heb jij geen instap model.

#: Zie het sticky topic in dit board.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Stephan296 op 16 november 2015, 19:06:37
Vaak heeft de uitvoering van je nas ook wel te maken met hoe snel of langzaam iets gaat.
(Zit op tapatalk dus kan geen uitvoering lezen als dit in je handtekening staat)
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Birdy op 16 november 2015, 20:04:19
DS215+ (gebruik dan geen TT :lol:)
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 16 november 2015, 20:12:11
? Wat is TT?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Birdy op 16 november 2015, 20:17:41
TapaTalk
Die opmerking was ook voor @Stephan296 bedoeld  ;)
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 17 november 2015, 19:57:27
We zijn een dag verder. De leverancier CB verwees voor het probleem naar Synology Support. Daar een ticket aangemaakt. Heeft nog niets opgeleverd.

Inmiddels straat hij af en toe wat te uploaden naar de NAS
Op een Engelstalig forum wel iets gelezen over gedoe met Cloud Station 4.0-4055.  https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=237&t=105900
Dat is de versie die van de site van Synology automatisch gedownload wordt.

Zou het een optie zijn om DSM en CS ter uninstallen (Data wel op de NAS laten staan maar naar een tijdelijke map verplaatsen) en helemaal opnieuw te beginnen?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: Babylonia op 17 november 2015, 20:36:00
Tja, je kunt het doen, maar lijkt me niet de handigste optie. Dat doe je doorgaans alleen als uiterste "redmiddel". Als je telkens als er iets niet lukt, waarvan je de achterliggende functies waarschijnlijk niet eens begrijpt, blijf je op die manier telkens alles opnieuw installeren.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 17 november 2015, 23:05:24
Dank, klopt. Heb je andere suggestie ?
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: jervanheg op 18 november 2015, 21:38:26
Ik weet niet of je nog via die powerline adapters werkt, maar ik heb me ooit eens GEK gezocht naar de oorzaak waarom het niet/traag ging via die dingen. Bleek uiteindelijk een bliksem/overspanningsbeveiliging te zijn, ingebouwd in een contactdoos.
Titel: Re: snelheid erg laag
Bericht door: wmuller op 18 november 2015, 22:22:54
OK, dank voor de suggestie.

De NAS is via een snelle switch en KPN Powerline Adaptor verbonden met Router.
Gisteren heb ik hem met een 8m. lange CAD5 kabel direct op Router aangesloten. Het werd er niet anders van.