Auteur Topic: Status niet normaal melding  (gelezen 11115 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.315
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2015, 14:29:20 »
Kan je me zeggen waar ik die gewiste files eventueel kan zoeken op de NAS ?

Deze vraag snap ik niet. Als je problemen hebt lijkt me dat je al in de help file gekeken hebt en daar wordt duidelijk uitgelegd hoe je verwijderde bestanden terug haalt. Maar als je dat al niet kunt lezen dan vraag ik me af of ik moeite moet doen iets op te schrijven want ik zal hetzelfde Nederlands gebruiken dat zal voor jou dus net zo onleesbaar zijn als de help.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline GeertDB

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2015, 17:28:24 »
Toch bedankt voor je hulp. Om het nog eens duidelijk te stellen heb ik mits doorlezen van de help voor cloudstation via versiegeschiedenis factuur 1 tot en met 5 van 2015 kunnen terugvinden, de andere 14 facturen tot en met nr 20 ( + overzichten en loonsgegevens in andere mappen )  ontbreken dus nog en helaas staat in de help niet uitgelegd hoe je de bestanden die niet opgegeven worden in de versiegeschiedenis moet terug vinden.

"Om Cloud Station-bestanden te beheren:
Selecteer in Versiegeschiedenis het bestand waarop u de handeling wilt toepassen.
Klik op Actie en selecteer een van de volgende opties in het vervolgkeuzemenu:
Vorige versies doorbladeren: vorige versies van het geselecteerde bestand bekijken en downloaden.
Downloaden: dit verwijderde bestand downloaden. Denk erom dat u alleen bestanden kunt downloaden die eerder werden verwijderd.
Terugzetten: dit verwijderde bestand terugzetten naar de laatst gewijzigde versie. "

Zoals je zelf kan lezen moet je het bestand kunnen selecteren om het terug te zetten. Dat is nu net het probleem, de bestanden zijn dus WEG en helaas NIET te selecteren
Ik overweeg nu om zowel pc als NAS terug naar versie 3320 ( laatste niet beta versie ) te downgraden maar vrees dat ik daarmee de bestanden niet ga terug krijgen

Edit : dit blijkt dus niet mogelijk te zijn zonder de database te verwijderen. Dit lijkt mij wel het laatste dat ik moet doen wil ik mijn bestanden ooit terug krijgen. Dus zal het versie 3423 blijven vrees ik
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 3x WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.315
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2015, 16:35:16 »
… via versiegeschiedenis factuur 1 tot en met 5 van 2015 kunnen terugvinden, de andere 14 facturen tot en met nr 20  ontbreken dus nog…

Vreemd omdat de nas niets weg mag gooien, want daar is juist die versie geschiedenis voor. Ontoegankelijk voor de gewone gebruiker maakt de nas van elke file in een cloudfolder een kopie. Hoe hard een gebruiker ook files wist in een cloudfolder, de versie in versiegeschiedenis moet altijd blijven bestaan. Je zou ze alleen via het versiegeschiedenis menu moeten kunnen wissen.

Ik weet niet of je met putty nog ontbrekende files kunt vinden. Normaal zou je daarmee exact dezelfde files moeten zien. Maar misschien dat er toch een bug in de beta zit en er files uit de database verdwenen zijn die nog wel op de nas staan. Dan zou je vanuit putty een zoek opdracht naar de filenaam kunnen doen en hopen dat die file toch nog bestaat.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline GeertDB

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2015, 23:37:28 »
Beste Briolet,

Ik denk het niet, de files hebben nooit op de NAS gestaan vanwege het probleem met de synchronisatie. De files stonden op de pc die wel was bijgewerkt. Ik vrees dus dat op de NAS nooit iets zal terug te vinden zijn.

  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 3x WD30EFRX

Offline theoh2d

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2015, 21:13:13 »
Ik heb ook hetzelfde probleem met versie 3.1-3320

Bij installatie van versie 3.2-3423 EXE versie moet ik toch eerst de oude verwijderen !!!

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.315
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2015, 22:26:31 »
Complete verwijdering lijkt me niet erg verstandig omdat je dan ook de database files kwijt raakt.

Op de mac is het updaten, een kwestie van de installer runnen. Die haalt alleen weg wat weg mag en zet dan de nieuwe versie erop. Als je daar eerst de verwijderingstool gebruikt, wist hij ook de cloud database met file-info en moet alles eerst weer synchroniseren.

De precieze procedure voor windows zal toch wel in de download staan, lijkt me?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Robbedoes

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 65
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 613
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2015, 11:47:02 »
Ja, gewoon eroverheen installeren.

Maar als je instellingen al niet goed stonden zal een update ze niet goed zetten.
DS620slim [6x Samsung SSD 870 EVO (TLC) 4TB], 2x8GB Ram, Btrfs - DSM 7.2
met 1 pool SHR-1 (netto 18TB en 1 schijf fouttolerantie)
DS124 [1x Samsung SSD 870 QVO (QLC) 8TB] (back-up NAS) - DSM 7.2
DS214play [2x Seagate NAS HDD 4TB] (ST4000VN000) - DSM 6.2
DS115J      [1x Western Digital Red 4TB] (WD40EFRX) - DSM 6.2

Offline theoh2d

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2015, 08:32:01 »
Bedankt Briolet,

Na starten van de gedownloade versie in EXE volgt in Windows (8.1) gelijk de melding "eerst oude versie verwijderen".
bij een EXE-versie zit verdere geen installatieprocedure, zoals bij een MSI-versie.
Of zou het beter zijn voor een Windows installatie de MSI versie te runnen ?

@ Robbedoes, Als je niets zinnigs te vertellen hebt, kun je beter ook niets zeggende opmerkingen achterwege laten  ;)

Ik volg gewoon de voorgestelde adviezen op, maar met ongenuanceerde opmerkingen kan ik helemaal niets !

Offline theoh2d

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2015, 11:14:29 »
Hallo Allemaal,

Voor Windows net de MSI-versie gedownload (3.2-3475) van Synology-downloads, deze versie zorgt voor een correcte update van de oude versie (in mijn geval 3.2.3320).

Alles werk weer naar zoals ik gewend was.

Offline Robbedoes

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 65
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 613
Re: Status niet normaal melding
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2015, 14:00:51 »
@ Robbedoes, Als je niets zinnigs te vertellen hebt, kun je beter ook niets zeggende opmerkingen achterwege laten  ;)

Dat geldt ook voor jouw denigrerende opmerking. Je smiley maakt het echt niet beter.
Maar wees gerust, ik zal je nooit meer helpen.
DS620slim [6x Samsung SSD 870 EVO (TLC) 4TB], 2x8GB Ram, Btrfs - DSM 7.2
met 1 pool SHR-1 (netto 18TB en 1 schijf fouttolerantie)
DS124 [1x Samsung SSD 870 QVO (QLC) 8TB] (back-up NAS) - DSM 7.2
DS214play [2x Seagate NAS HDD 4TB] (ST4000VN000) - DSM 6.2
DS115J      [1x Western Digital Red 4TB] (WD40EFRX) - DSM 6.2


 

python status:stopgezet

Gestart door Lodie64Board 3rd party Packages

Reacties: 7
Gelezen: 7278
Laatste bericht 03 februari 2013, 15:30:27
door evsmaalen
Status lampje flikkert oranje

Gestart door patrick.ruytingsBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 988
Laatste bericht 19 juni 2019, 19:16:07
door Birdy
Cloud Status: abnormaal

Gestart door BrioletBoard Cloud Station Client

Reacties: 2
Gelezen: 2930
Laatste bericht 02 januari 2015, 09:32:49
door Briolet
status probleem met DS212j

Gestart door wimBoard NAS hardware vragen

Reacties: 31
Gelezen: 12958
Laatste bericht 12 maart 2013, 22:33:12
door Hofstede
DS415play met oranje knipperende status LED

Gestart door OSXtvBoard NAS hardware vragen

Reacties: 6
Gelezen: 2346
Laatste bericht 17 augustus 2015, 16:15:25
door Handige Harry