Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: B3rt op 12 maart 2015, 10:55:36
-
Vanmorgen ontving ik op mijn beide NASsen een melding dat er diverse packages geupdate moesten worden, waaronder dus ook cloudstation.
Echter na de update kan ik niet meer connecten naar beide NASsen, krijg bij beide de melding 'Status niet normaal', een herstart van cloudstation software (windows) had geen effect, ook herstart van PC niet.
Op de NAS draait nu versie 3.2 3423 als server software
Heb al gekeken of er geen update is voor de client software maar die is er niet, op de synology website is enkel versie 3.1-3320 te downloaden en deze is al geinstalleerd..
Herkent iemand dit en weet een oplossing?
-
Oplossing is heel simpel: dowload de laatste versie, dat heb ik ook net gedaan. ;)
Het probleem is dat je hebt gekozen om ook beta versies te ontvangen en de beta cliënten staan niet op de gewone download pagina. Als je onderaan het beta-programma aanklikt en nog een paar keer doorklikt kom je op de downloadpagina voor de betaversie.
Het is wel lastig. Vroeger werd de mac-cliënt automatisch geüpdate als het pakket geüpdate werd. Sinds ik Yosemite heb, werkt die automatische update niet meer, maar de vorige keer starte de download van de cliëntsoftware wel automatisch als ik op het cloud icoontje klikte, waarna je de installatie handmatig moest starten.
Vandaag was het voor mij de eerste keer dat ik op de Synology site moest zoeken naar het cliënt pakket. :twisted:
-
Oplossing is heel simpel: dowload de laatste versie, dat heb ik ook net gedaan. ;)
Ik had al de laatste versie.... en ik heb geen beta's draaien.
Vandaag zijn er blijkbaar diverse pakketten officieel geupdate....
Op de officiele versie staat alleen versie 3320, ben toen zelf maar gaan zoeken en kwam een nieuwere tegen op de file server van synology
http://global.download.synology.com/download/Tools/CloudStation/3423/Windows/
Deze werkt prima..
Wellicht dat ze de link inmiddels ook al op de website hebben aangepast, toen ik zocht en laatste keek nog niet en verwees de download link naar versie 3320 en niet naar 3423. (als je wilt upgraden kies dan de EXE versie, niet de MSI)
-
Had hetzelfde probleem. Als je versie 3.2-3423 wilt installeren op je pc moet eerst de oude versie eruit voordat de nieuwe erin kan.
Daarna is een volledige hersynchronisatie nodig.
Dit geldt dus voor alle pc's in het netwerk.
Vind dat niet erg gebruikersvriendelijk.
Is er een andere oplossing zonder opnieuw te moeten installeren?
-
nee hoor, de nieuwe versie installeert zich gewoon over de oude heen.
Je moet echter wel de EXE nemen, bijde MSI versie dient inderdaad de oude te worden geinstalleerd, bij de EXE dus niet..
-
Wel een slechte zaak dat dit zo omslachtig moet.
Ik had het BETA vinkje ook aan staan en dus ook hetzelfde probleem, terug naar een oude versie is ook niet mogelijk.
Net alle gebruikers moeten mailen dat handmatig updaten nodig is.
Het helle cloudstation pakket bevalt maar slecht.
-
Beta is een keuze, je kunt dus beter BETA gewoon uitzetten.
-
…terug naar een oude versie is ook niet mogelijk.
Dat is heel gemakkelijk. Ik ben net ook terug gegaan. Je zet in package center gewoon de optie uit om betas te gebruiken. Dan zie je alleen de gewone pakketten. Als je dan cloudstation verwijderd en weer installeert, heb je de laatste niet-beta versie. Data blijft intact.
Eigenlijk heb in de beta verwijderd en daarna weer de beta terug gezet. (Moest ik doen om cloudstation na een migratie naar een nieuwe nas weer werkend te krijgen) Bij een aantal andere pakketten ben ik wel op die manier terug gegaan van de beta. Allen omdat ik dacht dat de problemen in de beta zaten, maar blijkbaar waren een paar firewall instellingen bij de migratie vervallen. ::)
-
Thx voor dit topic!
Ik had het probleem ook, maar met de gegeven link voor de laatste versie werkt alles weer normaal.
Groeten, Hans.
-
had hetzelfde probleem,
beta uitgesnikt, laatste versie cloudstation geïnstalleerd en werkte weer normaal op mijn mac, nu mijn windows nog proberen,
niet echt klant vriendelijk....
bedankt forum voor de oplossing
-
niet echt klant vriendelijk....
Mag je zeggen natuurlijk echter, het was wel een Bèta versie die je zelf wilde uitproberen ;)
-
Ik had gedurende enkele maanden ook hetzelfde probleem. Gisteren dan toch op dit forum terecht gekomen en de oplossing gevonden. ik heb de beta uitgeschakeld en vervolgens de update 3423 handmatig gedownload en geinstalleerd. Alles werkt nu terug. Deze nacht alles netjes bijgewerkt en vanmorgen stel ik vast dat blijkbaar de cloudstation op de PC nu gesynchroniseerd werd met de NAS ipv andersom. Met andere woorden de map op mijn pc die alle files bevatte bijgewerkt tot gisteren zit er nu uit zoals enkele maanden geleden. Alle files van de laatste 4 maanden zijn dus verdwenen....zucht... Is er een manier om deze files terug te halen via de NAS ? Of word het restorer ultimate op de data schijf ?
Alvbast bedankt voor de hulp
-
Op de beta pagina staat ook expliciet onder 'bekende problemen" dat je de client software handmatig moet installeren.
Het was dan ook beter geweest de beta cliënten te installeren i.p.v. de oude package weer terug te zetten. Een oud package heeft nml geen weet van nieuwe structuren die in de beta toegevoegd zijn.
Als het goed is worden er echter geen files weggegooid en gewiste files moeten via Cloud Station op de nas weer terug te zetten zijn.
-
Bedankt voor je antwoord. Bij mijn weten is de versie die ik geinstalleerd (3423 ) heb de laatste versie. Deze heb ik enkel op mijn pc ginstalleerd. Op mijn NAS heb ik niets veranderd buiten de Beta's uitgeschakeld.
Probleem is wel dat de files op mijn pc gewist zijn en niet op de NAS. Zoals gezegd de cloudstation map op mijn pc werd aangepast naar de cloudstation op de NAS die dus de laatste 4 maand niet meer is bijgewerkt vanwege het probleem met de versies.
Kan je me zeggen waar ik die gewiste files eventueel kan zoeken op de NAS ?
-
Even voor de duidelijkheid:
ik heb de beta uitgeschakeld en vervolgens de update 3423 handmatig gedownload en geinstalleerd
Bij mijn weten is de versie die ik geinstalleerd (3423 ) heb de laatste versie.
Dan draai je dus nog steeds de laatste bèta versie.
De laatste, niet bèta, versie is 3.1-3320 voor NAS en PC.
-
Kan je me zeggen waar ik die gewiste files eventueel kan zoeken op de NAS ?
Deze vraag snap ik niet. Als je problemen hebt lijkt me dat je al in de help file gekeken hebt en daar wordt duidelijk uitgelegd hoe je verwijderde bestanden terug haalt. Maar als je dat al niet kunt lezen dan vraag ik me af of ik moeite moet doen iets op te schrijven want ik zal hetzelfde Nederlands gebruiken dat zal voor jou dus net zo onleesbaar zijn als de help.
-
Toch bedankt voor je hulp. Om het nog eens duidelijk te stellen heb ik mits doorlezen van de help voor cloudstation via versiegeschiedenis factuur 1 tot en met 5 van 2015 kunnen terugvinden, de andere 14 facturen tot en met nr 20 ( + overzichten en loonsgegevens in andere mappen ) ontbreken dus nog en helaas staat in de help niet uitgelegd hoe je de bestanden die niet opgegeven worden in de versiegeschiedenis moet terug vinden.
"Om Cloud Station-bestanden te beheren:
Selecteer in Versiegeschiedenis het bestand waarop u de handeling wilt toepassen.
Klik op Actie en selecteer een van de volgende opties in het vervolgkeuzemenu:
Vorige versies doorbladeren: vorige versies van het geselecteerde bestand bekijken en downloaden.
Downloaden: dit verwijderde bestand downloaden. Denk erom dat u alleen bestanden kunt downloaden die eerder werden verwijderd.
Terugzetten: dit verwijderde bestand terugzetten naar de laatst gewijzigde versie. "
Zoals je zelf kan lezen moet je het bestand kunnen selecteren om het terug te zetten. Dat is nu net het probleem, de bestanden zijn dus WEG en helaas NIET te selecteren
Ik overweeg nu om zowel pc als NAS terug naar versie 3320 ( laatste niet beta versie ) te downgraden maar vrees dat ik daarmee de bestanden niet ga terug krijgen
Edit : dit blijkt dus niet mogelijk te zijn zonder de database te verwijderen. Dit lijkt mij wel het laatste dat ik moet doen wil ik mijn bestanden ooit terug krijgen. Dus zal het versie 3423 blijven vrees ik(http://)
-
… via versiegeschiedenis factuur 1 tot en met 5 van 2015 kunnen terugvinden, de andere 14 facturen tot en met nr 20 ontbreken dus nog…
Vreemd omdat de nas niets weg mag gooien, want daar is juist die versie geschiedenis voor. Ontoegankelijk voor de gewone gebruiker maakt de nas van elke file in een cloudfolder een kopie. Hoe hard een gebruiker ook files wist in een cloudfolder, de versie in versiegeschiedenis moet altijd blijven bestaan. Je zou ze alleen via het versiegeschiedenis menu moeten kunnen wissen.
Ik weet niet of je met putty nog ontbrekende files kunt vinden. Normaal zou je daarmee exact dezelfde files moeten zien. Maar misschien dat er toch een bug in de beta zit en er files uit de database verdwenen zijn die nog wel op de nas staan. Dan zou je vanuit putty een zoek opdracht naar de filenaam kunnen doen en hopen dat die file toch nog bestaat.
-
Beste Briolet,
Ik denk het niet, de files hebben nooit op de NAS gestaan vanwege het probleem met de synchronisatie. De files stonden op de pc die wel was bijgewerkt. Ik vrees dus dat op de NAS nooit iets zal terug te vinden zijn.
-
Ik heb ook hetzelfde probleem met versie 3.1-3320
Bij installatie van versie 3.2-3423 EXE versie moet ik toch eerst de oude verwijderen !!!
-
Complete verwijdering lijkt me niet erg verstandig omdat je dan ook de database files kwijt raakt.
Op de mac is het updaten, een kwestie van de installer runnen. Die haalt alleen weg wat weg mag en zet dan de nieuwe versie erop. Als je daar eerst de verwijderingstool gebruikt, wist hij ook de cloud database met file-info en moet alles eerst weer synchroniseren.
De precieze procedure voor windows zal toch wel in de download staan, lijkt me?
-
Ja, gewoon eroverheen installeren.
Maar als je instellingen al niet goed stonden zal een update ze niet goed zetten.
-
Bedankt Briolet,
Na starten van de gedownloade versie in EXE volgt in Windows (8.1) gelijk de melding "eerst oude versie verwijderen".
bij een EXE-versie zit verdere geen installatieprocedure, zoals bij een MSI-versie.
Of zou het beter zijn voor een Windows installatie de MSI versie te runnen ?
@ Robbedoes, Als je niets zinnigs te vertellen hebt, kun je beter ook niets zeggende opmerkingen achterwege laten ;)
Ik volg gewoon de voorgestelde adviezen op, maar met ongenuanceerde opmerkingen kan ik helemaal niets !
-
Hallo Allemaal,
Voor Windows net de MSI-versie gedownload (3.2-3475) van Synology-downloads, deze versie zorgt voor een correcte update van de oude versie (in mijn geval 3.2.3320).
Alles werk weer naar zoals ik gewend was.
-
@ Robbedoes, Als je niets zinnigs te vertellen hebt, kun je beter ook niets zeggende opmerkingen achterwege laten ;)
Dat geldt ook voor jouw denigrerende opmerking. Je smiley maakt het echt niet beter.
Maar wees gerust, ik zal je nooit meer helpen.