Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: bbebbop op 01 oktober 2025, 15:18:34
-
Beste, ben onlangs van provider overgestapt en heb nu problemen met Drive client (verificatiefout) en komt altijd een uitroepteken tevoorschijn. Maar op mijn Nas DS418 lijkt toch een back up uit te voeren.
Echter weet ik niet waar ik zoeken moet.
Als ik dit wil bewerken krijg ik geen mogelijkheden om dit probleem op te lossen. Ik krijg enkel pauzeren of hervatten. Dan zegt hij alles normaal en vervolgens slaagt deze drive client weer in foutmelding.
Zelf ben ik niet meer zo héél hard bezig geweest ivm Nas Synology vanwege familiale redenen.
Alvast bedankt,
-
Verbinding al opnieuw bewerkt, zoals in je screenshots staat?
-
Ik heb verbinding geprobeerd maar de aansluiting moet nog op punt gezet worden.
Sorry voor de vertraging van mijn email, door werkzaamheden en overuren op het werk was ik niet in staat om direct te beantwoorden.
Alvast bedankt.
-
Sorry voor de vertraging van mijn email
EMAIL ? Dit is een Forum.🤣
-
Beste, ben onlangs van provider overgestapt en heb nu problemen met Drive client (verificatiefout) en komt altijd een uitroepteken tevoorschijn.
Het beste kun je de bestaande wissen en weer opnieuw opbouwen, is mijn ervaring.
-
Idd, mijn excuses het is een forum.
☺
Dit probleem is opgelost door Nas rechtstreeks naar modem te verbinden. Nu mijn mijn backup server de DS119 doet niets meer ook niet via quickconnect?
Dat is weer een ander probleem, intussen reset gedaan maar zonder gevolg ook de synology assistent kan me niet helpen.
Het is wellis waar via de site zichtbaar maar niet op mijn local netwerk; daar zie ik enkel de DS418 zichtbaar;
Na wat zoeken heb ik het eindelijk gevonden die WOL status te activeren van de DS119.
:)
Gelukkig maar, hartelijk dank alvast.
-
Valt me op dat de status op manueel staat bij die DS119 en DS418 DHCP alsook WOL status.
Manueel betekent dat het IP-Adres manueel, dus handmatig, ingevoerd is in DSM (Netwerk) zelf.
DHCP betekent dat de NAS het IP-Adres krijgt van de DHCP server in de Router.
backup server de DS119 doet niets meer
intussen reset gedaan maar zonder gevolg
Welke reset heb je dan uitgevoerd ?
In ieder geval NIET Reset Modus 1: Administrator-inloggegevens en netwerkinstellingen terugzetten naar standaard (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS_7#t1)
Want de DS119 staat op manueel, na bovenstaande reset, zou er moeten staan DHCP, dat is nl dan standaard.
-
@Birdy,
Bedankt voor de toelichting.
De reset die ik gedaan heb is 4 seconden achteraan ingedrukt op de nas DS119 en vervolgens wederom laten opstarten.
Vervolgens heb ik dan toch die WOL kunnen inschakelen waardoor hij wederom zichtbaar was op mijn lokaal netwerk.
Deze DS119 voor namelijk een hyperback up uit van de DS418 PLAY.
Ik heb geen meding gekregen als Administrator of dergelijke, de instellingen zijn net hetzelfde gebleven.
Momenteel is de ene Nas aan het scrubben en de andere bijwerken naar de laatste update.
Als alles meezit en hopelijk lukt het vandaag nog dan ben ik benieuwd of er één een back up is gemaakt naar DS418 en een hyperback up naar DS118 let us pray :D
Merci voor de snelle bijdrage.
-
Bekijk het resultaat; ;)